ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-15, 15:46

nox

Nykomling
nox är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard Livets resa - Hösten 09!
Hej allihop!

Är en 23-årig pojke som länge velat dra iväg på en oförglömlig och lång resa på obestämd tid. Drömmen har då och då varit på väg att besannas men min förmåga att leva för stunden har ofta tagit över sparandet :-).

Nu börjar dock tiden springa iväg, plugget måste snart dras igång och allt ska göras samtidigt. Det är väl en typisk 20-års-kris och som 80-talist så ska man ju enligt undersökningar aldrig vara nöjd med det man har, haha.

Därför har jag fastställt ett datum, eller snarare en årstid, månad. Hösten 09, september/oktober, då blir det att fara sin kos för att uppleva världen och mer därtill. Det kan tyckas vara lång tid kvar, men man kan aldrig börja sin plan för tidigt.

Problemet jag har, vilket är gemensamt med övriga på detta forum, är ju reskompis. Jag hade från början planer på att åka själv men det vore så sjukt mycket roligare att dela alla minnen med någon, dåliga som roliga. Kommer man inte överens med mig angående restripp men har en ungefärlig likadan kan man ju alltid göra en del saker tillsammans och vissa delar av resan åka och göra egna saker, sådant som man själv men den andre inte vill se eller uppleva.

För att få lite klarhet till vilken publik jag vänder mig så ska jag nedan berätta lite vad jag tänkte göra, detta är som sagt mina planer i stort och jag har vissa saker som jag "måste" göra eller se, men samtidigt är jag väldigt spontan och kanske hittar något roligare när jag väl kommit på plats. Eller du kanske själv har några förslag?

Transibiriska järnvägen - helt klart! Asien blir mitt första stopp och jag vill nog se och uppleva mycket och många ställen här. Kan bli så att detta blir världsdelen jag stannar längst i.

Kina, samt framförallt Japan är två länder jag vill besöka i slutet av Asiendelen, ev jobba i Japan vore lite kul. I alla fall se delar av deras kultur, måste besöka Akihabara med mera.

Australien/Nya Zeeland - Hit åker de flesta och så även jag, man måste se det men jag vet inte hur mycket jag vill se. Queenstown är ett solklart stopp för mig då adrenalinet är det jag lever för :-). Jag måste dit och jag måste åka/göra ALLT :-D.

Stoppet i Australien kanske blir någon - några månader.

Afrika - Vill besöka Sydafrika, se detta eller ev något mer av landet, safari är bokat.

Sydamerika - Mexico, Brasilien! Leva i en trevlig liten fiskeby någon månad för att samtidigt försöka se det mesta av Rio och alla andra turistfällor. Eller leva i vimmlet?

USA - Roadtrip, helt klart, 3 månader brukar en sådan ta om man är halvt seg och den kostar men det är något jag vill göra och jag vill försöka se så mycket av det mesta. Något jag måste göra här är att åka Top Thrill Dragster :-), världens snabbaste berg-o-dal-bana, haha.

Andra stopp - Hawaii, andra exotiska småöar eller roliga stopp.

Som sagt, jag är formbar och känner du att du ska göra en liknande resa hösten 09 men ännu inte vet om du skulle passa in i min resa, hör av dig ändå. Jag har nog mest märkt ut alla "turiststråk" i min resa här men det är sådant jag vill se, jag har säkerligen missat massa annat gott så känner du att jag är ute och cyklar med min resa och vill ge mig rekommendationer om platser jag missat men som måste upplevas då hör du av dig. Även om du inte ska med :-).

Den jag reser med behöver egentligen inte ha någon speciell egenskap, att vara glad, spontan och ödmjuk men ändå vilja ta för sig är ju väldigt stora plus. Att personen även är äventyrlig av sig och vill få en halvt äventyrlig inriktning på resan är ett ännu större plus. Observera att det dock inte är en direkt äventyrsresa.

