ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-01, 15:20

mizzzi

Nykomling
mizzzi är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Cool Nu är det bestämmt USA till februari, häng med?:)
Hejsvejs!

Vi är 3 tjejer som åker till USA i början på februari 2010.
Vi hade tänkt vara borta 2-3 månader och vi tänkte börja resan
i Florida sen vidare mot vegas, S.F, san diego, L.A osv..
Sedan tänkte vi resa hem från New York men självklart spendera ett antal
dagar i NY innan hemresan. Vore jääätte kul om man blev lite fler, ett litet
gäng Om någon / några är intresserade eller bara känner för att hänga med på en del av resan så hör av er, vi kan nog få riktigt roligt ihop:P
Killar som tjejer spelar ingen roll!!! Kramis
Senast redigerad av mizzzi den 2009-11-10 klockan 16:02.
Svara med citat

Gammal 2009-09-20, 13:11

Gäst

Smile Trek America
Hej
Jag åkte till USA ensam för några år sen. Jag börja med två dagar i NY (ALLDELES för kort tid) sen hoppa jag på en rundresa med Trek America. Där fick jag reseldare/chafför o 9 st resekamrater från hela välden (mest europa o UK) som åkte runt i en minibuss. Välorganiserat men gruppen kunde bestämma mkt själv.
Jag hade en toppenresa o fick se mkt mer än om man skulle göra allt på egen hand. Kolla in deras hemsida o se om det är nått för dig. =) USA Tours | Trek America Adventure Holidays & Adventure Tours
Svara med citat

Gammal 2009-09-20, 17:36

C_Star

Nykomling
C_Star är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
Hej!

Kommer oxå att åka till USA i vinter!
Kommer att befinna mig i Californien och Las Vegas i 3 månader innan det bär iväg mot Mexico. Våra vägar kanske korsas? =)
Svara med citat

Gammal 2009-11-10, 15:59

mizzzi

Nykomling

Standard
Gud vad kul!!!=) Vilken tid på året kommer du vara i vegas resp i calofornien??
Svara med citat

Gammal 2009-11-10, 16:00

mizzzi

Nykomling

Standard
Tack så jätte mycket=) Det där var ju ett kanon bra tips, ska absolut kollas upp låter toppen
Svara med citat

Gammal 2009-11-10, 22:13

Stiiitch

Nykomling
Stiiitch är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
Jag tänkte dra till Los Angeles/vegas/san diego i Mars ..
Svara med citat

Gammal 2009-11-12, 15:15

mizzzi

Nykomling

Standard
Vad kul, vi kommer oxå vara där runt slutet av februari till slutet av april man kan ju hooka up??Vart ska du bo förresten?
:P
Svara med citat

Gammal 2009-11-13, 13:24

Stiiitch

Nykomling
Stiiitch är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
Jag har inte planerat något hotell än i Los Angeles. Men jag har en polare som bor i hollywood så jag tänkte väl bo där omkring. och under tiden tänkte jag hyra en bil o dra ner till San Diego och eventuellt bara gå på sea world o sånt över dagen.

Sen blir det nog 2-3 dagar på Bellagio i Las vegas innan jag drar mig hemåt.

sen tjatar mitt ex om att hon vill följa med och då blir det kanske en helt annan resa eftersom hennes moster bor i San Diego.. Men ja USA blir det på något sätt iaf nästa år .
Svara med citat

Gammal 2009-11-24, 21:30

vicgus

Nykomling
vicgus är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Skicka ett meddelande via MSN till vicgus
Standard Hej!
Hej!
Är väldigt interesserad att åka med har ni bokat resan eller?
Svara med citat

Gammal 2009-11-25, 18:36

mizzzi

Nykomling

Standard
Hejsan!! Vad kul

Vi har inte bokat resan än, men vi hade faktiskt tänkt gå i morgon och boka.
Vart bor du någonstans??
kramis!
Svara med citat

Gammal 2009-11-25, 20:48

vicgus

Nykomling
vicgus är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Skicka ett meddelande via MSN till vicgus
Standard
Hej!
Jag kommer från umeå, sj?
Svara med citat

Gammal 2009-11-26, 16:47

Ellenkantarellen

Standard Jättesugen på USA!
Hej!

