|
|

2011-07-09, 02:50
|
Reg.datum: jul 2011
Rykte: 0
|
USA till hösten?
Hejsan, jag är en 25-årig kille som tänker dra över till staterna i oktober. Nu söker jag en trevlig person att resa tillsammans med.
Tanken är att jag ska resa kust till kust under cirka 3 månader och verkligen lära känna landet. Jag är sugen på alltifrån storstadsliv, bad och sol samt häftiga naturupplevelser, och USA har ju allt  Vill du hänga med hela biten är det ju jättebra, men det går lika bra att bara hänga med så länge som man känner för det. Jag är nyfiken på bland annat Chicago, NYC (varit där förut), Florida, Nevada, Kalifornien och Oregon.
Det blir budgetboende och när det gäller färdsätt har jag som förslag tåg, buss, kanske lite inrikesflyg, och absolut lite bilande över natursköna sträckor. Vill du bila hela vägen är jag absolut på och delar på bördan
Hoppas du hör av dig för det stora äventyret med en lugn, trevlig och lite äventyrlig kille
msn och mejl: Hultqvist22@spray.se
|
|
|

2011-08-22, 21:01
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar86
Hejsan, jag är en 25-årig kille som tänker dra över till staterna i oktober. Nu söker jag en trevlig person att resa tillsammans med.
Tanken är att jag ska resa kust till kust under cirka 3 månader och verkligen lära känna landet. Jag är sugen på alltifrån storstadsliv, bad och sol samt häftiga naturupplevelser, och USA har ju allt  Vill du hänga med hela biten är det ju jättebra, men det går lika bra att bara hänga med så länge som man känner för det. Jag är nyfiken på bland annat Chicago, NYC (varit där förut), Florida, Nevada, Kalifornien och Oregon.
Det blir budgetboende och när det gäller färdsätt har jag som förslag tåg, buss, kanske lite inrikesflyg, och absolut lite bilande över natursköna sträckor. Vill du bila hela vägen är jag absolut på och delar på bördan
Hoppas du hör av dig för det stora äventyret med en lugn, trevlig och lite äventyrlig kille
msn och mejl: Hultqvist22@spray.se
|
Hur mycket har du tänkt att allting kommer att kosta? Vart bor du?
|
|
|

2011-08-22, 21:20
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hur mycket har du tänkt att allting kommer att kosta? Vart bor du?
|
Jag tror det kommer landa på cirka 65-70000 kr, lite beroende på hur dyra aktiviteter man vill göra och vilket pris man kan hyra bil för.
Jag bor i Boden.
|
|
|

2011-09-01, 05:17
|
|
|
Är det bara du själv som ska åka i nuläget?
|
|
|

2011-09-01, 15:39
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Är det bara du själv som ska åka i nuläget?
|
En annan kille jag har snackat med är intresserad men ingenting är ju skrivet i sten ännu. Är du sugen?
|
|
|

2011-09-06, 22:31
|
Reg.datum: sep 2011
|
USA resesällskap
Tjenare Oscar,
tror du skrev till mig på resdagboken med om jag inte har fel för mig. Hur som helst så letar jag efter någon att resa runt med i USA. Helst med bil. Jag kan komma iväg i början på Oktober skulle jag tro. Stannar gärna hela visumperioden (3mån).
Planen (om den funkar) är att köpa bil och köra runt och se så mycket som möjligt. Leva billigt aka sova i bilen, tälta o bo på vandrarhem i större städer och couchsurfa där det går.
Jag vill så klart se en hel del men tar gärna o festar till det också och kan även tänka mig slappa på stranden emellanåt med. Trekka, surfa, dyka är även saker som hade varit kul.
Jag har rest en hel del tidigare och vet att det underlättar väldigt om reskompisen är på ungefär samma nivå och man har ungefär samma förväntningar.
Jag har även rest en hel del själv vilket också funkar bra, man träffar massvis men trevliga folk men om man skall skaffa bil så känns det rätt gött att vara 2 eller fler.
//rasmus på luffen
|
|
|

2011-09-06, 23:32
|
|
Hej Rasmus,
Jag tror inte jag skulle palla att sova i bilen, det skulle tära för mycket på mig. Jag vill ändå ha det hyfsat bekvämt medan jag är ute och reser.
|
|
|

2011-09-07, 02:39
|
|
Tjajnare Oscar,
Min tanke var så klart inte att sova i bil hela tiden. I Australien är det betydligt lättare att göra det än vad det är i USA det vet jag. Sen är det även en säkerhetsfråga. Min tanke var bara att göra det när man befinner sig långt ut i "bushen", bil plus tält då. Hostels och couch surfing blir det självklart en hel del av för min del med.
Jag har även kollat på Greyhound-bussarna, vilket nog funkar fint mellan större destinationer men problemet kommer om man vill till nationalparker mm som ligger lite avsides. Det är så jag uppfattat dem men jag kan ha fel.
Rokk ån!
rasmus
|
|
|

2011-09-07, 06:53
|
|
Nja, min gräns går faktiskt vid att sova i bilen. Jag skulle inte våga, eller vilja, göra det någon gång eftersom det är onödigt farligt, obekvämt och risk för böter. Det finns gott om hostels och bed n breakfasts i USA lite överallt.
Greyhound har jag också funderat lite på. Amtrak kör ju också många fina sträckor.
|
|
|

2011-09-12, 21:38
|
|
Hej!!
Jag är oxå sugen på att bila genom usa!!
Jag har tänkt åka nov-dec. Miami-L.A med bil med ett ex antal stopp som tex New Orleans , Dallas, Grand Canyon , Las vegas..... mmm
Sen flyg från L.A till New York för att där avsluta resan med både att upptäcka staden och självklart shopping/jul shopping!!
Varför jag väljer det hållet är: Vill ha lite värme och sol först å det är fortfarande varmt i Miami då och sen är det ju lättare att hitta på och göra saker om det inte är för varmt vilket det inte kommer vara när man närmar sig L.A!! Och New York sist för att kunna shoppa!!! Men inget spikat el bokat än!!! Bara som min tankegång gått!!!
Pris.... Bil ca 10,000:- för två månader, hittade flygbiljetter för nån dag sen där alla resorna i inkluderade för 13,600:- för två pers!!! Boende kommer å variera från jätte billigt hostel till lyx i Las vegas!!!
// Sessan
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|