|
|

2009-03-19, 10:36
|
Reg.datum: mar 2009
Rykte: 0
|
australien i september?
hej!
jag ska åka på en work and travel resa till australien i september men har ingen att göra det med då mina polare är upptagna med annat i höst. vore kul att resa med någon. tänkte vara borta så länge som möjligt, men iaf ett år i australien och sedan vidare mot ev asien, gärna thailand, kambodja, indien eller ev sydamerika. intresserad? tveka inte att höra av dig isf!
|
|
|

2009-03-24, 23:03
|
|
|
OZ i sept 09
Jag är inne på samma bana, vill åka i början av sept eftersom mitt sommarjobb slutar i slutet av augusti. Jag hade tänkt åka i västa austalien och jobba i ca 2-3 månader och sen när "sommaren" kommit igång på riktigt resa runt i 2-3 månader. Jump australia har ett väldigt bra work and travel programm där de fixar jobb redan innan man åker så man kan börja jobba direkt om man nu vill det.
Har du bokat flyg ännu?
Jag vill ju boka enkelbiljett, har du tips på vars man kan hitta billiga?
/Frida
|
|
|

2009-03-26, 19:21
|
|
Hej igen!
Det var jag som skrev förra inägget men nu har jag fixat en använare!
Bokade flyg igår, Flyger från London med Air Asia till Kuala Lumpur för 2300kr den 7 September sen blir det semester på någon ön till och den 1 oktober då flyger jag vidare till Perth för 1300kr, fanns dock billigare för ca 800kr men då ska man resa den 20/10 och ville inte använda upp alla pengar där.
Hemresan är ännu inte bokad men planen är att stanna till Maj/Juni 2010.
Som jag skrev i förra inlägget har jag nog tänkt börja med att jobba i 2-3 månader och sen vill jag resa på östkusten. Skulle gärna mötas upp om du har likande planer!
|
|
|

2009-03-27, 16:07
|
|
Hej! Jag och min kompis ska åka till Australien, Sydney 1 sept! Ska du resa själv? Det var modigt.. Hur gammal är du? Var i Sverige kommer du ifrån?
Sandia och Anton
|
|
|

2009-03-27, 16:57
|
|
Hej Sandia!
Jo jag har då bokat resa själv, alla mina vänner verkar ha andra planer till hösten och dessutom är det många som prata men få som handlar. Så jag bestämde mig för att inte vänta på någon eller räkana med att det följer med för jag vet hur dom funkar. Så jag bokade själv och hoppas på att någon kanske hakar på, om inte annat så lär man nog träffa en hel del folk så jag tror inte att blir ett problem.
Jag är född 88, och bor i Luleå.
|
|
|

2009-03-27, 20:57
|
|
|
Heeeeej :)
Oj, vad modigt! Ja jag har hört att man träffar massa från olika delar av världen! Jag längtar så himla mycket, ska bli super att få komma bort och leva livet samtidigt som man upplever världen!
Sandia 1988 från Stockholm
|
|
|

2009-03-28, 13:12
|
|
Resa i sept...
Hej jag är intresserad av att resa till Australien med någon, åker också med W&T company efter sommaren och försöker hitta någon att resa med, då min kompis också drog sig ur. Jag är väldigt flexibel med planerandet av resan och öppen för nya förslag! Hör gärna av dig 
Living-89@hotmai...
|
|
|

2009-04-04, 20:32
|
Reg.datum: apr 2009
|
jag är också sugen på att hitta lite resekompisar  jag tänkte försöka ta mig iväg i september, har dock inte bokat något eller anmält mig på något work&travelställe än, men jag tänkte göra detta  Någon som har förslag på någon bra?
Ni får gärna höra av er på sandragardmo@hotmail.com
Ha det bra! / Sandra
|
|
|

2009-04-16, 17:00
|
|
|
Australien
Hej! vi är 3 tjejer som planerar en Work & Travel resa i slutet av november och omkring 3 månader framåt. Vi tänkte åka med JumpAustralia, såg att någon skrev om företaget här ovan.
Någon som ska åka med företaget? mvh rebecka, alexandra och emma
|
|
|

2009-04-16, 19:34
|
|
Hej "3 tjejer"
Jag har ansökt till Jump Australia och varit i kontakt med med flera nånger, för att man ska kunna köpa W&T med med så måste man ju bli antagen genom sitt CV och jag skickade in mitt i Februari men fick ett svar för ca 2 veckor sen att de just nu håller på med placeringar inför sommaren och kommer att börja med september/oktober om 1-2 månader. Så jag vill gärna åka med dem men vet ej ännu om jag blir antagen. Dessutom hade jag gräna pratat med någon som redan åkte med dem så man inte blir lurad men jag har inte fått tag på någon genom detta forum iallafall!
|
|
|

2009-04-16, 19:49
|
|
|
Svar till Frida!
Hej! Företaget låter bra när man läser på hemsidan, men precis som du vill vi veta mer om dom och om det är någon som åkt med dom tidigare. Vi har också haft lite kontakt med dom via mail
Men det dyker hela tiden upp frågor man vill ha svar på. Vart har du tänkt att åka i Australien? och hur länge planerar du att stanna?  mvh alexandra, rebecka o emma!
|
|
|

2009-04-16, 20:57
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej! Företaget låter bra när man läser på hemsidan, men precis som du vill vi veta mer om dom och om det är någon som åkt med dom tidigare. Vi har också haft lite kontakt med dom via mail
Men det dyker hela tiden upp frågor man vill ha svar på. Vart har du tänkt att åka i Australien? och hur länge planerar du att stanna?  mvh alexandra, rebecka o emma!
|
Hej! jag håller med om att det låter riktigt bra! Jag åker till Perth den 1 oktober, valde väst kusten eftersom det står på jumps hemsida att lönerna är högre där så jag tänkte jobba där i 2-3månader och sen fara och resa i 3-4 månader på öst kusten. Så jag planerar att åka hem i Maj/juli 2010. Har ni fått något svart ang era ansökningar från jump ännu?
|
|
|

