ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-03, 01:09

oskarsköld

Nykomling
oskarsköld är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard Asien, december 2010
Hej folk!

Jag vill inte att det här ska låta som en kontaktannons. Har skrivit texten nu typ tre gånger, men varje gång låter det som om jag söker efter kärleken. Det gör jag inte (kärleken, alltså), men om du tycker att Asien med start alltifrån nu till runt nyåret låter som en bra idé, så hakar jag gärna på dig.

Jag är tjugo år gammal och lägger de flesta pengarna på festivaler och konserter, men tänkte göra något mer hållbart och njutbart för mina pengar. Sjukt social och glad i livet.

Jag åker gärna i princip när som helst (även fast Indiens klimat i dagsläget, juli, knappast är fördelaktigt för en spontanresa) efter 26:e september, då jag ska försöka mig på Oslo Marathon. Planen är att vara borta ungefär ett halvår - men om du inte tänker längre än ett par månader så är det förstås hur lugnt som helst. Man träffar backpackers vart man än är, men då jag inte varit iväg längre än till Teneriffa skulle det kännas tryggt att ha någon att starta med.

Ha det bra!
Oskar
Svara med citat

Gammal 2010-07-18, 00:30

erlu

Nykomling
erlu är inte uppkopplad

Standard
Hej Oskar!
Jag har varit intresserad av en Asienresa en längre tid men har lite dåligt med resesällskap. Fastnade för ditt inlägg eftersom du verkar vara aktiv och jag vill absolut inte fara för att enbart sola och bada! Jag ska själv springa Lidingöloppet i slutet av september, men jag har också ett slutdatum för min resa eftersom jag ska åka Vasaloppet i mars. Och det hade varit fördelaktigt att hinna träna lite inför det också så jag hade tänkt fara tillbaka till Sverige någon gång i början av februari i så fall.

Har du funderat kring några resmål än? Tänk jobba medan du reser runt?

/Erika
Svara med citat

Gammal 2010-07-20, 14:36

Erona

Standard Resa
Hej Oskar!!

Jag är en 20 årig tjej som länge har varit sugen på¨en asienresa nu till hösten.
Har oxå tänkt vara borta i ca 6 månader så att man hinner uppleva saker:=)
Är du fortf intresserad av sällskap så skriv gärna tebax
Svara med citat

Gammal 2010-07-21, 15:12

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Om du/ni orkar med en gammal gubbe (29 år) så kommer även jag vara i den regionen februari/mars 2011. Bali/Singapore/Malaysia/Malaysiska Borneo/Brunei typ.
Svara med citat

Gammal 2010-07-21, 16:26

Erona

Standard Resa
Så gammal är du inte:P
Hur mkt har du planerat din resa och vad för intressen har du?:=)
Svara med citat

Gammal 2010-07-21, 17:09

wkstrm

Globetrotter
wkstrms avatar

Standard
Det säger du bara för att vara snäll.

Jag har planerat en resrutt som ser ut såhär:
Bali - 7 nätter
Singapore - 2 nätter
Malaysiaas östkust med tillhörande öar - 7 nätter
Kuala Lumpur - 2 nätter
Malaysiska Borneo (kust och inland) - 10-12 nätter
Brunei (för att sätta det på kartan) - 2 nätter
Hong Kong - 4 nätter

Detta var cirka, det kan variera en del men jag tror jag kommer ha 35-36 nätter i Asien total.

Inga datum bestämda riktigt än, det kommer om några veckor antaligen, i alla fall dit och hem-resedatum. Men jag har ett ungefärligt antal dagar jag kommer vara på varje plats.

På Bali vet jag inte riktigt än vad jag ska göra, har inte läst så mycket om Bali än men det verkar finnas en hel del att göra där.
Malaysias östkust hade jag tänk besöka öarna mestadels. Lite shopping i KL/Singapore antagligen och kolla på städerna mestadels.
Borneo ska jag jungeltrekka och besöka orangutangerna, bada och snorkla och sånt. Håller på att kolla upp vad jag ska göra där.
Hong Kong blir kolla på stan och omgivningarna, festa (har en bekant där), shoppa lite etc..

Det var i korta drag vad jag har plannerat, men jag kan alltid ändra mig. Jag försökte göra min resrutt på ett sådant sätt att jag slipper åka kors och tvärs. Nedan ser du hur jag tänkt mig.

Om du vill ha utförligare svar om mina intressen så får du fråga lite mer specifikt.
Svara med citat

Gammal 2010-07-22, 22:01

Erona

Standard Asien
Det ser ut som att du har en jävligt bra plan:=) Bali känner jag inte heller så mkt till om men har hört bara massa positiva saker om det... Är riktigt nyfiken och som du säger ska det finnas en hel del att göra där...
Hursom helst, jag har inte planerat så mkt som du har gjort men jag skulle helt klart kunna tänka mig utföra en sådan resa.. Det ända är att jag inte kan åka tidigare än september...
Har du facebook, msn eller något annat där det är lättare att samtala?:P=)
Svara med citat

Gammal 2010-07-23, 07:49

wkstrm

Globetrotter
wkstrms avatar

Standard

Jag tror mitt enda problem är att jag inte kan åka förrens tidigast efter nyår, och vädret på Malaysias östkust börjar stabilisera sig runt februari/mars så det är då jag tänkte åka. Jag har lovat min chef att jag inte ska ha semester nu på sommaren/hösten.

Jag har msn: wkstrm@live.se

Ska försöka komma ihåg att sätta igång den när jag kommer hem ifrån jobbet!
Svara med citat

Gammal 2010-08-05, 17:57

Gäst

Smile Hejsan
Jag är också jättesugen på att resa någonstans tex. Asien eller någon annanstans nu i vinter/vår. Känner mest för att komma bort några månader och uppleva något nytt och spännande. Jag är tjej och snart 21 och vad du är spelar ingen roll bara du är trevlig

Adda gärna min msn om du/ni är intresserade
saknarnamn@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-08-09, 01:11

oskarsköld

Nykomling
oskarsköld är inte uppkopplad

Standard :D
Hejsan allihopa!
Har haft semester i ett par veckor, så valt att vara så inaktiv som det bara är möjligt när det kommer till Internet och sån där.. skit. Men shit vad kul att det är många som tycker det verkar vara en rolig idé, det vore kanonskoj att få med sig ett gäng med liknande intressen.

Jag åker den 27:e december från Kastrup till Bangkok International Airport. Anledningen till Bangkok är två: kusin som bor där och antagligen ganska ballt ställe att fira nyår på.

Efter Bangkok har jag tänkt åka söderut i Thailand i cirka en månad för att ta dykcertifikat och tina upp musklerna från vinterkylan i Skandinavien. Efter det är jag öppen för förslag - men ska antagligen till Vietnam/Kambodja i slutet av februari.

Jag heter Oskar Sköld om ni vill diskutera mer över Facebook, vilket kanske är det smartaste sättet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8