Jag är en tjej på nitton år som precis tog studenten och är väldigt sugen på att resa! Problemet är att mina vänner verken har pengar eller tid att åka på våren, men jag har varit jättesugen på att åka runt i USA Jag tycker er rutt låter hur kul som helst och är öppen för andra förslag med, är spontan och har lätt för / tycker om att träffa nya människor Är jag försent ute eller finns det fortfarande en chans att man kan hänga på?

// Ellen
Svara med citat

Gammal 2010-01-01, 12:49

Gäst

Thumbs up Hej! Jag har varit över i usa och bilat.
Hej! Jag har bilat i USA det är toppen,men jag är i västra och har bilat hela kusten
och siktar på att åka över 2010 i början av sept för att stanna minst en månad..
och då blir det västra..gillar att bila där..så är det någon som vill med då så hör
av dig.
Svara med citat

Gammal 2010-01-17, 11:18

henlar

Nykomling
henlar är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej! Jag har bilat i USA det är toppen,men jag är i västra och har bilat hela kusten
och siktar på att åka över 2010 i början av sept för att stanna minst en månad..
och då blir det västra..gillar att bila där..så är det någon som vill med då så hör
av dig.
Jag vill också se mig omkring i västra USA under ca 3-4 veckors tid i samband med att jag ska vara gäst på ett bröllop i Vegas i början av september 2010.

Eftersom du inte lämnade några kontaktuppgifter, så kan jag inte kontakta dig så jag hoppas du återvänder till denna tråd och skickar mig ett PM. Även andra är välkomna att höra av sig. :-)

Jag är kortfattat en lugn kille på 28 år som bor och jobbar i Sthlm sedan 3 år. Jag föredrar om det finns någon form av översiktlig plan innan resa, men har inget intresse av minutiös planering eftersom man ändå inte kommer hinna med allt och kommer att upptäcka nya saker som gör att man vill återkomma många gånger om i framtiden. Jag åker inte med primärt fokus att partaja (men det betyder inte att jag inte vill ha roligt!) utan för att uppleva västra USA, besöka kända platser/sevärdheter, träffa nya människor samt att vi ska ha roligt tillsammans.

Det bästa är om du/ni bor i eller i närheten av Stockholm så att vi kan träffas ett par gånger innan avresa för att reda ut om vi...

1) står ut med varandra och förhoppningsvis har någonting gemensamt
2) översiktligt planera resan
3) ingen av oss är seriemördare (som vissa här verkar vara oroliga för att lära känna på det otroligt seriemördarfrekventa forumet reseforum.se)
Svara med citat

Gammal 2010-01-24, 10:38

Gäst

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av henlar Visa inlägg

Jag vill också se mig omkring i västra USA under ca 3-4 veckors tid i samband med att jag ska vara gäst på ett bröllop i Vegas i början av september 2010.

Eftersom du inte lämnade några kontaktuppgifter, så kan jag inte kontakta dig så jag hoppas du återvänder till denna tråd och skickar mig ett PM. Även andra är välkomna att höra av sig. :-)

Jag är kortfattat en lugn kille på 28 år som bor och jobbar i Sthlm sedan 3 år. Jag föredrar om det finns någon form av översiktlig plan innan resa, men har inget intresse av minutiös planering eftersom man ändå inte kommer hinna med allt och kommer att upptäcka nya saker som gör att man vill återkomma många gånger om i framtiden. Jag åker inte med primärt fokus att partaja (men det betyder inte att jag inte vill ha roligt!) utan för att uppleva västra USA, besöka kända platser/sevärdheter, träffa nya människor samt att vi ska ha roligt tillsammans.

Det bästa är om du/ni bor i eller i närheten av Stockholm så att vi kan träffas ett par gånger innan avresa för att reda ut om vi...

1) står ut med varandra och förhoppningsvis har någonting gemensamt
2) översiktligt planera resan
3) ingen av oss är seriemördare (som vissa här verkar vara oroliga för att lära känna på det otroligt seriemördarfrekventa forumet reseforum.se)
Hej jag kommer att hålla till ganska mycket i nord västra USA när jag är där...jag har inga problem är lättsam persn.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8