ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-09-25, 17:03

Gäst

Standard Safari i Tanzania & bad på Zanzibar
Jag har funderat på att åka till Tanzania i början av 2009 för safari, vandring på/kring Kilimanjaro och en eller ett par veckor på Zanzibar där jag eventuellt tänkt ta dykcertifikat. Kruxet är att alla mina kompisar fortfarande pluggar, har barn, är fattiga eller helt enkelt ingen lust med den typen av resa. Så om du känner för att hänga med på en sån här resa, säg bara till.

Jag är en kille på 27, normaltrevlig, glad och allt det där. Om du är kille eller tjej, gammal eller ung spelar förstås ingen större roll. Om du råkar vara fler än en gör inget heller, ju fler desto bättre.
Svara med citat

Gammal 2008-09-28, 19:26

MariaT

Standard
Har själv kollat på liknande typ av resa. Men inga kompisar heller som kan följa med av olika anledningar.
Hur länge hade du tänkt dej vara borta?
Svara med citat

Gammal 2008-09-28, 22:18

Gäst

Standard
Det är jag inte riktigt säker på, och jag får väl vara lite flexibel antar jag. Men en sisådär tre-fyra veckor hade jag väl tänkt mig. Safari och Kilimanjaro tar nästan två veckor i sig. Dykcertifikat tar en vecka för grundutbildning och ytterligare en vecka för en specialkurs, från vad jag hört från en snubbe på jobbet som tog dykcert där. Men som sagt det är inte helt bestämt att jag ska ta det ens.

Vad har du för tankar kring det hela om man får fråga?
Svara med citat

Gammal 2008-09-30, 10:41

MariaT

Standard
Hejsan

Jag kan inte vara borta så länge tror jag. Har nu börjat kolla på rosa bussarna också. Dom har en 16dagars resa. Safari och sen några dagar på zanzibar. Lite inrutat att åka i grupp kanske. Men ska tydligen vara väligt roligt. Speciellt om man inte har några polare som vill följa med.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8