ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-12-23, 11:59

akallber

Nykomling
akallber är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Rykte: 0

Standard Sydamerika våren 2011 (Paraguay, norra Argentina, Bolivia, Peru)
Hej!

Kommer att åka ensam till Sydamerika nästa vår; först gäller 3 mån prakik i Paraguay fr.o.m början av januari. Har sedan planerat att åka till Iguazu-fallen, därifrån vidare till Salta, över till Bolivia och Peru och sedan flyga hem från Lima 12.5.

Har inte rest ensam förut och det skulle vara kul om man skulle ha lite sällskap iaf en bit på vägen Själv bor och studerar jag i Åbo, Finland, är 24 år och borde kunna så mycket spanska så jag klara mig.

Ifall det finns någon som råkar ha samma rutt som jag i april/maj nästa år är det bara och säga till!

//Anna
Svara med citat

Gammal 2010-12-23, 17:47

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Sydamerika våren 2011
Ser att du redan bestämt dig för att se Iguazu vilket är helt rätt när du befinner dig i dessa trakter. Stanna där minst ett dygn och se fallen både från den argentinska och den brasilianska sidan. Vi gjorde även en fartfylld båtfärd i en snabb-båt som körde så nära vattenfallen man kan komma, men det var jättehäftigt! Vattnet sprutade så vi blev helt dyngsura, men det gjorde inget för där uppe är det tropisk värme (c 30 grader var det då), för Iguazu ligger i ett regnskogsområde, så man kan även se fåglar o andra djur där när man går längs vandringsstigar och upplever de vackra fallen! Underbart!
Foton
Svara med citat

Gammal 2011-01-16, 14:47

Fnny

Nykomling
Fnny är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Hej Anna! hur länge kommer du vara borta i Sydamerika, du kommer inte ha vägerna förbi USA, Hawaii för jag hade tänkt att åka dit senare i år men har ingen resekompis så är du intresserad?

Fannypersson_3@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-01-20, 15:17

akallber

Nykomling

Standard
Jag kommer att flyga hem fram Lima i mitten av maj, och kommer tyvarr inte att aka via Hawaii utan direkt hem.
Svara med citat

Gammal 2011-02-02, 17:16

Gäst

Standard
Hej Anna

Jag åker till Sydamerika den 20 April.Planerar att vara i Chile i 10-12 dagar och sen
bege mig till Peru.Jag ska vandra Inkaleden den 5 Maj och åker hem från Lima
den 11 Maj.

Det ända som jag har spikat är Machu Picchu men resten av tiden är jag öppen
för förslag.

/Martin
Svara med citat

Gammal 2011-03-14, 15:30

akallber

Nykomling

Standard
Hej Martin!

Jag kommer att befinna mig i Bolivia hela april, sedan åka till Titicaca-sjön i slutet av april och vidare in i Peru i början av maj. Cuzco och Machu Picchu har jag planerat in i första veckan i maj, men kommer inte att gå Inka-leden (förhoppningsvis nån annan trekking tour). Sedan har jag planerat att åka vidare till Arequipa (8-9.5) och till Lima.
Säg till bara om du råkar befinnan dig på samma ställen

//Anna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8