2009-04-16, 22:02
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frida88
Hej! jag håller med om att det låter riktigt bra! Jag åker till Perth den 1 oktober, valde väst kusten eftersom det står på jumps hemsida att lönerna är högre där så jag tänkte jobba där i 2-3månader och sen fara och resa i 3-4 månader på öst kusten. Så jag planerar att åka hem i Maj/juli 2010. Har ni fått något svart ang era ansökningar från jump ännu?
|
Hej! Vi har inte ansökt ännu utan tänkte göra det i sommar då vi inte tänkte åka för än i slutet av november. Vi tänkte åka till Sydney och vara där omkring 3 månader.
|
|
|

2009-04-24, 18:11
|
|
|
Hej igen! :)
Hej, vi har precis varit i kontakt med jump igen och dem nämnde att man kunde behöva 25 000 kr på ett kontoutdrag för att visa upp på flygplatsen om man inte har en retur biljett hem, någon som känner till detta?
|
|
|

2009-04-24, 19:06
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej, vi har precis varit i kontakt med jump igen och dem nämnde att man kunde behöva 25 000 kr på ett kontoutdrag för att visa upp på flygplatsen om man inte har en retur biljett hem, någon som känner till detta?
|
OMG, hade ingen aning om de.. Vet inget om de.. Hoppas att det inte stämmer! Vi får forska lite mer på de!
|
|
|

2009-04-26, 22:17
|
|
|
|

2009-07-01, 15:32
|
|
|
Citat:
|
Hej igen Frida!
Det var ett tag sedan vi skrev här på forumet. Men vi tre har i alla fall ändrat oss och tänker ansöka till Perth, pga svårt att hitta boende i Sydney. Vi undrar hur det har gått för dig med ansökan, om du har fått något jobb från jumpaustralia?
Vi hörs! / 3 tjejer
|
|
|

2009-08-05, 11:04
|
|
Frida 88, hör av dig om du vill träffas! sandiathege@hotmail.com
|
|
|

2009-08-05, 12:56
|
|
Hej Tre tjejer!
Ursäkta att svaret har djöjt, jag har haft mkt kontakt med JA på senaste tiden bland annat med deras svenska kontakt Camilla. Men jag har inte fått jobb eller något besked från dem, så här skrev Camilla i det senaste mejlet jag fick av henne...
Hej Frida! Jag pratde med peter samma dag som jag talat med dig. han lovade da attkontakta dig..
vilket jag antar att han inte har gjort.. jag ar verkligenledsen for detta. Jag fick sjalv ett mail fran peter for ca 1 vecka sedan da han sa att deskulle andra upplaget helt i hallet.
Jag antog att de skulle gora dettaefter att de tagit hand om alla ansokningar..
Jag ar ledsen att jag inte kan hjalpa dig.
Du far peters telefonnummerhar, da han ar foretagets grundare sa vet han vad det ar som galler: +61 2 8001 6220
Ps. det telefonnummret som du har till mig ar min privata telefon vilkenar urkopplad da jag sjalv for tillfallet befinner mig i Australien.. Hoppas att allt ordnar sig for dig! Camilla
Så Det där med JA verkar väldigt skumt! tråkigt för det verkade ju så bra. Så nu har jag iallafall sökt visum på egen hand och betalat 1400kr istället för 4000kr! Däremot så har jag inte testa ringa till telefon nummret som jag fick av camilla till Peter, orkar inte. Känns som jag ändå inte litar på ortganistionen.
Till Sandia. Jag hör av mig på mailen!
|
|
|

2009-08-13, 18:50
|
|
|
Citat:
Hej Tre tjejer!
Ursäkta att svaret har djöjt, jag har haft mkt kontakt med JA på senaste tiden bland annat med deras svenska kontakt Camilla. Men jag har inte fått jobb eller något besked från dem, så här skrev Camilla i det senaste mejlet jag fick av henne...
Hej Frida! Jag pratde med peter samma dag som jag talat med dig. han lovade da attkontakta dig..
vilket jag antar att han inte har gjort.. jag ar verkligenledsen for detta. Jag fick sjalv ett mail fran peter for ca 1 vecka sedan da han sa att deskulle andra upplaget helt i hallet.
Jag antog att de skulle gora dettaefter att de tagit hand om alla ansokningar..
Jag ar ledsen att jag inte kan hjalpa dig.
Du far peters telefonnummerhar, da han ar foretagets grundare sa vet han vad det ar som galler: +61 2 8001 6220
Ps. det telefonnummret som du har till mig ar min privata telefon vilkenar urkopplad da jag sjalv for tillfallet befinner mig i Australien.. Hoppas att allt ordnar sig for dig! Camilla
Så Det där med JA verkar väldigt skumt! tråkigt för det verkade ju så bra. Så nu har jag iallafall sökt visum på egen hand och betalat 1400kr istället för 4000kr! Däremot så har jag inte testa ringa till telefon nummret som jag fick av camilla till Peter, orkar inte. Känns som jag ändå inte litar på ortganistionen.
Till Sandia. Jag hör av mig på mailen!
|
Hej! åh, vi som precis har ansökt och trodde att det skulle bli av.
Då vi försökt kontakta dom ang. olika saker och inte fått svar har vi också känt att det känns oseröst, men vi har ändå hoppats. Kan man nå dig på msn eller liknande?
mvh/ alexandra, emma och rebecka
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|