ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-16, 15:21

Erik645

Nykomling
Erik645 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Rykte: 0

Standard Thailand eller Australien
Jag planerar en sol och bad semester med lite äventyr och festande i jan/feb. Det lutar åt Thailand eller Australien men har ingen som har möjlighet att följa med så då undrar jag om någon här är intresserad av samma sorts resa?
Jag har tänkt mig ~3 veckor.

Jag heter Erik, 23 år och jag bor i Karlstad.

Tycker du det låter intressant eller vill veta mer om mig så är min mail Erik645@hotmail.com

/ Erik
Svara med citat

Gammal 2010-09-16, 16:03

RL26

Medlem
RL26 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Dra till Thailand du, verkar som mycke svenskar ska ditt denna vintern.. 19e Januari är det FMP på Koh Phangan, så va på Koh Samui/Chaweng ett par dagar innan så lär vi säkert träffas där

Gammal 2010-09-17, 12:19

Erik645

Nykomling

Standard
Vad står FMP för? Jo men jag kommer nog vara på Koh Samui större delen i så fall så det låter fint
Svara med citat

Gammal 2010-09-17, 15:28

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
FMP = Full Moon Party = Jävligt mycket folk och festande på Haad Rin, antaligen den mest kända stranden på Koh Phangan.

I praktiken innebär det att hela stranden blir ett dansgolv/bar där det finns bubbelmaskin, brinnande hoprep, eld-poi etc etc etc. Och så en massa folk då som festar och har det helt sjukligt roligt! Var där förra året och det var helt klart värt det.

Fast, förfesterna till FMP är nästan bättre. Jungle Experience (rave i jungeln), poolparty på Crystal Bungalows (har jag för mig det hette) som är kvällarna/nätterna före FMP är minst lika bra. Lite mindre folk, men ändå bra! Sen är det ju fest varje kväll på stranden också.

Ett annat tips är att bo på Koh Phangan, för det är inte roligt att åka nattbåtarna ifrån Koh Phangan tillbaka till Koh Samui till exempel.
Senast redigerad av wkstrm den 2010-09-17 klockan 15:31.
Svara med citat

Gammal 2010-09-17, 23:53

Twigs

Medlem
Twigs är inte uppkopplad
Twigss avatar

Reg.datum: aug 2010

Skicka ett meddelande via MSN till Twigs
Standard
Du är inte sugen på att va borta lite längre tid och se lite mer av Asien? =D En sådan resa är ja nämligen sjukt sugen på!
Svara med citat

Gammal 2010-09-18, 01:28

Erik645

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Twigs Visa inlägg

Du är inte sugen på att va borta lite längre tid och se lite mer av Asien? =D En sådan resa är ja nämligen sjukt sugen på!
Hur länge pratar vi om?

Jag jobbar men har drygt 8 veckor sparade men hade väll inte tänkt att bränna allt på en gång.. men har du tänkt att jobba därborta?
Jag har inget imot att se mer av asien! Har varit i Thailand tidigare och tänkte att om jag ska åka någonstans själv så kan det ju vara bra att åka någonstans jag varit själv. Och jag har bra minnen ifrån thailand
Senast redigerad av Erik645 den 2010-09-18 klockan 11:54.
Svara med citat

Gammal 2010-09-18, 19:53

Twigs

Medlem
Twigs är inte uppkopplad
Twigss avatar

Standard
ja pratar nog om en tre månader typ =P Har inte tänkt jobba nått utan bara resa runt i Asien å chilla å hade jävligt gött typ =)

Ja har själv bara varit i Malaysia och Indonesien i Asien å de länderna tyckte jag väldigt bra om så dit åker ja gärna tillbaka, men vill se andra länder också =)

Men de kanske blir för långtid för dig att va borta =P
Svara med citat

Gammal 2010-09-18, 20:41

Erik645

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Twigs Visa inlägg

ja pratar nog om en tre månader typ =P Har inte tänkt jobba nått utan bara resa runt i Asien å chilla å hade jävligt gött typ =)

Ja har själv bara varit i Malaysia och Indonesien i Asien å de länderna tyckte jag väldigt bra om så dit åker ja gärna tillbaka, men vill se andra länder också =)

Men de kanske blir för långtid för dig att va borta =P
hehe det är nog mer en fråga för min chef ;D
Men hur mkt pengar har du tänkt att spendera på resan totalt ?
Har inget problem med att resa runt alls. Men känner ingen press att jag måste göra det heller.. men 3 månader är ju ganska lång tid att bränna =P
Svara med citat

Gammal 2010-09-20, 00:12

Twigs

Medlem
Twigs är inte uppkopplad
Twigss avatar

Standard
Men chefen kan man ju alltid fixa =P haha
ne ja vet inte riktigt, tänker mig om man har 10K i månaden inclusive resan så borde väl de va mer än lagom typ.. Tre månader går ju rätt fort faktiskt.. å då hinner man se rätt mycket =D
Känns som de är dags att dra iväg på nån lite längre resa innan man söker till högskola å blir fast där x antal år lixom..
Svara med citat

Gammal 2010-09-20, 12:38

Erik645

Nykomling

Standard
hehe jo, inget är väll omöjligt =P Men jag är tveksam om att jag kommer få ledigt så länge, två månader skulle jag nog få. Men om du tycker det är för kort så skulle man ju kunna åka tillsammans den tiden och sen lämnar jag dig efter två månader.. ;D haha

Usch, det där med högskola lät ju inge vidare =P
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8