ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-05-05, 19:45

dobby90

Nykomling
dobby90 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Standard USA med bil, buss eller tåg!
Någon mer som är sugen på att resa runt i USA i höst?

Vill dit i 1-2 månader och uppleva olika intressanta/härliga ställen, antingen med bil (har ej själv hunnit fylla 21), buss eller tåg.

Kan tänka mig både öst eller väst eller kust till kust, öppen för förslag.

Är själv 20, söker reskompis, kille eller tjej, mellan 18-25. Hör jättegärna av dig via tråden eller PM. =)
Svara med citat

Gammal 2011-07-09, 02:56

Oscar86

Nykomling
Oscar86 är inte uppkopplad
Oscar86s avatar

Reg.datum: jul 2011

Standard
Hej, det låter intressant. Hade själv tänkt åka dit 3 månader och då uppleva båda kusterna. Men man kanske kan slå följe typ över östkusten iaf?
Svara med citat

Gammal 2011-07-13, 21:49

sofiajonsson

Nykomling
sofiajonsson är inte uppkopplad
sofiajonssons avatar

Reg.datum: maj 2010

Standard Heeej
Jag Är Sjukt Intresserad!!!!!

Gammal 2011-08-22, 07:31

Gäst

Standard
Hej. Jag är sugen på att åka till Usa nu på hösten, oktober kanske en eller två månader. Jag har precis fyllt 25 men har inget körkort. Hade varit lättare att bila runt där så nu söker jag nån som är i liknande ålder, helst tjej men det är inget måste och över 21 och som har körkort. Jag vill gärna besöka Miami, New york och några ställen till. Bor i sthlm och är tjej. Hoppas nån har lust att hänga på.
Svara med citat

Gammal 2011-08-22, 17:03

Oscar86

Nykomling
Oscar86 är inte uppkopplad
Oscar86s avatar

Reg.datum: jul 2011

Standard
Hej gäst, jag har tänkt åka till USA i oktober och dra runt på båda kusterna i 3 månader. Har tänkt bila en del, främst i Kalifornien. Miami och NY står på listan dit jag ska. Jag är 25, inte tjej men ändå ganska snäll

Jag hade väldigt gärna haft med mig resesällskap hela, eller delar av, resan. Du kan väl höra av dig om du har lust att snacka mera? Hultqvist22@spray.se är min mejl.
Svara med citat

Gammal 2011-09-06, 22:46

rasmuspaluffen

Nykomling
rasmuspaluffen är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Standard Usa start i Oktober
Tjenare alla som skrivit i denna tråd!

jag är precis om ni sugen på en tur till USA. Köpa bil och köra både öst- och västkusten och en del där emellan.

Budgetboende/levande men så klart får sevärdheter o resan i sig kosta en hel del i alla fall.

Jag har rest en hel del genom mina år så är beredd på det mesta... Har även rest o liftat runt en hel del i Europa själv och då träffar man många människor men det känns ändå skönt och kul att ha någon att dela sin upplevelser och kostnader med. Framförallt om man skaffar bil.

Hör gärna av dig, jag är absolut en lätt person att resa med, väldigt öppen och impulsiv.

//Rasmus på luffen
Svara med citat

Gammal 2011-09-12, 21:42

Attraversiamo

Nykomling
Attraversiamo är inte uppkopplad

Standard
Hej!!

Ser att det e många som e sugna på Usa i höst!

Det är jag me!!

Jag har tänkt åka nov-dec. Miami-L.A med bil med ett ex antal stopp som tex New Orleans , Dallas, Grand Canyon , Las vegas..... mmm

Sen flyg från L.A till New York för att där avsluta resan med både att upptäcka staden och självklart shopping/jul shopping!!

Varför jag väljer det hållet är: Vill ha lite värme och sol först å det är fortfarande varmt i Miami då och sen är det ju lättare att hitta på och göra saker om det inte är för varmt vilket det inte kommer vara när man närmar sig L.A!! Och New York sist för att kunna shoppa!!! Bara som jag tänk, inget planerat el bokat!!

Pris.... Bil ca 10,000:- för två månader, hittade flygbiljetter för nån dag sen där alla resorna i inkluderade för 13,600:- för två pers!!! Boende kommer å variera från jätte billigt hostel till lyx i Las vegas!!!

E ni sugna hör av er!!
Svara med citat

Gammal 2011-09-12, 21:53

rasmuspaluffen

Nykomling
rasmuspaluffen är inte uppkopplad

Standard
Tjenare Attraversiamo,

tänkte du åka i början på November o stanna 2 mån eller en bit in i november? Funderar nämligen på hawaii under oktober och sedan ta mig till fastlandet. Skulle ju kunna mötas upp där (Miami) i så fall.
Är det hyrbil du räknat på då? Eller funderar du på att köpa?

Har du nån msn så lägg gärna till mig där, festivalphoto@hotmail.com

cheerio!
rasmus
Svara med citat

Gammal 2011-09-16, 13:57

Attraversiamo

Nykomling
Attraversiamo är inte uppkopplad

Standard
tja!

I början av nov tror jag!!! Ja typ 2 mån.... ååå vill oxå till hawaii!!! hur länge har du tänkt vara där??

Hyr bil jepp!!! för två pers!! så 4000 papp var typ!! å då ingick det mesta!!

e du sugen på miami-L.A-new york eller??

Har tyvärr inte det...

Ha det bäst! /Sessan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8