|
Afrika hösten 09? volontär?
|

2009-08-09, 21:33
|
Reg.datum: aug 2009
Rykte: 0
|
Afrika hösten 09? volontär?
Jag söker en resekompis som kanske är sugen på att åka till afrika i höst.
Jag har dessvärre inga kontakter eller liknade där, men tycker det hade varit roligt att komma ner och se hur det hela ser ut där, kanske jobba som volontär?
Jag är även öppen för förslag att åka till andra länder
Söker en Tjej i ungefär samma ålder som jag, runt 20.
|
|
|

2009-09-21, 16:40
|
Reg.datum: sep 2009
|
hej! Emelie heter jag, fyller 19 i oktober. Jag har kikat lite på volontärresor till afrika men det vore ju tråkigt att åka ensam! Egentligen kan jag åka vart som helst, bara jag får resa innan jag börjar plugga. när tänkte du åka?
|
|
|

2009-09-21, 16:46
|
|
okej vad spännade  jag vet inte heller riktigt vart jag skall åka jag evt inte heller vart man kan vända sig..
|
|
|

2009-09-21, 16:55
|
|
jag har kikat lite på resor med work & travel company, de har ett volontärprogram som heter noah's ark (lr någonting liknande) i afrika som jag tycker låter spännande
|
|
|

2009-09-21, 16:56
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av memmes
jag har kikat lite på resor med work & travel company, de har ett volontärprogram som heter noah's ark (lr någonting liknande) i afrika som jag tycker låter spännande 
|
okej, ja jag har bara funderat lite löst, men har tänkt att iallafall åka med en orginisation. Så att man inte är helt förvirrad:P
när har du tänkt åka?
|
|
|

2009-09-21, 17:31
|
|
jag tänkte åka efter jul så man hinner tjäna ihop en slant nu under hösten, men jag har inga bestämda planer alls, det är rätt löst för mig också än så länge. emeliesmedberg@hotmail.com om du vill snacka lite mer
|
|
|

2009-09-21, 18:00
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av memmes
jag tänkte åka efter jul så man hinner tjäna ihop en slant nu under hösten, men jag har inga bestämda planer alls, det är rätt löst för mig också än så länge. emeliesmedberg@hotmail.com om du vill snacka lite mer 
|
okej lägger till dig
|
|
|

2009-09-22, 20:34
|
|
|
Volontär i Ghana
Hej,
Vad kul att ni ska åka iväg på volontärresa! Jag var själv i Ghana för ett halvår sedan med Projects Abroad. Tänkte bara tipsa om dem eftersom ni tänkte åka med en organisation.
Har hört många som säger att man ska ordna nåt själv på plats. Men jag vill bara säga att jag tyckte det var skönt att åka med en organisation, för att få allt runtomkring ordnat och för att de hade personal på plats som hjälpte en och fanns tillgänglig att fråga om allt!
Kolla mer på Volontär utomlands med Projects Abroad om ni vill kolla upp dom.
Lina
|
|
|

2009-09-23, 00:29
|
|
|
Volontär
Hej! Jag ser att ni är intresserade av att åka på volontärresa till Afrika, vilket jag också är. Och jag söker också någon att åka med! Jag är 19 år, fyller 20 i januari. Jag har funderat på att åka med work & travel company. Är intresserad av djur och tror att det skulle vara väldigt intressant att ta hand om vilda djur. Jag är är redo för att åka när som helst. Kan åka nu i höst och även efter nyår/i vår.
Är ni intresserade så kan ni höra av er på camillaforendal@hotmail.com.
MVH
|
|
|

2009-09-23, 10:38
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av CCamillaa
Hej! Jag ser att ni är intresserade av att åka på volontärresa till Afrika, vilket jag också är. Och jag söker också någon att åka med! Jag är 19 år, fyller 20 i januari. Jag har funderat på att åka med work & travel company. Är intresserad av djur och tror att det skulle vara väldigt intressant att ta hand om vilda djur. Jag är är redo för att åka när som helst. Kan åka nu i höst och även efter nyår/i vår.
Är ni intresserade så kan ni höra av er på camillaforendal@hotmail.com.
MVH
|
Okej vad spännade att det finns flera som är intresserade av att åka  ju fler desto roligare. jag kan åka när som jag med dock måste jag bli sprutad först:P
|
|
|

2009-09-24, 22:21
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Josssefine
Okej vad spännade att det finns flera som är intresserade av att åka  ju fler desto roligare. jag kan åka när som jag med dock måste jag bli sprutad först:P
|
Ja precis, ju fler desto roligare! Jag måste också bli sprutad isåfall.
Vart i Afrika och när har ni tänkt er? Jag är även öppen för andra delar i världen.. speciellt Asien och Australien. Kan tänka mig nästan vad som helst.. jobba, volontär, resa runt..!
Hör gärna av er!
MVH
|
|
|

2009-10-06, 22:17
|
|
vad härligt att så många var intresserade, ni kan lägga till mig på eran lista med.
Mejl adresss: Josssssefine@hotmail.com
|
|
|

2009-10-20, 20:51
|
|
|
hej
jag vill också åka som volontär, gärna till tanzania eller ghana. Min kompis som jag skulle åka med har dragit sig ur och jag funderar på att åka iväg ensam ändå, men vore ju mycket roligare att åka med nån!
Jag vill komma iväg någon gång mellan slutet av november- januari och stanna i minst två månader.
Vill inte åka med en organisation så som volontärresor eller liknande, tänker inte betala massa pengar när dom antagligen ändå inte går till människorna som bäst behöver dom.
Det vekar ju som dom flesta här vill åka med en organisation, men om någon är intresserad av att fixa volontärplats på annat sätt så hojta till vettja!
s
|
|
|

2009-10-21, 23:12
|
Reg.datum: okt 2009
|
Jag går också och funderar på att resa någonstans. Men ja, det är ju inte kul att åka själv! Jag är också 19 år, och jag kollade in Work & Travels volontärprogram, verkar ju kanoners! Kan tänka mig att inte åka med en organistion också, kanske är onödiga pengar egentligen. Kan åka när som helst, om jag itne lyckas få ett jobb. Verkar ju vara stort intresse för det här, kul om man kunde åka flera! Hojta när ni bestämt något mer.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|