Missförstå mig inte nu, jag är inte intresserad av resan men du skrev att du inte visste hur du skulle gå tillväga, så jag tänkte ge dig några tips.
Jag har själv jobbat i London, jag och 2 kompisar åkte dit, köpte en enkel biljett och utgick därifrån. Det är oerhört lätt att få jobb i framförallt London, de flesta har annonser på sina skyltfönster där det står vad de söker. Går du på 1 gata så lär du hitta minst 2-3 sådana annonser, utan tvekan.
Du har även
Jobs, Cars, Property, Free Classifieds and More - Gumtree.com att gå in på, sökte många jobb därigenom och det kommer ut hur många jobb som helst, varje dag.
Angående boende så tycker jag att du ska leta upp ett Hostel, vi åkte som sagt dit och letade boende på plats, och hittade ett bra hostel direkt. (Finns väldigt många).
Senare, (när du har fått jobb) bör du fixa en egen lägenhet, och detta finns också annonserat överallt, både boende och folk som söker andra människor att bo med.
Det där med språkresa är ingen dum idé heller, det är en bra merit och min kompis har gjort en sådan sak och han tyckte att det var jättekul. Jag åkte dock bara dit och jobbade direkt, så det är ingenting som MÅSTE göras.
Lycka till på din resa!