ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-05-07, 00:51

joh-annaa

Nykomling
joh-annaa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Smile Sydamerika vintern 2011/2012
Hej!

Jag är en 92a som åker till Sydamerika nästa vinter. Jag har en tjejkompis som bor där som jag tänkte åka omkring med, men hennes föräldrar låter oss bara åka till Brasilen, Bolivia och Argentina själva. De andra länderna tycker de är för farliga för två tjejer att åka till själva.

Planerna är att åka till Brasilien innan nyår och sen åka runt i Sydamerika under hela Januari och Februari. Om någon/några vill hänga med under en kortare eller längre period vore det jättekul.

Vi vill åka till sevärda platser och men också festa ibland. Du/ni som vill följa med får vara beredda på att prata engelska eftersom min kompis inte är svensk.
Svara med citat

Gammal 2011-05-07, 22:09

alejandro jorge

Nykomling
alejandro jorge är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Standard Sydamerika vintern 2011/2012 :re
Hej! Jag heter Alejandro, född 90 och blev adopterad från ett barnhem i Santa cruz i Bolivia hösten 91.
Har mitt urpsung från en indianstam som heter Aymara. Så det jag ska göra är bland annat att hitta mina rötter i Bolivia. Först ska jag besöka en familj jag känner i staden Morelia, Mexico. Sen resa söderut genom Latinamerika. Ha lätt packning och bo enkelt. Jag ska också va volontär på ett animalshelter i Bolivia. Gallery - Senda Verde Animal Refuge - Los Yungas Bolivia
nice va?

Självklart ska jag besöka rio-karnevalen som börjar 18 feb 2012.

Jag tänker nog åka efter julen till Sydamerika och resa runt i 3 månader eller längre. Eventuellt ta något lättare jobb en kortare tid om jag finner det
För rik på cash är jag icke,hehe. Eller så köper jag en spansk gitarr o spelar på gatan vilket jag kan göra hyfsat.
Engelska, va skönt o slippa svenska,haha. Har varit utbytesstudent i USA.

NU i juli ska jag och min kompis Emelie o dem som vill hänga med gå en liten bit av den legendariska santiago-leden o besöka Pamplona under San Fermin festivalen. Sen dra till Barcelona där jag ska möta upp ett par andra polare.
Har pluggat lite spanska i Barcelona tidigare. Ligger väl på motsvarande steg 3 på gymnasiet.

min mail är alejandro_westerlund@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-05-24, 11:42

Gäst

Standard Sydamerika
Hej hej!

Jag är en tjej född 89 som har planer på att åka till Sydamerika i slutet på året/början på nästa år. Mina vänner är upptagna med annat eller har inte råd, så det vore toppen att hitta nån att planera och sällskapa med! Är inte jättesugen på att åka själv..

Jag var utbytesstudent i Brasilien 06-07 och kan därför portugisiska hyfsat, har även läst lite spanska. Engelska är inte heller några problem. Förutom Brasilien vill jag gärna åka till Argentina och Peru för att uppleva fest, bad och skön kultur

Om du vill kan du maila mig (eller adda på msn): amandak500@hotmail.com

Vore jättkul om våra planer passade ihop! Mvh Amanda
Svara med citat

Gammal 2011-07-15, 20:55

Gaboooooo

Standard Hej allihopa!!!
Tjaaaaa jag har också bestämt mej för och resa till sydamerika i slutet/början av året!
Jag är född 90, har aldrig varit i sydamerika förut men hade nog tänkt stanna 3-6 månader och sen eventuellt resa vidare.
Min första plan är och åka till Argentina och därifrån vidare till Chile, Boliva and so on...
Har inte bokat någon biljett ännu och är fortfarande i planering stadiet, men som sagt skulle det vara kul och hitta folk som är ute på liknande äventyr och styra upp lite =)

Gabriella.gillberg@hotmail.com
Eller
Gabriella Koobecaf på facebook !!!! Hör av er!
Svara med citat

Gammal 2011-07-24, 20:30

moppi

Nykomling
moppi är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Standard
Heey!
Detta låter spännande ;D är en 18 årig tjej som precis slutat gymnasiet o funderar just nu på en resa till sydamerika... Skulle vilja besöka så många länder som möjligt o se så mycket som möjligt...har inga planer till våren så kan tänka mig o vara kvar några månader
Jag pratar flytande spanska och har säkt i Chile men har inte besökt dem på 8 år

Undrar varför ni inte skriver mer i tråden, är planerna inte aktuella längre eller ?

Hör gärna av er här eller till caaarmen_@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-11-02, 11:29

Gäst

Standard CHILE 3 Veckor i december/Januari
HEJ ALLA!
Jag har bokat en resa till Chile, åker i slutet av december, kommer fira nyår där!! =) och stannar 2-3 veckor i Januari.
Någon av er som kommer att befinna sig där??
Jag åker själv, så hade varit kul att mötas upp nån dag i så fall!
Hör av er!
Min mail: mepaulina@hotmail.com

/Paulina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8