|

2010-01-04, 00:12
|
Reg.datum: jan 2010
Rykte: 0
|
Thailand, Bulgarien och kanske något mer
Far till Thailand mellan 16-31 januari med mina 2 barn (6 och 0 år) samt mitt bonusbarn (14 år). Vi ska väl sola, bada, dyka och träffa min far och hans fru. Känns jätteskönt med några lata dagar.
Någon fler som ska till Phuket till att börja med (stannar väl där några dagar innan vi drar vidare, för att sedan avsluta med några dagar där) ?
Vi kommer mest troligt fara vidare mot Surat Thani, Chumphon och eventuellt någon ö.
Alltid roligt att hitta någon med barn i samma ålder.
Men vad jag verkligen drömmer om för tillfället är nästa resa, har bestämt mig att även om man har rätt så minimal budget så ska man unna sig att resa eftersom det får en att verkligen må bra !
Funderar på Bulgarien, men största barnet och tja, 6 åringen hakar väl på, vill fara till något resmål med jättemånga jätteroliga rutschkanor, så får väl se vad det blir. Den resan blir väl förhoppningsvis av då lillan fyller 1 år i september.
Till den resan hoppas jag på att få med mig min mor, men hon har så dåligt självförtroende och/eller självkänsla så vet inte hur det kommer sluta. Någon som har tips på hur man stärker någon att våga det de innerst inne vill ?
Sedan skulle jag vilja se Estland, Lettland och Litauen samt andra närliggande länder. Funderar på att åka tåg/bil och båt. För att ta in på något vandrarhem i det land man hamnar. Fast tar jag med mig ungarna så vill jag åtminstone ha en övernattning i förväg planerad så att man kan ta det lugnt första dygnet och inte behöva stressa innan man känt av platsen.
Så söker andra som med skulle vilja åka på någon av dessa resor ? Gärna någon med barn.
|
|