ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-03, 23:46

towi

Standard cykla till asien
Hej allesamman!
Jag är en 21-årig tjej som nu bott o jobbat hårt i Oslo i snart två år.
Har relativt bra resvana då jag varit ute mycket med familjen och på egen hand. Är aktiv av mig som person och lite smärta här o där gör en bara levande enligt mig.

Alla mina vänner har inte gjort dessa typiska thailand-resor så det är något som de prioterar i första hand. Dessutom finns det ingen som är lika tokig som jag
Har nämligen börjat tänka på en möjlig cykelresa, mot asien. Tankarna har varit många men saknar fakta, men mina drömmar går mot att nå indien o nepal. Att få använda cykel som transportmedel måste vara ljuvligt, en känsla av frihet helt enkelt.

Vill nu höra runt o se om det finns någon mer som har haft tankarna på något liknande? Som har lust för o bli min kompanjon?

Om det finns tips, kanske någon som tidigare gjort en liknande resa så skriv gärna!

MVH Tove
Svara med citat

Gammal 2010-08-04, 23:26

Gäst

Smile Hmmm
Har precis haft samma tankar men hade precis slagit dom ur skallen när jag såg ditt inlägg... Du kan ju läsa Göran Kropps bok när han cyklade till mount everest, ganska bra beskrivning av cykelturen till nepal. Jag är iaf på väg till Thailand i oktober....vill du kan du hänga på... så har du min mail: daniel_persson_@hotmail.com

Hur allvarligt har du funderat på cyklingen?
Svara med citat

Gammal 2010-08-17, 20:49

Gäst

Standard Hej hej!
Jag har också vart sugen på en resa över det vanliga. Inte alltför uppstyrd utan att det blir lite spontanitet och spänning. Låter väldigt intressant med cykelresa till Asien. Eller bila genom USA? Drömmarna är många, men saknar som viktig info
Är ingen van cyklare så sett, men jag är ingen gnällspik och väldigt envis så det borde man väl klara av!
Bor och jobbar i Oslo sen två år tillbaka och sparat ihop en del pengar. Har uppsägningstid till första december, men efter det skulle jag kunna åka i princip när som.
Låter verkligen intressant det här så du kan väl skriva några rader på mail :
Stina_sundin@hotmail.com

eller varför inte på facebook stina sundin Ulricehamn
Svara med citat

Gammal 2010-08-20, 18:05

Gäst

Standard Indien
Hej!

Jag har en enkelresa bokad till Indien i september och stannar på obestämd tid Tanken är att jag ska åka runt i Asien (b.la. Thailand och Vietnam) men börjar min resa i Indien. Att cykla, gå eller vandra genom Indien är någon som jag länge ha drömt om.

Skicka ett mail eller något, jag är öppen för allt!

suschie_@hotmail.com

MVH
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8