Tjenare!
Är en tjej på 27 år som letar resekompis/ar. Mina vänner har inte rätt ekonomi, andra prioriteringar eller helt enkelt inte vill/kan. Jag kommer att resa ganska mycket framöver då jag är fotbollsdomare och tjänar in en ganska bra extra slant som är tänkt att gå till resor. Jag är öppen för i stort sett allt. Vill se och uppleva det mesta!
Jag ska dock till USA sommaren 2011 (NY, LA, Las Vegas och San Franscisco) med familjen. Men innan dess vill jag bort från vintern i Sverige till värmen i 1-2 veckor, i jan/feb (helst inte under sportlovet). Min ekonomi kommer begränsas lite med tanke på USA-resan några månader senare. Men runt 8000:- med flyg+boende tänkte jag mig. Har varit lite inne på Gambia eller Kap Verde. Kanarieöarna lockar mig inte då jag redan varit där några gånger, likaså Tunisien. Och Egypten/Marocko ska tydligen inte vara så jättevarmt i januari.
Men efter USA så kommer nästa resa att sparas till. Och då ligger backpacking närmst. Funderat mkt på Filippinerna, Sydkorea, Thailand, Vietnam, Malaysia, Indien, Kina, Japan, Hawaii mfl. Inte alla på en gång kanske. Men är öppen för det mesta.
Ett annat förslag är en udda resa: Island - Grönland - Kanada (obs under sommartid, annars kommer jag frysa ihjäl).
Afrika, Sydamerika, Centralamerika, Australien/Nya Zeeland och Söderhavet finns även med i tankarna.
Även mindre resor i europa funkar, allt från weekend till veckoresor och längre.
Är inte enbart ute efter strandsemester, utan vill gärna se mer utav landet/ställena jag åker till. Naturen, äventyr, kultur, roliga och annorlunda upplevelser, men även lite partaj

Självklart även dagar i solen, på stranden eller poolen, men inte enbart.
Något som lockar?