|
Runt 25 år och sugen på Europa?
|

2010-03-07, 13:10
|
Reg.datum: mar 2010
Rykte: 0
|
Runt 25 år och sugen på Europa?
Hade tänkt att tågluffa genom Europa i sommar. Ca en månad v. 30 - 33. Aldrig rest på egen hand innan så en resekompis skulle sitta fint!
Sugen någon?
|
|
|

2010-03-08, 21:11
|
|
|
Låte spännande!
Vilka platser har du tänkt dig? Hur skall du bo?
Hur stor resekassa har du tänkt dig.
Har själv svårt att hitta någon att resa med, antingen svårt att få semester eller råd m.m
Är 25 år och bor i göteborg. Själv?
|
|
|

2010-03-10, 20:13
|
|
Göteborg här också.
Tänkte se om jag hittar någon innan jag börjar planera på allvar. Men jag tar med mig så mkt pengar jag hinner samla ihop. Vilket kanske inte blir hysteriskt mkt, så jag bor gärna så billigt som möjligt. Vandrarhem eller liknande och säkert ett par nätter på tåget.
Vad, när, hur hade du tänkt?
|
|
|

2010-03-10, 21:59
|
|
|
Tågluff ja tack!
Vilken del av europa känner du att du skulle vilja fokusera på italien, frankrike, spanien, portugal eller anndra sidan albanien, kroatsien, bosnien. Eller en kombination av båda?
Är veckorna flexibla en vecka fram och bak? tex 29-32. eller har du bestämd semester då? är du även intresserad av 2,5 och 3,5 vecka?
Mestadels blir det ju vandrarhem när man åker på tågluff antar jag, och precis som du skriver några nätter lär det bli på tåg. Sedan är det alltid roligt att lyxa till det någon gång och bo på hotell.
har du rest mycket i europa förut? hur gammal är du? heter du, antar på namnet i forumet att du är tjej? eller stämmer det?
Själv har jag aldrig tågluffat. Har mest blivit charter och en och annan biltur till tyskland m.m för min del. Men ser mig ändå rätt så berest, har aldrig varit utanför Europa om man inte räkan kanarieöarna till Afrika :-)
Är du den spontan typen som bara ställer dig på perrongen och ser vad du hamnar och tar dagarna som dem kommer eller vill du bestämma upp resan i vissa delmål eller kanske helt i detalj? kan själv tycka att det är ganska skönt att ha en liten plan som man går efter, med de stora punkterna men runt om kan man vara lite spontan. Förstår du va jag menar?
vi hörs vidare, har du msn eller mail?
|
|
|

2010-03-12, 18:33
|
|
Låter klokt med en liten plan, ja.
Eftersom jag aldrig varit i de vanliga länderna Frankrike, Italien osv, är det väl de jag tänkt först och främst.
Längden på resan får liksom bli som det blir tror jag. Men minst 2 veckor får man ju ge det, kan jag tycka. Dock måste jag åka v. 30.
Samma här, bara charter. Lite här och där - Kanarieöarna, Grekland, Turkiet, Tunisien, Thailand, Bulgarien, Cypern. Det vanliga helt enkelt.
Jag är också 25. Eller 26 i år faktiskt.
Senast redigerad av Cisse den 2010-03-15 klockan 20:51.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|