ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-25, 19:28

ananasen

Nykomling
ananasen är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Standard Jobba utomlands 2010?
Hej alla goa o glada!
Är en tjej på 22 år som är så trött på att bara vara här i hemma i Sverige. Vill så gärna åka iväg någonstans till medelhavet till sommaren och jobba, bara komma härifrrån!
Någon som har erfarenhet av utomlandsjobb eller fått jobb genom jobsabroad.com?
Jag har aldrig tidigare jobbat i ett annat land så en resekompis hade inte varit fel, spelar ingen roll om du har erfarenhet eller ej men att du kanske är i samma ålder som mig.
Har inget som direkt binder mig här hemma mer än att jag har en visstidsanställning som går ut 31 maj 2010 och en lägenhet.
Hör gärna av dig så kan vi diskutera!
Svara med citat

Gammal 2009-11-26, 14:15

Gäst

Standard Heeeloo
Citat:
Ursprungligen postat av ananasen Visa inlägg

Hej alla goa o glada!
Är en tjej på 22 år som är så trött på att bara vara här i hemma i Sverige. Vill så gärna åka iväg någonstans till medelhavet till sommaren och jobba, bara komma härifrrån!
Någon som har erfarenhet av utomlandsjobb eller fått jobb genom jobsabroad.com?
Jag har aldrig tidigare jobbat i ett annat land så en resekompis hade inte varit fel, spelar ingen roll om du har erfarenhet eller ej men att du kanske är i samma ålder som mig.
Har inget som direkt binder mig här hemma mer än att jag har en visstidsanställning som går ut 31 maj 2010 och en lägenhet.
Hör gärna av dig så kan vi diskutera!

Hejsna
Jag är på, tjej på 21 år. percis flyttat hem från norge, så inget jobb här hemma i sverige just nu. söker dock, men en sommar utomlands hade vart grymt! men har inte börjat kolla runt på jobb än, men det kanske man bord göra ?!
Men skicka ett mail till mig så kan vi ju kolla
cecilia.johansson@live.se
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 21:02

Daniboiii

Medlem
Daniboiii är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard VArt när och hur?
Hej. Jag har en kompis som ev. kan vara intresserad.. VARt hade du tänkt dig att dra? VIlket land???

Och hur länge?
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 11:26

ananasen

Nykomling
ananasen är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Daniboiii Visa inlägg

Hej. Jag har en kompis som ev. kan vara intresserad.. VARt hade du tänkt dig att dra? VIlket land???

Och hur länge?
Hej!
Ursäkta att jag svarar så sent! Men om du har en vän som kanske är intresserad så kan du ju be att han/hon hör av sig till mig ist! Kan nog bli lättare då
a-levander@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 22:52

nynewe

Medlem
nynewe är inte uppkopplad

Standard mm
Far till någon fabrik i norge, då får du oftast bo i kollektiv och lär känna folk så, om du åker med någon på random så är ju den lika mycket främling som de som finns på plats. Lika tryggt egentligen som att resa med någon. Särskilt i Norge är det inte så "osäkert"
Svara med citat

Gammal 2009-12-18, 19:22

SCS83

Nykomling
SCS83 är inte uppkopplad

Standard hej
är oxå intresserad av att åka utomlands o jobba. var hade du tänkt dig mer exakt?
Svara med citat

Gammal 2009-12-18, 20:18

maariellee

Globetrotter
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
jag har oxå tänkt göra det.. vill till italien var hade du tänkt åka ?
Svara med citat

Gammal 2009-12-20, 16:11

Dolce vita

Standard Sommarjobba Utomlands 2010?
Tjena! Tjej på 20 år som pluggar folkhögskola, men avslutar min kurs till sommar. Då hade jag som er även jag planer att åka och jobba utomlands. Spaninen, barcelona eller grekland lockar..
Är det någon mer som ska åka? Som kanske vill prata ihop sig och åka ner tillsammans. hör av er!
Ciao
Svara med citat

Gammal 2009-12-29, 19:08

Gäst

Standard Jobb utomlands
Hallå!

Jag är en tjej på 21 år, bosatt i GBG och vägrar stanna kvar i sverige under sommaren. Pluggar Design och sommarlovet är ju på nästan 3 månader så då vill jag iväg till ett ställe där jag kan tjäna lite pengar samtidigt som jag kan njuta av härligt väder och nya spännande platser. Hade varit kul att hålla kontakt under våren och ge varandra tips på arbeten utomlands.

Har en italiensk kompis som bor i italien, där är det svårt att få jobb om man inte kan språket. Däremot vet jag inte hur det är på rese-och turistbyråer. Annars har jag hört att malta och grekland kan vara lovande för säsongsarbete.

Är själv halv kroat och träffade många i kroatien förra sommaren som jobbade på turistbyråer utan att kunna språket. De var allt från belgare, fransmän, tyskar m.m.

hör gärna av er

alexandra_liljebladh@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-01-08, 17:48

HannaS_90

Nykomling
HannaS_90 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Skicka ett meddelande via MSN till HannaS_90 Skicka ett meddelande via Skype™ till HannaS_90
Standard
jag vill också ut ur Sverige!
Kan tänka mig att ta i princip vilket jobb som helst bara jag får komma någon annan stans, få se nya saker och träffa nya människor!

