ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-25, 23:39

lena87

Nykomling
lena87 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard Reskompis/ resekompisar v 14 sökes
Hej!
Jag skulle vilja göra något med min lediga påsklovsvecka, v 14. Någon som känner det samma? Eftersom det bara är en vecka tänkte jag att det kunde vara något i Europa. Jag tycker om att åka turskidor i någon nationalpark och utförsåkning... men kan även tänka mig att bara åka till något land/ eller storstad och upptäcka de historiska och kulturella byggnader/ ställen- eller åka skidor där!!!
Någon som skulle vilja göra ungefär samma?
Svara med citat

Gammal 2010-02-26, 15:47

markus_t

Nykomling
markus_t är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lena87 Visa inlägg

Hej!
Jag skulle vilja göra något med min lediga påsklovsvecka, v 14. Någon som känner det samma? Eftersom det bara är en vecka tänkte jag att det kunde vara något i Europa. Jag tycker om att åka turskidor i någon nationalpark och utförsåkning... men kan även tänka mig att bara åka till något land/ eller storstad och upptäcka de historiska och kulturella byggnader/ ställen- eller åka skidor där!!!
Det låter kul med turskidor. Det var ett tag sen jag åkte det och jag har inte åkt specielt mycket, så lite grön är jag Det jag har åkt förutom runt i skogarna här hemma är Abisko till Kebnekaise. Jag kan säga att jag har stor abstines efter fjällstugorna iaf

Upptäcka nya städer är också kul, eller ja när det gäller resande är det mesta som inte innefattar festande och liknande intressant. Jag vill gärna se Frankrike, Storbrittanien eller Spanien. Jag har ingen lust att göra något dyrt kanske jag också ska tillägga.

Det vore kul om det blev ett gäng iaf tycker jag
Svara med citat

Gammal 2010-02-26, 22:23

lena87

Nykomling

Smile Hej!
Jo, jag håller med. Det kan bli roligare om man är fler. Vi kan ju vänta ett tag och se om det är någon mer som är intresserad.

Men jag kan också lägga till att jag INTE är någon partymänniska och att jag framför allt inte vill åka till ett annat land eller en stad för att festa där. Jag tycker om att se på de kulturella sevärdheterna och/ eller upptäcka naturen, området genom t ex att paddla kanot, vandra eller åka skidor.

Var är du ifrån? Det låter som om du kommer från Norrbotten du också. Jag har åkt turskidor sen jag var mycket liten och har åkt mycket i Kebnekaise, Abisko och Ritsem fjällen. Men jag är ingen människa som vanligtvis stressar igenom fjällvärlden. Jag tycker helt enkelt om att vara ute, omgiven av fin natur. Sedan kan det alltid hända spännande saker när man är ute i "vildmarken".

Vi kan väl hålla kontakt och se om det är någon fler som är intresserad- antingen att följa med på en fjällskidtur eller att åka utomlands till t ex en stad eller någon annan stans!
Svara med citat

Gammal 2010-02-27, 01:23

markus_t

Nykomling

Standard
Citat:

Jo, jag håller med. Det kan bli roligare om man är fler. Vi kan ju vänta ett tag och se om det är någon mer som är intresserad.

Men jag kan också lägga till att jag INTE är någon partymänniska och att jag framför allt inte vill åka till ett annat land eller en stad för att festa där. Jag tycker om att se på de kulturella sevärdheterna och/ eller upptäcka naturen, området genom t ex att paddla kanot, vandra eller åka skidor.

Var är du ifrån? Det låter som om du kommer från Norrbotten du också. Jag har åkt turskidor sen jag var mycket liten och har åkt mycket i Kebnekaise, Abisko och Ritsem fjällen. Men jag är ingen människa som vanligtvis stressar igenom fjällvärlden. Jag tycker helt enkelt om att vara ute, omgiven av fin natur. Sedan kan det alltid hända spännande saker när man är ute i "vildmarken".

Vi kan väl hålla kontakt och se om det är någon fler som är intresserad- antingen att följa med på en fjällskidtur eller att åka utomlands till t ex en stad eller någon annan stans!

Hej, Ja då är det väl ungefär samma då, kan vara bra att veta så man inte vill hitta på helt olika saker. Finns inte så stor mening med att åka tillsammans då.

Jag är uppvuxen och bosatt i Västernorrland. Jag har mest varit i naturen runt omkring här . Brukar vanligtsvis inte åka så där jätte långt. Turen i Abisko är undantagen och några bilutflykter. Så jag är inte jätte hemma på turskidor.. Ingen expert så att säga Men dina utflyktsalternativ låter intressanta iaf. Måste kolla hur det är tänkt jag ska jobba på under påsklovet också.

Ja det tycker jag vi gör. Håller du koll på den här tråden eller ska ta vi varandras mail, msn eller liknande?
Svara med citat

Gammal 2010-02-27, 12:16

lena87

Nykomling

Standard
Det låter bra, skulle vara riktigt kul om det skulle bli av. Jag kommer att hålla koll på tråden, men min mail/ msn är sunriseplanet@hotmail.com.
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 21:15

elena39

Nykomling
elena39 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
vad skulle du säga om barcelona, finns mycket att se där...

Citat:

Hej!
Svara med citat

Gammal 2010-03-16, 18:32

lena87

Nykomling

Standard
Nu är det tre veckor kvar ungefär. Jag undrar om det fortfarande finns några som är intresserade at thitta på något under vecka 14? Utförsåkning, turskidor eller åka någon annanstans.
Svara med citat

Gammal 2010-03-27, 02:06

markus_t

Nykomling

Standard
Jag är fortfarande intresserad.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8