ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-02, 17:08

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Exotiska o blomstrande Madeira!
På ön Madeira är det skönt även nu, ca 20 grader i januari! Ön passar dig som söker avkoppling i härlig miljö och som tycker om att vandra i vackra bergiga landskap med mycket blomsterprakt. Hit kan du åka året om!

Vandra och upplev detta bergiga, blomstrande landskap, byarna och omgivningarna runt Funchal. Det finns mängder med levadavandringar av olika svårhetsgrad, så gillar du att vandra är Madeira ett bra val!

Man kan även bada här, men i havsvattenbassänger, den största är nog Lidobadet, där de flesta hotell ligger också. Man kan sedan promenera in till stan Funchal för en middag med fadomusik därtill. Mysigt, eller hur?
Mer foton o tips på min reseblogg desires
Svara med citat

Gammal 2012-01-07, 00:02

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Standard
Jag håller med om allt du skrev förutom en sak: att resa till Madeira är inte lika lätt året om. Det är avsevärt svårare att resa dit under vintern (färre bolag/avgångar). Men det är absolut värt ett besök. En riktig smaragd i atlanten!
Svara med citat

Gammal 2012-01-07, 09:53

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard Blomstrande Madeira
Ja så kanske det är, men det går väl charter dit året om tror jag?

Vill absolut inte skrämma folk från att vandra på denna vackra ö, men läste en otäck artikel i Aftonbladet igår. Två danska kvinnor hade vandrat på Madeira under nyårshelgen - och tragiskt omkommit.
- Det blir snabbt mörkt på Madeira. Kanske har de inte sett varningsskylten om att de inte fick gå dit ut, säger TT. Och just den vandring de hade valt var tydligen extremt farlig! Så det är naturligtvis livsviktigt att man ej befinner sig på någon vandringsled när mörkret faller på. Fruktansvärt!
Skulle rädda vännina – störtade mot döden | Nyheter | Aftonbladet
Svara med citat

Gammal 2012-04-09, 00:34

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSouth Visa inlägg

Jag håller med om allt du skrev förutom en sak: att resa till Madeira är inte lika lätt året om. Det är avsevärt svårare att resa dit under vintern (färre bolag/avgångar). Men det är absolut värt ett besök. En riktig smaragd i atlanten!
SATA flyger direkt vintertid till Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Billund. Flighterna går nån vecka till.
Svara med citat

Gammal 2012-04-12, 13:37

sofieanita

Nykomling
sofieanita är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Rykte: 0

Standard Bo i privata bostäder
Madeira är fantastiskt, håller med! Att hyra bil och åka runt är helt fantastisk upplevelse och man kan stanna själv där man önskar.

Kan tipsa om att man kan flyga året runt via Lissabon, flyg dit med tex TAP Online Flight Booking - Airline Tickets and Best Deals | TAP Portugal biljettpris ca 2300kr, och därifrån med easyjet till Madeira, tar bara ca en timme och kostade mig 500kr t.o.r.
Jag bodde i denna lägenhet som var superfin och hade en härlig terass. Sofiesrenting | Lägenhet i Funchal, Madeira

Trevlig resa!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8