Vore jättekul om det är någon som skulle vilja ha lite rese/jobba/bosällskap under sommaren för en oförglömlig "arbetssemester". Sugen på Grekland eller Spanien men är öppen för alla förslag.
Maila gärna eller adda på msn: h.schnackenburg@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-01-12, 22:11

Tajjja

Smile
hej.
jag är en tjej på 21 år som känner precis som dig. skulle kunna åka vart som helst bara för att komma bort ett tag. och tror det skulle vara en fantastisk upplevelse att jobba utomlands på något roligt ställe. det är en dröm jag har haft i några år, och nu har jag äntligen bestämt mig för att göra detta i sommar om jag nu får något jobb

hör av dig om du vill
dependence_@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-01-13, 19:45

Gäst

Standard Du kommer inte ångra dej!!
Hej.. dåg din post och tänkte fråga om du fort. ska åka? jobbade själv utomlands i marbella förra året och planerar på att åka dit igen, man ångrar sej inte. de e d bästa ja gjort och planeara att åka så fort skolan slutar dvs runt mitten av juni. att hitta jobb är busenkelt och de gäller bara att promota sig själv... hör gärna av dej hur de går

min mejl honey_nr1@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-01-20, 15:55

Johan164

Nykomling
Johan164 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard Tja
Någon som är sugen på att dra ner till magaluf och prova jobblyckan? Jag hade iaf tänkte göra det men känns lite drygt att dra ensam. Maila om ngn är sugen! johan.bruce@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-02-04, 09:27

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Johan164 Visa inlägg

Någon som är sugen på att dra ner till magaluf och prova jobblyckan? Jag hade iaf tänkte göra det men känns lite drygt att dra ensam. Maila om ngn är sugen! johan.bruce@hotmail.com
Shoo !

När tänkte du åka !? är påväg till spanien nu i feb-mars någongång !

Har du jobbat där innan ?

Lev väl - Erik
Svara med citat

Gammal 2010-02-05, 02:24

Gäst

Smile
Hej, jag har också planer på att åka utomlands och jobba över sommaren, vill gärna till grekland, spanien, cypern eller något liknande. Tänkte vara ca 3 månader juni-aug. Jag är 23 år gammal, hade ju varit kul med lite resesällskap eller ha någon att diskutera jobb med. Om någon är intresserad eller vill komma med tips så hör av er! =) ida_ml_86@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-02-26, 15:54

ellinorpettersson

Standard Hej
Jag är också jätte sugen på att åka iväg utomlands och jobba & ha kul. träffa lite nya människor!
Jag är en tjej på 22 år, bor i skövde. Hyr ut min lägenhet från och med nästa månad, för att jag ska kunna dra iväg!
Jag kikat lite, men har ännu inte hittat något jobb än. Åker gärna med en rese kompis
Hör gärna av dig.
ellinor__pettersson@hotmail.com (2 understräck )
Kram
Svara med citat

Gammal 2010-03-05, 00:19

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Dolce vita Visa inlägg

Tjena! Tjej på 20 år som pluggar folkhögskola, men avslutar min kurs till sommar. Då hade jag som er även jag planer att åka och jobba utomlands. Spaninen, barcelona eller grekland lockar..
Är det någon mer som ska åka? Som kanske vill prata ihop sig och åka ner tillsammans. hör av er!
Ciao
Hej! jag slutar med min folkhögskola till sommaren och vill sommarjobba utomlands! Skriv till min mejl vettja. sopiaka@msn.com
Svara med citat

Gammal 2010-03-13, 12:09

Gäst

Smile Maila gärna.
Jag är också jätteintresserad av att jobba utomlands! Söker en resekompis för det är ju lite läskigt och åka ner själv.. är öppen för de flesta förslag, vill bara bort härifrån och ha kul och få soooool. Har läst att det bästa är att man åker ner typ i mitten/slutet av April för att lättast få jobb. Är väldigt öppen och spontan och skulle inte banga på att åka ner någonstans..

MAILA för sjutton! Jennylindberg123@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-03-16, 01:33

Gäst

Smile Hollaaa :D
Heeeej tjejer! Jag är en tjej på 20år (21 i sommar) från lilla Landskrona i Skåne.
Har väldigt länge velat åka på en språkresa till Spanien, det spanska språket förtrollar mig verkligen.. sjukt vackert och samtidigt sexigt. hihi Jag är lätt på asså. Eller om man hittar ngt jobb, men så tråkigt att åka själv spec när de är första gången ju.
Hör av er! pusspuss

/lilla__blondy@hotmail.com

LillaBlondy -
Svara med citat

Gammal 2010-03-25, 10:27

Gäst

Standard Cypern
Hejsan!

Jag har planer på att åka ner till Cypern och jobba. Har sökt jobb här hemifrån men hela tiden fått rådet att det är lättast att åka ner och söka jobb på plats innan säsongen drar igång!
Det är dock mycket roligare med sällskap + att boendekostnader osv blir mycke billigare om man delar med någon. Kille/tjej spelar ingen roll. Ålder kvittar också, jag är tjej på 24.

Om någon har samma planer är det bara att höra av sig : t-usen@hotmail.com

Just ja, jag kan princip åka imorgon om det skulle va så
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8