ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-22, 20:09

Sebbe

Standard Bo i australien
I höst är det dax för drömresan! Har tänkt att åka till Australien och bo där ett tag. Tanken är att försöka hitta en lägenhet, sen hitta jobb och leva livet! Läget är kanske inte det bästa men vem orkar vänta på att det ska vända?? Det jag vill göra med resan är att komma in i kulturen och lära känna massa roliga människor, festa mycket, lära mig surfa, vara allmänt galen och leva livet Efter att man har jobbat ett tag kan man ju resa runt lite i landet som avslutning. Klart ni ska med! Skriv nu så vi kan börja planera!!
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 09:54

Gäst

Standard
Jag vill med till Australien! Skriv till mej på cissi1990@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2009-07-12, 23:06

carolajner

Nykomling
carolajner är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard Klart man ska med!
Jag ska också bege mig down under i höst, i september tänkte jag åka och sedan stanna tills december -om jag lyckas ta mig iväg därifrån igen dvs, kan bli svårt att lämna ett sådant himmelrike till land! Mina planer är nästan de samma som dina Sebbe, förutom att jag tänkt mig boende på hostel snarare än i lägenhet p.g.a. det känns som ett enklare och friare alternativ men jag är öppen för andra förslag till delat boende. Annars tänker jag iaf söka arbete och vill lika som du träffa nya spännande människor, festa, leva livet och förstås surfa en hel del! Jag har tänkt mig något along the lines of att starta upplevelsen runt sydney eller upp mot melbourne till (iaf vid en schysst stad längs kusten) och efter att ha arbetat ett tag resa runt lite innan hemretur - kanske upp mot cairns till, där jag varit förut. Jag skulle gärna lägga några dagar på att ta dykcert där uppe också - att dyka i barriärrevet är en helt suverän upplevelse! Jag har börjat planera inför visum och flygbiljett nu, vore skönt med ett par kompanjoner för ditresan också. Let me know så fixar vi bästa reseupplevelsen ever!

-Caroline/Carro, född 89, msn: caroline_kihlstrom@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2009-07-20, 09:53

Gäst

Standard hello
Hejsan,

jag befinner mig just nu i Australien Sydney, bor och jobbar på ett hostel samt i en klädbutik, vart här i ca 3 veckor.
Tänkte ta och försöka hitta ett jobb som betalar mig lite mera pengar och sen börja leta efter en lägenhet. Behöver dock några att bo me, så om ni kommer till Australien kring Aug/Sept, hör av er till olle_the@hotmail.com
skriv gärna lite om er själva.

Annars, Blue Parrot är ett grymt hostel i Sydney!

/Olof
Svara med citat

Gammal 2009-08-01, 12:26

Sandia Thege

Nykomling
Sandia Thege är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Sandia Thege Skicka ett meddelande via Skype™ till Sandia Thege
Standard
Hejsan!
Jag och min kompis Anton ska bo i Australien i 2 månader. Vi letar för fullt efter boende, så billigt som möjligt, helst gratis Kollar runt för fullt. När åker du dit? Vi åker 1 sept och är där som sagt i 2 månader framöver. Vi delar jag gärna något billigt! Vi kanske kan slå ihop oss med Olle?

Vi hörs! Sandia

sandiathege@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2009-08-10, 00:11

Gäst

Standard
Jag och en kompis, båda 21 år, åker till Australien i mitten på oktober och tänkte vara där ett halvår. Vi tänkte först jobba i Sydney ett tag för att sedan dra ut och resa och sedan återkomma till Sydney ett tag och sedan resa igen osv. Vi letar nu efter billigt boende i Sydney ett halvår.

//Robert född -88, msn: rbergman_7@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8