ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-09-24, 05:19

urr

Nykomling
urr är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 0

Smile Thailand, 3-4 mån i vår för distans-studier. "Lugn" resa, sol + plugg
Hej!

Tänkte i mitten av januari åka till Koh Lanta för att plugga på Lanta Learning Centre. Ska läsa in några gymnasiebetyg på distans. Har tidigare bara pluggat hemifrån, men har nu bott på Island ett tag och har ett STORT "sol+värme"-behov. Så tänkte dra 2 flugor i en smäll och plugga i värmen helt enkelt.

Det jag efterlyser är någon som helt enkelt vill antingen göra detsamma, eller bara ska till Koh Lanta någon längre period i vår och vill sänka sin boendekostnader en del, genom att fixa boende tillsamans.

Jag ska som sagt inte resa runt något, förutom några visa-runs kanske + några kortare spontana turer. Men kommer ju plugga, och tänkte försöka få lite rutin på det, varvat med lite thaiboxning, och kanske träning på gym där.

Sen bara njuta av att kunna göra det ovanstående i värmen där borta istället för här hemma.

Lite info om mig: Är 23 år, från Uppsala. Intresserad av mycket, bl.a. resa, foto, musik, film och det vanliga =)
Kommer absolut ta en öl då och då, och är absolut öppen för helgsfärder till lite livligare ställen än Koh Lanta.

Här är en länk till Lanta Learning Centre:
Plugga i Thailand

Andra som har åsikter om mitt val av ställe eller bara har nåt annat att skriva, skriv det =)
Även om ni ska plugga där i vår, skriva gärna det!

// Jakob
Svara med citat

Gammal 2008-10-01, 16:50

ChristofferRojstedt

Nykomling
ChristofferRojstedt är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2007

Standard
Hej Jakob, Christoffer 20 år här. Läste din post för ett par dagar sedan och tyckte det lät som en kanon idé. Har kollat in LLC sidan och läst lite om olika kurser osv.
Tänkte om det fortfarande är aktuellt att vi kan höras via mail eller dylikt, har lite frågar ang själva resan, datum, boende osv.
Är lite stressad just nu så det blir ingen roman jag skriver, ville bara låta dig veta att du inte är ensam om detta.

Kontakt: ChristofferoRojstedt@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2008-10-03, 01:58

urr

Nykomling
urr är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Standard
Hej! Ja, vi får höras per mail.

Även andra som bara ska vara på Koh Lanta över våren är välkomna att dra iväg ett mail.

Någon som har några prisuppgifter på lanta gym, vad det kostar att träna thaiboxning där t.ex.?
Senast redigerad av urr den 2011-02-14 klockan 23:45.
Svara med citat

Gammal 2008-10-05, 11:53

Gäst

Smile
Hej!

Jag är 24 år och bor också i Uppsala och är intresserad av att plugga utomlands. Tycker dina planer låter bra. Verkar som att vi har samma inställning när det gäller typ av resa! Intressen också.

Hör av dig! johanna84k@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8