|
|

2010-01-25, 12:33
|
Reg.datum: jan 2010
Rykte: 0
|
Resekompis!
Hej!
Är en 20-årig tjej som tröttnat på Göteborg för ett tag och har en enorm lust att resa någonstans nu i vår. Gärna så snart som möjligt, och resemålet spelar mindre roll! Har funderat lite på att jobba och tjäna pengar i Norge, eller bara resa iväg på nån längre oplanerad resa och kanske jobba längs vägen och bara ta allt som det kommer!
Problemet är att det alltid är svårt att få med sig vänner när plugg och inga pengar står i vägen. Så därför söker jag en resekompis som är spontan, flexibel och älskar att få uppleva nya saker utan krav och förväntningar. Det är ju just det som är det roliga med en spontanresa!
Hör jättegärna av er!
(och har ni egna förslag så kör på! Är öppen för det mesta!)
|
|
|

2010-01-25, 14:36
|
|
hej
hur länge vill du vara ute och resa då? är sydostasien nåt som lockar? nog inte så lätt att hitta jobb där, men med tanke på att det är rätt bra priser så kan man ju klara sig på en mindre budget. jag satsar på att vara borta i typ 4 månader...
|
|
|

2010-01-25, 19:34
|
|
Sydostasien låter rätt lockande faktiskt..! jag vill egentligen också åka så snart som möjligt och kanske vara hemma igen runt maj-juni.
Nåt speciellt du vill göra där eller mest resa runt och upptäcka?
Har du facebook så kan vi snacka vidare där?
|
|
|

2010-01-25, 19:42
|
|
yes  skickat dig den nu.. då hörs vi där då!
|
|
|

2010-01-25, 20:25
|
|
|
Tjena!
Har även jag tröttnat på kalla och tråkiga Göteborg och känner att jag vill komma iväg någonstans. Det som lockar mest är Australien/NZ, men skulle även vilja hinna med en visit i Thailand. Har väl främst tänkt att åka runt och leva livet och inte jobba i första taget.
Om det är något som frestar dig kan du säga till så kan vi kanske snackas vid mer.
|
|
|

2010-02-03, 18:42
|
Reg.datum: feb 2010
|
Någon som vill me till Australien?
Hej är en 23 årig Stockholms tjej som precis kommit hem från Shanghai. Men nu är sugen på att dra iväg till Australien så fort som. Som sagt det är lite svårt att få med någon kompis på kort varsel..
Hör gärna av dig om du är sugen på att dra iväg.!!
|
|
|

2010-02-06, 00:43
|
|
Hej
Måste säga att även jag är trött på sverige och länge velat upptäcka världen men tyvärr inte lika lätt att göra de som att säga de. En arbetskolega till mig kom nyligen hem från Ausralien och var helt frälst och sa att jag bara måste åka dit så de är ett av alla ställen man är sugen på. Men är väldigt öppen för förslag.. Hör av er om de är nån mer som är sugen!
|
|
|

2010-02-08, 15:37
|
|
|
åka NU
Hej!
Jag kan åka imorgon om det skulle vara så=)
Är trött på göteborg, jag skulle åkt iväg nu i mars på en volontär resa men jag ångrade mig.
jag är intresserad av att åka till australien, asien, vart som helst=)
|
|
|

2010-02-08, 15:41
|
|
haj!
haha, skön inställning där! ut å resa bara, helst nuuu!
jag ska fortfarande till sydoastasien.. häng på vetja!
har du msn?
|
|
|

2010-02-08, 15:46
|
|
nu=)
Hej. Ja har muppmoggis@hotmail.com
adda mig då så kan vi snacka där=)
|
|
|

2010-02-08, 15:52
|
|
yeps, har addat dig nu .. =)
|
|
|

2010-02-15, 09:13
|
|
|
Asien mars - april
Hej!
Jag kommer aka till asien den 17 mars till 15 april...
Kommer borja i singapore fran 17-21 mars, sen Vietnam (hanoi) till 1 april, tillbaka till singapore till 4 och sen thailand till 15 april...
Kommer nagon av er vara pa samma stalle samtidigt? Hade vart suverant att mota upp nagon da jag reser sjalv! =)
maila mig pa shout_jenny@hotmail.com
Ses i Asien!
|
|
|

2010-03-01, 17:45
|
|
|
Och jag ska till Brasilien, Rio de Janeiro. V 18.
Kommer starta där och sedan resa längs kusten i 3 månader. Hade tänkt plugga lite portugisiska och njuta av fest, sköna människor och sol&bad såklart
Hur låter det?
|
|
|

2010-03-03, 21:28
|
Reg.datum: sep 2009
|
vad sägs om att åka till brasilien, rio de janeiro i vår...underbart ställe...jag bor också i gbg, och vill komma härifrån...mvh elena( gbg20092009@hotmail.com)
Citat:
Ursprungligen postat av linn1989
Hej!
Är en 20-årig tjej som tröttnat på Göteborg för ett tag och har en enorm lust att resa någonstans nu i vår. Gärna så snart som möjligt, och resemålet spelar mindre roll! Har funderat lite på att jobba och tjäna pengar i Norge, eller bara resa iväg på nån längre oplanerad resa och kanske jobba längs vägen och bara ta allt som det kommer!
Problemet är att det alltid är svårt att få med sig vänner när plugg och inga pengar står i vägen. Så därför söker jag en resekompis som är spontan, flexibel och älskar att få uppleva nya saker utan krav och förväntningar. Det är ju just det som är det roliga med en spontanresa!
Hör jättegärna av er!
|
|
|
|

2010-03-03, 21:29
|
Reg.datum: sep 2009
|
jag vill gärna hänga på? min msn: gbg20092009@hotmail.com
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Och jag ska till Brasilien, Rio de Janeiro. V 18.
Kommer starta där och sedan resa längs kusten i 3 månader. Hade tänkt plugga lite portugisiska och njuta av fest, sköna människor och sol&bad såklart
Hur låter det?
|
|
|
|

2010-03-05, 15:17
|
Reg.datum: mar 2010
|
hej
Citat:
Hej!
Hör jättegärna av er!
|
Hej funderar på sri lanka jag bor lite utanför gbg och är 30 år tänkte åka ner och hälsa på.. är adopterad. mvh sebbe
|
|
|

2010-03-13, 17:53
|
Reg.datum: mar 2010
|
Hej
Hej! var är du sugen på att resa då och hur länge? mvh sebbe
Citat:
Hej!
Hör jättegärna av er!
|
|
|
|

2010-04-05, 21:28
|
|
|
resvän
hej på dig... jag är intresserar av resan med dig. jag vill resa med dig då om du är intressant. hör av dig. min e-mail. landet_37@msn.com kram
|
|
|

2010-04-07, 13:27
|
Reg.datum: apr 2010
|
Tunisien?
Jag ska till Tunisien nu i April (sistaminuten=), ingen mer som ska dit?
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|