ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-24, 20:19

yann88

Nykomling
yann88 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Indien jul o nyår 2011
Jag har planerat att åka till Indien över jul och nyår. Jag hade tänkt att åka 15 dec och stanna till 15 jan. Då min kära syster har hoppat av resan så söker jag nu ny respartner gärna flera st hade varit kul.

Jag som åker är 29 år och är lätt att ha att göra med.

Hör av er om ni har några frågor.
Svara med citat

Gammal 2011-04-13, 18:02

vår

Nykomling
vår är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Smile
Hej!

Jag har liknde planer som dig, att åka till Indien under jul och nyår och vara borta en 4-5 veckor. Men söker också någon att resa med blir så mycket roligare då. Kunde vara kul om vi kunde slå följe. Undrar även om du kan tänka dig att även ta en tripp till Nepal under resan?

Hör gärna av dig om det låter intressant.

Ha det gott!!

Ann-Sofi
Svara med citat

Gammal 2011-04-13, 18:19

yann88

Nykomling

Standard Hej
Vad kul att du svarade jag är klart intresserad. Nepal säger du det låter faktiskt jätte intressant.

Vad har du tänkt dig när då åker?

Yann
Svara med citat

Gammal 2011-04-14, 09:20

vår

Nykomling
vår är inte uppkopplad

Smile Hej Yann
Låter toppen!

Skriver lite om mina tankar kring resan.

Kan du tänka dig att vara borta i 5 veckor? Nepal är helt underbart land så fin natur och mycket att se och göra. Skulle vilja se mig omkring i Kathmandudalen och se de kända platserna bla. Pathan, Bakthapur o Bagmatiriver (Nepals Ganges), Nagakort o Phokara.

Jag vet att det finns bra kombinations biljetter med Qatar in på Kathmandu och hem från exempelvis Delhi. Man får själv köpa en extra biljett för att ta sig mellan Nepal och Indien antingen via Katmandu - Varanasi eller Kathmandu - Dehli.

Jag kan tänka mig att åka den 12 Dec och komma hem 14 Jan, vad tycker du om det?

Vilken del av Indien är du intresserad av?

Själv är jag lite sugen på att ta ett varv i Rajasthan. Besöka platser som bl.a Varanasi, Kaurajo, Agra, Jajpur, Pushkar. Är givetvis öppen för förslag. Känns som man skulle kunna resa runt i Indien hur länge som hälls finns hur mycket som hälls att se.

Vad har du funderat på och tänkt dig för resrutt?

Ann-Sofi
Senast redigerad av vår den 2011-04-14 klockan 14:57.
Svara med citat

Gammal 2011-04-14, 20:49

yann88

Nykomling

Standard
Hej igen

Jag hade tänkt mig en kuststräcka men har googlat och din rutt låter spännande och ja man skulle kunna resa runt hur mycket som helst älskar det landet.

Jag kan tänka mig att resa 12dec inga problem (tror jag). Har du lite priser och så med ? Min plan var ju bara Indien men Nepal har jag aldrig varit i så det skulle vara spännande.

Min mästerplan var att flyga ner och se vart man hamnade :P

Vart i Sverige bor du?
Svara med citat

Gammal 2011-04-15, 08:19

vår

Nykomling
vår är inte uppkopplad

Smile Hej igen
Kollade priser igår.

Priset med Qatar, Katmandu - Dehli är 9.700:-.
British Airways, 9.100:-.

Flyg mellan Katmandu - Varanasi, 1.300:-
Eller flyg Katmandu - Dehli, 900:-.

Bara till Indien under den perioden låg priset på 8, 6oo:-. trodde man kunde komma ner billigare, men tydligen inte.

Jag bor i Linköping, var bor du?

Ann-Sofi
Svara med citat

Gammal 2011-04-15, 08:51

yann88

Nykomling

Standard tjoo
Jag hittade priser till indien som låg på runt 5000kr men då flyger du från sthlm till bombay och sedan tar sig vidare därifrån. Men har inte tittat hur pass dyrt eller billigt det är att ta sig runt från bombay. Jag skulle gärna vilja stanna några dagar i Bombay eller Mumbai som den också heter för att folk säger så olika om staden.

Flygresor.se - Stockholm till Bombay från 4186 kr

Jag bor i Stockholm som jag nyss flyttade till från Linköping
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8