ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-21, 11:39

Sandra81

Nykomling
Sandra81 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Smile Resa till USA ... söker lika feg tjejkompis? :)
Söker nån tjej i min ålder (nyss fyllda 30) som kanske är lika feg som jag att resa. jag avskyr allt vad flyg heter trots att jag aldrig har flugit haha.. men ja ja jag vet jag vill då så gärna till USA det har varit en dröm länge. har extrem höjdrädsla osv. men iallafall. Vore superkul att hitta nån likasinnad. som är jättesugen på att åka över till staterna och resa lite , bada,shoppa osv men som kanske är lika fegis och försiktig som mig. nu kanske vi kan sporra varandra.

Är sugen på south carolina, texas, californien. Inget jag har i planerna just precis nu då det är väldans dyrt men kanske om ett halvår/år så man hinner spara ihop massa pengar.

Hör av er...
Svara med citat

Gammal 2011-06-27, 16:07

Gäst

Standard hej
Hej Jag är 34 och känner lite som dig men har bestämmt mig för att jag ska åka. runt jan, feb tänkte jag. så man hinner spara ihop lite pengar. Jag vill till californien men även tänkt någon annan stad oxå när man väl åker.
Svara med citat

Gammal 2011-06-28, 15:32

Sandra81

Nykomling

Standard
vad kul!! ska du åka ensam?
Svara med citat

Gammal 2011-07-20, 16:22

ananas75

Nykomling
ananas75 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Red face USA
Hej Sandra! Jag heter Anna är 35 år och bor i Linköping. Jag skulle jättegärna åka till USA men det är svårt att hitta någon som vill följa med. Jag har rest ganska mycket genom åren och är lite halvfeg själv, men det brukar fungera bra bara man är två. Och som du skriver då kan man pusha varandra. Jag har tidigare varit i Florida, New York och San Fransisco, men vill gärna se fler ställen. Du får jättegärna höra av dig till mig, så kan vi prata mer.

Mvh Anna
Svara med citat

Gammal 2011-07-20, 22:10

Sandra81

Nykomling

Standard
vad kul.. nu har jag hittat en språkresa/backpacking resa som jag funderar lite på till nästa år (om jag kan sparar ihop pengar).. det är en resa till hawaii. man reser med en svensk organisation och ledare med osv. först är man 4 dagar i new york sen 2 månader på hawaii där man pluggar engelska. det kostar iof runt 35 000:- men jag tycker de låter jätteskoj. vore kanske kul om man nu orkar att åka vidare sn till californien några veckor efteråt. man behöver ju inte leva lyx då precis utan bo billigt och äta billigt... men det vore jättekul att bolla vidare lite ideér
Svara med citat

Gammal 2011-08-22, 07:13

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg

vad kul.. nu har jag hittat en språkresa/backpacking resa som jag funderar lite på till nästa år (om jag kan sparar ihop pengar).. det är en resa till hawaii. man reser med en svensk organisation och ledare med osv. först är man 4 dagar i new york sen 2 månader på hawaii där man pluggar engelska. det kostar iof runt 35 000:- men jag tycker de låter jätteskoj. vore kanske kul om man nu orkar att åka vidare sn till californien några veckor efteråt. man behöver ju inte leva lyx då precis utan bo billigt och äta billigt... men det vore jättekul att bolla vidare lite ideér
Hej. Låter kul, vad är det för organisation?
Svara med citat

Gammal 2011-09-05, 15:12

ananas75

Nykomling
ananas75 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Red face
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej Jag är 34 och känner lite som dig men har bestämmt mig för att jag ska åka. runt jan, feb tänkte jag. så man hinner spara ihop lite pengar. Jag vill till californien men även tänkt någon annan stad oxå när man väl åker.
Hej! Har du fortfarande planer på att åka nästa år? Vill oxå till Californien, och gärna passa på att åka till Grand Canyon och Las Vegas som ändå ligger relativt nära.
Svara med citat

Gammal 2011-09-05, 16:48

joelg

Medlem
joelg är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Smile Las Vegas
Citat:
Ursprungligen postat av ananas75 Visa inlägg

Hej! Har du fortfarande planer på att åka nästa år? Vill oxå till Californien, och gärna passa på att åka till Grand Canyon och Las Vegas som ändå ligger relativt nära.
Helt rätt, missa inte Grand Canyon och Las Vegas när ni är på östra sidan av USA! Ni kommer garanterat inte att ångra er.

Vill ni ha lite tips så kolla in vår guide -> resor till Las Vegas. Kör ni omkring i området så ta en titt på äventyrsdelen där det finns ett par bra tips!

Joel
Svara med citat

Gammal 2011-09-06, 22:15

rasmuspaluffen

Nykomling
rasmuspaluffen är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Standard USA resesällskap
Tjenare alla,

vet inte om ni har kommit iväg än eller om det fortfarande sparas pengar. Hur som helst så vill jag iväg till USA ganska omgående (Oktober och stanna 3mån). Jag är ganska resvan och inte den rädda typen direkt men tror säkerligen det skulle funka fint att resa ihop trots allt Och så är jag visserligen kille med. 30 år skall tilläggas.

Här kommer min "kontaktannons" med lite info vad jag söker.

Tjenare,

Nu letar jag efter DIG som vill med på äventyr och andra dumheter

Min plan är Usa i 3 månader eller Australien minimum 3 månader nu i Oktober jag hittar någon som vill hänga med. Eller något helt annat ställe om du har något bra förslag.

Planen är att köpa bil och köra runt och se så mycket som möjligt. Leva billigt aka sova i bilen, tälta o bo på vandrarhem i större städer och couchsurfa där det går.

Jag vill så klart se en hel del men tar gärna o festar till det också och kan även tänka mig slappa på stranden emellanåt med. Trekka, surfa, dyka är även saker som hade varit kul.

Jag har även rest en hel del själv vilket också funkar bra, man träffar massvis men trevliga folk men om man skall skaffa bil så känns det rätt gött att vara 2 eller fler.

//rasmus på luffen
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8