ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-07, 12:34

Ellen89

Nykomling
Ellen89 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard Tågluff kompis till sommaren!
Hej hej!
Jag heter Ellen och är 21 år. Till sommaren är jag sugen att åka iväg och tågluffa cirka en månad i Europa. Som det ser ut nu har jag ingen kompis som vill följa med, och att resa ensamt känns lite tråkig. Därför undrar jag om det finns någon annan som sitter i samma sits och vill resa tillsammans.
Hör av er så vi kan prata mer.

/Ellen
Svara med citat

Gammal 2011-01-13, 16:38

lena87

Medlem
lena87 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Standard Hej
Hej!
Jag var och tågluffade förra året i några dagar själv. Det fungerar väldigt bra med Interrailkortet, men jag hade gärna haft ressällskap. Jag undrar vilka länder ni tänkt resa till. Jag är intresserad av kulturen, maten, sevärdheterna och även naturen. Ifall det blir Alperna vill jag gärna vandra några dagar. Festa är jag inte så intresserad av, så det slipper jag gärna. Men sen kan jag tänka mig att följa med någon gång ifall du hemskt gärna skulle vilja fara ut någon kväll. När man är flera får man väl kanske också anpassa sig på en del grejer, så länge det inte är jätte stora grejer eller sådant som tar jätte lång tid.

/ Lena
Svara med citat

Gammal 2011-01-13, 17:00

GRyyyyy

Nykomling
GRyyyyy är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Standard
Hej! Jag är 17 år och är också sugen på att tågluffa i sommar. Har pratat med ett par kompisar, men de verkar inte så sugna. Vi hade först tänk oss att flyga ner till Edinburgh i Skottland och sen ta oss hemåt via tåg. Med vissa stopp här och där. Men det spelar inte så stor roll för mig var i Europa egentligen. Jag bor gärna enkelt och så billigt som möjligt. Jag är sugen på både kultuella saker och även vara ute och festa en del.

/ Gry
Svara med citat

Gammal 2011-02-13, 22:18

Natalie86

Nykomling
Natalie86 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Skicka ett meddelande via MSN till Natalie86
Standard
Hej!
Jag har oxå funderat på en tågluff i sommar Är ledig nästan hela juni om du kan åka då.. Hade ju varit kul att åka några stycken! Jag är väldigt flexibel i val av länder men skulle vilja se så mycket man hinner 3-4 veckor vill jag vara borta! Är en 24-årig tjej från Gbg.
/Natalie
Svara med citat

Gammal 2011-02-24, 12:52

Marcell

Nykomling
Marcell är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Standard Hej!
Jag är också intresserad utav att åka runt hör av dig mvh marcel
Svara med citat

Gammal 2011-02-27, 15:57

Cissi90

Nykomling
Cissi90 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Standard
Hej!
Jag är en 20 årig tjej från Stockholm som är sugen på tåluff i sommar!!
Hör av er på min mejl cissi1990@hotmail.com och berätta om era planer
Svara med citat

Gammal 2011-03-27, 19:50

SiljeMarlen

Nykomling
SiljeMarlen är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Skicka ett meddelande via MSN till SiljeMarlen
Standard
Hej Ellen!
Vi sitter i samma båt.
Jag vill oxå tågluffa men har ingen att åka med.
Skulle gärna åka någon gång i vår-sommar, så snart som möjligt, vill bara ut i världen NU innan jag blir tokig
Är 22 och bor i Göteborg.
Snackar gärna mer med dig, vi kan ju höras på msn. Det är lättare.
Adda siljemarlen@hotmail.com
Pepp!
Svara med citat

Gammal 2011-04-06, 10:11

resterese

Nykomling
resterese är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Skicka ett meddelande via MSN till resterese
Smile Nu närmar det sig...
Hej på er alla tågluffar-intresserade!

Jag och Natalie86 (här på forumet) kommer att ge oss ner i Europa i början av juni och stanna ute ungefär en månad. Vi tycker det skulle vara jättekul om det var fler som ville med! Någon som är intresserad av att dra redan den 2-3 juni? Vi har gjort en liten lös resrutt som börjar i Berlin, fortsätter mot Amsterdam och sedan ner i Frankrike, Italien, Kroatien och sedan tillbaka upp i Östeuropa. Inget mer distinkt än så. Vi är ute efter en spännande resa full av allt möjligt - samla vyer, ta turistiga foton, festa, träffa lokalbefolkning, mysiga caféer och barer, överraskningar, möta lokalbefolkning - ALLT!

Vi kommer att bo på billiga vandrarhem och förhoppnigsvis också couch-surfa (CouchSurfing - Participate in Creating a Better World, One Couch At A Time). Även om inte din plan eller önskemål på länder är densamma som vår så kanske vi kan möta upp någonstans ute i Europa eller börja/avsluta resan tillsammans i alla fall - the more, the merrier!

Hör av er så börjar vi drömma om sommaren, det är inte långt kvar nu!!

Allt det bästa,
Terese
Svara med citat

Gammal 2011-04-06, 18:45

Gäst

Standard
Hej!
Låter jätte spännande. Kan du skriva ned ungefärliga datum för när ni är i Amsterdam/ Frankrike och Italien? Jag kan inte följa med första veckan men därefter går det bra.
Hälsningar
Lena
Svara med citat

Gammal 2011-04-08, 17:18

Dinge

Standard hej
Jag och min polare, båda killar och 23 år ska kika runt i Europa i sommar också, vi har inte fastställt vår rutt än men vi ska ge oss av första veckan i juni nångång mellan 1 och 7 juni. Vi har bestämt att vi ska besöka Prag och Amsterdam än så länge, hoppas även kunna besöka normandiekusten och venedig och så mycket man hinner av Tyskland och alpländerna på vägen hem, och rivieran vore inte helt fel heller och dalmatinerkusten och... vafan jag vill ju se ALLT. Detta blir svårt:P hehe vore ju som sagt roligt att kanske mötas upp någonstans utbyta tips och ha de kul.

Hur välplanerat tycker ni att det ska vara och hur spontant? Är första gången för oss vill ju inte binda upp sig alltför mkt efter ett schema och sedan känna att det bara blir stressigt..

Aja har ni lust kan ni ju adda så syns vi på kontinenten. henrikplugg@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8