ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-08-25, 14:15

Kasper

Standard resa & surfa i västafrika!?
Hej!

Jag heter Kasper och jag är 21 år, jag är jäkligt sugen på att lämna landet under
den tristaste av alla årstider, vinter. Jag var i Marocko och surfade i våras och jag skulle
gärna göra om det igen men denna gång också resa vidare till Senegal. Gambia och kanske Mali!?
Skulle verkligen vara kul med någon som är sugen på Västafrika, men Sydamerika lockar verkligen också så länge vi kan surfa (själv är jag inget proffs). Kanske kan man åka till Mexico, Costa rica, Guatemala, Venezuela?
Jag skulle gärna vilja komma iväg så snart som möjligt kanske i oktober eller tidiga november och vara borta allt från 6 veckor till 4-5 månader (beroende på hur mycket pengar man har), men framför allt så planerar vi något tillsammans...

Mina tråkiga vänner vill/kan inte hänga på men tycker du det här låter intressant så borde vi verkligen höras (skriv till mig på junk_infantry@hotmail.com)
/Kasper
Svara med citat

Gammal 2007-11-29, 10:50

väst afrika

Smile hej kasper
Citat:
Ursprungligen postat av Kasper Visa inlägg

Hej!

Jag heter Kasper och jag är 21 år, jag är jäkligt sugen på att lämna landet under
den tristaste av alla årstider, vinter. Jag var i Marocko och surfade i våras och jag skulle
gärna göra om det igen men denna gång också resa vidare till Senegal. Gambia och kanske Mali!?
Skulle verkligen vara kul med någon som är sugen på Västafrika, men Sydamerika lockar verkligen också så länge vi kan surfa (själv är jag inget proffs). Kanske kan man åka till Mexico, Costa rica, Guatemala, Venezuela?
Jag skulle gärna vilja komma iväg så snart som möjligt kanske i oktober eller tidiga november och vara borta allt från 6 veckor till 4-5 månader (beroende på hur mycket pengar man har), men framför allt så planerar vi något tillsammans...

Mina tråkiga vänner vill/kan inte hänga på men tycker du det här låter intressant så borde vi verkligen höras (skriv till mig på junk_infantry@hotmail.com)
/Kasper
hej kasper.

har du kommit i väg på din resa?

jag är oxå sugen på att åka mot senegal och gambia.
har varit där år 04 och reste runt i 3 månader...

ska jobba tills 15 e januari sen har jag planerat att åka en längre tid...
pratar du franska? i senegal är det ju franska som gäller om man inte pratar wollof eller mandinka?
i gambia är det ju lättare för där pratar dom engelska och wollof eller mandinka....

skriv lite vad du har tänkt om din resa, så tittar jag in någon dag...
tycker det är roligt med bräda men är ingen duktig åkare......
såg ju att din mail adress stog här så jag mailar dej senare...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8