ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-22, 21:18

linday

Medlem
linday är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Standard
Näe, faktiskt aldrig Min italienvistelse i somras var ju inte direkt en språkresa... Men jag bekantade mig iallafall med kulturen och så

Snackade med syon idag, lite om csn och så... Om du behöver hjälp med det är det bara att hojta till Snackade lite om försäkring också, det är bra att kolla upp hur mycket din hemförsäkring täcker, och om den inte täcker hela vistelsen brukar det vara billigare att köpa någon utökning hos dem än att välja försäkringen som typ blueberry eller avista erbjuder. Fast du kanske redan har koll på sånt här ;P?
Svara med citat

Gammal 2010-03-23, 13:59

maariellee

Globetrotter
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
hehe njaa så mkt koll har jag faktiskt inte på de där, ska kolla upp lite jag med
Har du tänkt åka med avista eller ?
Svara med citat

Gammal 2010-03-23, 23:19

linday

Medlem

Standard
okej bäst att göra så, bra att redan börja nu så man har allt klart...
Var väldigt mycket inne på avista, men just nu lutar det faktiskt mot blueberry (skolan centro fiorenza), jag vet inte än.. Ska ta mig tid någon dag och jämföra
Svara med citat

Gammal 2010-03-26, 20:39

maariellee

Globetrotter

Standard
jaha okej nee jag har inte heller bestämt mig, måste jämföra lite jag med !
Svara med citat

Gammal 2010-05-07, 20:30

linday

Medlem

Standard
Jag har iallafall bokat nu Åker den 20 augusti!
Svara med citat

Gammal 2010-05-07, 20:32

maariellee

Globetrotter

Standard
ååh kul vilka åker du med ? blir de florens ?
Svara med citat

Gammal 2010-05-07, 20:35

linday

Medlem

Standard
Jag sket i att boka via en språkskolssida ;P dem tar bara extra avgifter, varför ska man göra det egentligen när man lätt kan fixa allting själv :P Men ska plugga på centro fiorenza i florens dårå :P Man kan iofs boka med Blueberrysprak, men det gjorde inte jag. Ska du fortfarande åka?
Svara med citat

Gammal 2010-05-07, 20:38

maariellee

Globetrotter

Standard
hur har du fixat allting dårå ? nyfiken ! hehe ! hur länge ska du vara borta ? jaaa, jag tror de, men jag vet inte riktigt när, beror på när jag slutar jobba..
Svara med citat

Gammal 2010-05-07, 20:46

linday

Medlem

Standard
Jag har mejlat med skolan och gjorde en ansökan via dem. Sen så håller jag på att fixa med csn nu. Det är lite krångligt, man måste be skolan att fylla i ett brev som bekräftar att du har en plats där och så, men på min skola så är dem jätte tillmötesgående och fixade dte åt mig, dem hade redan ansökningsbladet och allt. Boendet fixar man också via dem, så det är också klart! Man brukar vanligtvis få ett rum på lördagen elelr söndagen, men planen härifrån stockholm gick så konstigt då, så man kommer fram så sent dem dagarna. Åker istället fredag och är där vid 7 och dem sa att jag har boende från dess (:
Försäkring kan man ju också lägga till med blueberry, men min syo tipsade mig om att ringa mitt hemförsäkringsbolag och kolla upp med dem hur mycket det skulle kosta, och man tjänar faktiskt typ 300 spänn på att teckna med det egna försäkringsbolaget MEn om du har några fler frågar är det bara att fråga!
Men när ungefär tror du att du åker? Om du ska ha csn är det kanske dags att börja fixa med sånt. Priserna på flyg höjs ju också ju tätare inpå man bokar (vanligtvis), tror jag iaf :P
Svara med citat

Gammal 2010-05-07, 20:55

maariellee

Globetrotter

Standard
hur mkt kommer allt de där kosta för dig då ? jag har haft så fullt upp så jag har inte hunnit kolla upp allting, måste kolla upp de där, jag vill oxå komma iväg jag åker nog isf i slutet på augusti nångång.. hur länge skulle du vara borta ?
Svara med citat

Gammal 2010-05-07, 20:58

linday

Medlem

Standard
Cirkus 28000 blir det för boende och utbildningen. Sen så tänkte jag kanske också gå en konstkurs på två veckor, och då lgägs det ju på. Men allt är då räknat för 13 veckor, dvs 3 månader

Men vore ju jättekul om du också är nere då, så känner man sig inte helt ensam svensk i den stora staden. Fast det finns nog ganska många svenskar där nere :P
Svara med citat

Gammal 2010-05-07, 21:06

maariellee

Globetrotter

Standard
åh, va kul jaa, jag hoppas att jag oxå kommer iväg !! Blir kanske inte hela 3 månader, men 2 iaf hoppas jag ska kolla upp skolan du ska till, roligare o gå på samma skola ju hehe
Svara med citat

Gammal 2010-05-07, 22:05

linday

Medlem

Standard
Okej Men två månader funkar ju också (; Jag tycker skolan verkar jättrebra iallfall, dem är jättetrevliga per mejl iallafall, och jättesnabba på att svara och serviceinriktade. Så första intryck är so far so good!
Svara med citat

Gammal 2010-05-12, 13:37

Gäst24

Thumbs up hej!
Jag bor och jobbar I Florens sedan ett ar tillbaka nu och rekomederar det varmt. Det ar en underbar stad!
Hor garna av dig om du har fragor.
/Caroline

lilllunan@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-05-13, 00:13

linday

Medlem

Standard
Mejladressen verkar inte fungera?
Svara med citat

Gammal 2010-10-02, 03:52

Gäst

Standard
Kom ni iväg till florens eller? Är ni där nu? Åker också till Florens om en vecka!

vinglig_@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8