ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-13, 15:11

Twigs

Medlem
Twigs är inte uppkopplad
Twigss avatar

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Twigs
Smile Resa i början av 2011
Hej!
Jag är en tjej på 22 år som känner ett extremt behov av att lämna Sverige för några månader och ge mig ut i världen. Tyvärr är alla vänner upptagna med studier eller jobb eller så är dom bara allmänt tråkiga =( Så ja tänkte kolla om de finns någon där ute som är sugen på att följa med mig.

Plan nr 1 är att dra iväg på Transsibiriska Järnvägen genom Ryssland in i Kina och efter de ta sig vidare till Thailand och Indonesien eller ja va som helst egentligen. Typ festa, surfa, chilla, träffa människor.

Plan nr 2 är att istället åka till Afrika, typ Kenya, Sydafrika eller Tanzania och kanske försöka jobba som volontär eller bara leva med folket.

Är egentligen ganska öppen för förslag så länge som ja kan komma bort från Sverige och få åka någonstans varmt i några månader.

Skulle helst dra iväg i Januari och vara borta i 3-4 månader.

Är någon sugen på att hänga med eller har något annat förslag på resa får ni gärna skriva här eller adda på msn andrea88@live.se
Senast redigerad av Twigs den 2010-09-13 klockan 15:16.
Svara med citat

Gammal 2010-09-14, 12:36

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Hej hej...
Jag kommer befinna mig i SoA mellan den 20:e feb och 4:e april.
Börjar på Bali, sen Singapore, Malaysia, Borneo för att avsluta i Hong Kong. Vet inte om du planerade att vara på någon av dessa platser under den tiden.
Svara med citat

Gammal 2010-09-15, 14:28

Twigs

Medlem
Twigs är inte uppkopplad
Twigss avatar

Standard
Som sagt så är allting bara lösa planer än så länge.. Men alla platser du nämn är platser som jag vill se =) Så man vet aldrig om jag kanske befinner mig där under de datumen =p
Reser du själv eller? Bara semester eller gör du något annat roligt påvägen? =)
Svara med citat

Gammal 2010-09-15, 14:36

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Twigs Visa inlägg

Som sagt så är allting bara lösa planer än så länge.. Men alla platser du nämn är platser som jag vill se =) Så man vet aldrig om jag kanske befinner mig där under de datumen =p
Reser du själv eller? Bara semester eller gör du något annat roligt påvägen? =)
Jag kommer åka själv, därför är det trevligt om jag skulle springa på någon utmed vägen. Själv har jag en planerad resrutt, kan inte kräva att någon ska åka precis som jag. Men om någon råkar vara i samma region som jag är för stunden så slår jag väldigt gärna följe några dagar!
Svara med citat

Gammal 2010-10-09, 16:58

Isabelle89

Nykomling
Isabelle89 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Standard Hej
Jag har lite samma planer som dig!

Har funderat på Transsibiriska järnvägen och sedan till Thailnad iaf, men vågar inte åka ensam

Har du hittat nån att resa med än?
Svara med citat

Gammal 2010-10-10, 13:27

i.ellen

Nykomling
i.ellen är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard Afrika
Hejsan. Jag är sugen på att volontära i Afrika, 3-4 månader i januari. Mejla mig på i.ellen@hotmail.com om du vill resa ihop !
Svara med citat

Gammal 2010-10-10, 16:09

Jlagergren

Nykomling
Jlagergren är inte uppkopplad

Standard
Du är inte sugen på att sticka till sydamerika?

Tänkte försöka ta mig dit efter nyår. Brasilien, argentina, peru, ecuador är länder jag skulle vilja besöka skulle vilja föröka ta mig till jamaica, kuba och en tur i usa också om det finns tid och pengar

Hör av dig om det finns intresse !
johanna_jo2a@hotmail.com

/Johanna
Svara med citat

Gammal 2010-10-11, 12:30

Twigs

Medlem
Twigs är inte uppkopplad
Twigss avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Isabelle89 Visa inlägg

Jag har lite samma planer som dig!

Har funderat på Transsibiriska järnvägen och sedan till Thailnad iaf, men vågar inte åka ensam

Har du hittat nån att resa med än?
Hej!
ne än så länge har jag inte riktigt hittat någon att åka med =( Tycker också de är lite tråkigt att åka ensam.
Hur länge vill du vara borta då? och när vill du åka? Några fler länder du vill se än Thailand?
//Andrea
Svara med citat

Gammal 2010-10-11, 12:32

Twigs

Medlem
Twigs är inte uppkopplad
Twigss avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av i.ellen Visa inlägg

Hejsan. Jag är sugen på att volontära i Afrika, 3-4 månader i januari. Mejla mig på i.ellen@hotmail.com om du vill resa ihop !
hej!
Jag har nog lagt Afrika lite på hyllan tror ja.. Lutar mer åt att åka runt i Asien som de ser ut nu =)
Svara med citat

Gammal 2010-10-11, 12:35

Twigs

Medlem
Twigs är inte uppkopplad
Twigss avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Jlagergren Visa inlägg

Du är inte sugen på att sticka till sydamerika?

Tänkte försöka ta mig dit efter nyår. Brasilien, argentina, peru, ecuador är länder jag skulle vilja besöka skulle vilja föröka ta mig till jamaica, kuba och en tur i usa också om det finns tid och pengar

Hör av dig om det finns intresse !
johanna_jo2a@hotmail.com

/Johanna
hej!
Självklart e ja sugen på sydamerika också =) hela världen lockar ju! Men det känns som att de blir en lite dyrare resa..

Men hur länge har du tänkt vara borta? Och har du någon ungefärlig budget på va hela resan får kosta?

// Andrea
Svara med citat

Gammal 2010-10-11, 16:16

Jlagergren

Nykomling
Jlagergren är inte uppkopplad

Standard
Flyg tur och retur räknar jag runt 8000 +- då har jag kollat på flyg till både Buenos Aires och Rio och hem från både andra städer i sydamerika och från New York om man tar sig dit! Budget räknar jag med ungefär 10 000 kr i månaden med boende och allt. Sen beror det ju helt på hur man väljer att leva och göra där tänker vara borta 4-6 månader eller så länge pengarna räcker!

Hör av dig om det låter intressant !

/johanna
Svara med citat

Gammal 2010-10-12, 14:59

js3

Nykomling
js3 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Standard
Hej!
Kille på 20 år. Har planer på att dra iväg i januari, som det ser ut ensam pga det du nämner kompisar som pluggar och jobbar. Har inte så noga planerat än men det som jag har i tankarna är thailand, bali, kambodja och vietnam. Hur länge etc. är också oklart och jag tänker nog vara ganska spontan men kanske ha en genom tänkt plan b om något går snett.
Vore kanske kul att landa med någon så man inte känner sig helt lost då det är första gången jag gör en sån här resa.
Så hör av er om ni är villiga att prata lite ang. reseplaner o bolla idéer om förberedelser osv.
/Jocke (jocke_90_s@hotmail.com)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8