ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-03, 20:50

footsteps

Nykomling
footsteps är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard Sydamerika och Cuba i vår
Hej hej.

Jag är en 23årig tjej som söker sällskap för delar/hela min resa.

Utgår från Stockholm runt den 20-25 mars till Rio, Brasilien.

Där ifrån tänkte jag ta mig längs kusten ned mot Buenos Aires. Vill gärna få med mig Iguassuvattenfallen och Urugauy på vägen. Tänkte spendera ca 1 månad på den turen.

Därefter flyger jag över till Santiago, Chile. Nästa mål är Peru. Har inte valt resrutt än, men vill gärna passera Atacamaöknen och eventuellt via Bolivia.
Tror det blir ca 3 veckors resa.

Sen är tanken att fortsätta till Kuba. Hade tänkt spendera ca 3 veckor där..

Jag är öppen för de mesta, men vill helst hålla mig undan från "djungelturer". Både för min egen skull, men också för de övriga resenärerna.. Jag kan ingen spanska, men hoppas att kroppspråk, gestikuleringar och ett lexion med fraser kan hjälpa mig genom turen=)

Om de är någon har liknande planer eller passerar någon av dessa länder så får du hemskt gärna höra av dig.

Glad för tips och råd också=)
Tack på förhand.
//Caroline
Svara med citat

Gammal 2010-01-24, 19:33

Elisa

Nykomling
Elisa är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Standard
Hej,
hade tänkt åka till Sydamerika under en kortare period och då enbart vara i Argentina. Har funderingar på att ta mig till fallen. Ungefär mellan vilka datum kommer du vara där? Har just bokat resa och kommer ner den 11 april och åker sedan den 20 april.
/Elisa
Svara med citat

Gammal 2010-02-01, 23:27

Gäst

Standard John
Tja Carolina! Jag hänger gärna med och reser, har vart i Mexico och vill uppleva mer av latinamerika, spec Rio men även Cuba. Kan ingen spanska, men är rätt bra på gestikulera och göra mig förstådd. Jag hänger helt enkelt på dig till Rio sen tar man det därifrån, pengar har jag och det ända jag saknar är en resepolare.
I övrigt är jag 26 år gammal, sysslar med musik och konst. Jag gillar öl och spontana spännande aktiviteter!
Svara med citat

Gammal 2010-02-01, 23:32

footsteps

Nykomling
footsteps är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Tja Carolina! Jag hänger gärna med och reser, har vart i Mexico och vill uppleva mer av latinamerika, spec Rio men även Cuba. Kan ingen spanska, men är rätt bra på gestikulera och göra mig förstådd. Jag hänger helt enkelt på dig till Rio sen tar man det därifrån, pengar har jag och det ända jag saknar är en resepolare.
I övrigt är jag 26 år gammal, sysslar med musik och konst. Jag gillar öl och spontana spännande aktiviteter!
Hej John!! Det låter superbra=) Jag har bokat min biljett till Rio nu, så jag reser från Sthlm den 22 mars. Lägg till mig på msn, så kan vi diskutera mer.
caroline_nerlander@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 21:18

elena39

Nykomling
elena39 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
jag söker också någon som vill åka till rio, brasilien, jag är en en tjej som bor i göteborg...min msn: gbg20092009@hotmail.com vi får prata mer där...

Citat:
Ursprungligen postat av footsteps Visa inlägg

Hej hej.

Jag är en 23årig tjej som söker sällskap för delar/hela min resa.

Utgår från Stockholm runt den 20-25 mars till Rio, Brasilien.

Där ifrån tänkte jag ta mig längs kusten ned mot Buenos Aires. Vill gärna få med mig Iguassuvattenfallen och Urugauy på vägen. Tänkte spendera ca 1 månad på den turen.

Därefter flyger jag över till Santiago, Chile. Nästa mål är Peru. Har inte valt resrutt än, men vill gärna passera Atacamaöknen och eventuellt via Bolivia.
Tror det blir ca 3 veckors resa.

Sen är tanken att fortsätta till Kuba. Hade tänkt spendera ca 3 veckor där..

Jag är öppen för de mesta, men vill helst hålla mig undan från "djungelturer". Både för min egen skull, men också för de övriga resenärerna.. Jag kan ingen spanska, men hoppas att kroppspråk, gestikuleringar och ett lexion med fraser kan hjälpa mig genom turen=)

Om de är någon har liknande planer eller passerar någon av dessa länder så får du hemskt gärna höra av dig.

Glad för tips och råd också=)
Tack på förhand.
//Caroline
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 21:20

elena39

Nykomling

Standard
hej rosalinn, jag vill också åka till brasilien, maj passar jättebra, jag är en tjej
som bor i göteborg...min msn : gbg20092009@hotmail.com

Citat:
Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg

Tjena!

Jag ska också till Brasilien, tänkte börja högt upp i Brasilien, typ Fortaleza för att sedan ta mig neråt till salvador där jag tänkt läsa en portugisiskakurs i 2 veckor. Sedan vidare ner längs kusten ev. argentina.
Jag kommer att åka i mitten på Maj, är du kvar i Brasilien då? Jag reser också själv (ingen av polarna som har råd/intresse av att resa till Brasilien). Hade väl tänkt njuta av musik, fest, sköna människor, kultur, stränder osv osv.

//Rosalinn
Svara med citat

Gammal 2010-06-25, 09:08

tino

Nykomling
tino är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Standard kuba
hej . jag åker till kuba 1 july jag pråtar spanska vi kan träffa om du vill mvh agustino
Svara med citat

Gammal 2010-07-09, 09:48

elena39

Nykomling

Standard hola agustino...
kan du höra av dej till mej, på gbg20092009@hotmail.com

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg

hej . jag åker till kuba 1 july jag pråtar spanska vi kan träffa om du vill mvh agustino
Svara med citat

Gammal 2010-07-11, 19:22

ida.karlsson

Nykomling
ida.karlsson är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Skicka ett meddelande via MSN till ida.karlsson Skicka ett meddelande via Skype™ till ida.karlsson
Smile sydamerika.
Hej!!
Det låter intressant det du skriver om.
Har du hittat någon som ska med dig?? Eller är du fortfarande på jakt efter någon du ska åka med?

Om du är intresserad av att resa med mig så kan du skicka ett litet svar så kan jag adda dig på msn.
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 16:46

elena39

Nykomling

Standard resa till brasilien...
du kan adda mej på gbg20092009@hotmail.com ,så snackar vi mer där...

mvh elena...

Citat:
Ursprungligen postat av ida.karlsson Visa inlägg

Hej!!

Det låter intressant det du skriver om.
Har du hittat någon som ska med dig?? Eller är du fortfarande på jakt efter någon du ska åka med?

Om du är intresserad av att resa med mig så kan du skicka ett litet svar så kan jag adda dig på msn.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8