Reg.datum: aug 2011
Rykte: 0
|
Madeira är jättefint, jag har varit där under nyår och då har det varit runt 18-22 grader och solsken nästan varje dag, kanske regn en dag av sju.
Har inte jätte koll på vad som blommar just då, Madeira har ju ett varmt klimat hela året runt.
Vi besökte nunnornas dal, botaniska trädgården, monte, gick levador, åkte på bussresor till öns västra och östra sida. Om man har körkort är det ju trevligt att hyra bil några dagar för att åka runt, ön har olika naturskillnader, skog, berg, mm.
Inte så många stränder, men mågna saltvattenpooler.
Jag tror att öppetiderna inte skilljer sig nämnvärt, det är ju en turistsäsong då med.
Under nyårsnatten, vis tolvslaget (såklart) har de ett av eurpoas största fyrverkerier, helt fantastiskt, se till att du har bra utsikt över staden/bukten/bergen de synkar uppskjutningen och de har fyrverkerier från bergen, stan, och vissa båtar(tror jag)
Jag har stått uppe på taket av det hotell som ajg bodde på, det är 12 våningar högt, jätte bra utsikt!
Om du vill bo på hotell kan du gå in på solresor och kolla vilka som finns, var de ligger beroende på hur nära, långt ifrån stan du vill bo.
Hoppas det blir underbart på din resa.
Mvh
|