Jag vill inte heller säga att jag söker ett visst speciellt kön till resan, men det vore faktiskt roligast med en dam till sällskap, jag har ingen bra anledning till detta men jag trivs helt enkelt i tjejers sällskap. Haha, hoppas inte detta låter märkligt på något vis nu :-). Dock får självklart alla höra av sig.

Har du orkat läst ända ner hit så verkar det finnas något slags intresse och då är det bara att höra av sig. Personligen ska jag inom någon månad bege mig mot Norge för att äntligen jobba upp mitt kapital. Resan kommer gå på stora summor pengar och det kommer vara mindre jobb (om det blir något överhuvudtaget), samt mer resa och upptäcka!

Ha det gött och hör av er!
Senast redigerad av nox den 2008-08-15 klockan 21:57.
Svara med citat

Gammal 2008-08-22, 21:56

nox

Nykomling
nox är inte uppkopplad

Standard Hmmm...
Nehepp... att resa Jorden Runt verkar inte vara någon aktivitet som är poppis här inne... :-(.
Svara med citat

Gammal 2008-08-23, 16:19

Gäst

Standard
Jag har reseplaner, fast dock bara på Asien, i 6 månader ungefär! Börja med transbiriska, till Kina, sen ta sig neråt.. hade vart fett med en cykel å cykla nån mil neråt så! hehe
Svara med citat

Gammal 2008-08-28, 14:22

Ljuvliiig

Nykomling
Ljuvliiig är inte uppkopplad

Skicka ett meddelande via MSN till Ljuvliiig
Standard
Fan va najs, detta låter precis som min drömresa. Känner att jag inte kommer va nöjd med livet om jag inte upplevt i princip allt det du nyss skrev. Hur mycket pengar på ett ungefär tror du det rör sig om? Mycket förstår jag men åh fan att det skulle vara värt det
Svara med citat

Gammal 2008-08-31, 21:48

Gäst

Standard Halloj!
Jag är en resglad tjej på 21 bast that might be interested
Svara med citat

Gammal 2008-09-28, 15:02

nox

Nykomling
nox är inte uppkopplad

Standard Dåså!
Då kanske vi har några intressanter trots allt :-)!?
Svara med citat

Gammal 2008-12-29, 22:58

Gäst

Standard hej!
Hej!

Jäklar vilken resa du skall göra! :] Har du hittat en resekompis än? Har planer på att åka i väg 2009, och din plan verkar inte helt fel :] Kan du inte höra av dig på mail? cissi8310@hotmail.com

Höres!

- Cissi
Svara med citat

Gammal 2009-01-23, 17:53

Burre

Nykomling
Burre är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Standard transsibiriska
Tja!
Är en kille på 22år, håller själv på att planera en resa med:
Finlandsbåt => Moskva => Irkutsk => Mongoliet => Kina
och sedan åka ner sydöst, men från Kina kan man improvisera.

Jag åker i Augusti och planerar att vara borta till februari.
Vi kanske kan åka delar av resan tillsammans?
Hör av dig
mail: burre.2000@gmail.com
(har msn på en annan adress, men är sällan inne ändå)

MVH Buster
Svara med citat

Gammal 2009-08-31, 10:43

sarajeanette

Nykomling
sarajeanette är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Standard
HEj!
Sjukt grymt låter det, blir så sugen på att bara packa väskan och sätta mig på flygplatsen idag. ÄR intresserad av högsta grad, har ev planer om australien Nya Z, asien och thailand på vårkanten. Men kan gött tänka mig att ta USA, Afrika eller Sydamerika nu på hösten...
Just nu bor jag i Oslo, en grym stad.. kanske var det dit du skulle eller någon annanstans i Norge.. är levnadsglad och älskar utmaningar och att se nya platser på vår jord. Om du fortsatt behöver sällskap till din resa så tveka inte till att höra av dig, antingen här eller på mail: nenne_carlsson@hotmail.com

Ha det bäst!
Jeanette
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8