Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP
Ska du till GBG idag och till Thai konsulat???
Jag ringde de i STHL igår och det ska inte finnas några problem att få turistvisum för 60 dagar,men skriv gärna och berätta hur det gick.
Anna
|
så många gånger som jag vart i thailand får man bara vara där 30 dagar,sen måste lämna landet. annars blir det böter för varje dag som går.
så jag mejlade till thaiambassaden för några veckor sen. och fick ett formulär som jag skulle fylla i. jag gjorde det och postade det thai embassy i stockholm. nån dag efter ringde dom och sa att dom inte gör ärenden med brev nuförtiden, så jag måste till göteborg.
synd för dom som inte som bor nära stockholm eller göteborg.
men nu har jag vart i göteborg
Thailands Ambassad . måste ha 2 foton på mej själv, och kopia av resebeställningen. och ta med PASSET!.
finns fotoautomat i centralen.
och sen fyllde jag i formuläret på konsulatet. och sen ska det godkännas, går nog på några dagar så postar dom visumet på 60 dagar hem till mej.
verkar inte vara några problem alls. flera personer var där.
tror faktiskt att man bara får vara i thailand max 60 dagar som turist med visum. kanske mer om man ska jobba.
beställ resan snart, det är ju högsäsong i januari, så flygbiljetterna tar slut snart. fanns bara 5 kvar med KLM när jag bokade för snart en månad sen...
och sen måste jag försöka fixa hotellet. eller boka annat på nätet.
är det du anna som är gästen som startát tråden? annars ska du gästen skaffa konto här,gratis. så att du kan mejla mej din e-mejl adress