ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-28, 20:13

jfeelix

Nykomling
jfeelix är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Smile Telefonförsäljare Lissabon, Boende och pris.
Det är så att jag och min kompis (vi är 19) har blivit erbjudna en tjänst som telefonförsäljare i Lissabon. Vid anställningsintervjun påstods det att 7000 kr är en rimlig lön för att klara boende och mat i Lissabon.
Är det någon som har erfarenhet av Lissabon och som vet hur boende och mat ligger prismässigt? Är det någon som har erfarenhet av jobb som telefonförsäljare eller något liknande utomlands? Tack på förhand
Svara med citat

Gammal 2010-05-01, 13:38

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Jag har arbetat som telefonförsäljare, både för Telia och Telenor. Tyvärr har du inga frågor som jag kan svara på. Men ställ gärna frågor så ska jag försöka besvara dem åt dig. Frågor rörande boende och så i Portugal är jag helt kass på.

Gammal 2010-05-01, 14:35

jfeelix

Nykomling

Standard
Okej, har du arbetat i Sverige då eller utomlands? Jag räknar med att jag inte kommer tjäna särskilt mycket pengar då det är en låg grundlön + provision. Eller är det svårt att få sålt något?
Svara med citat

Gammal 2010-05-01, 15:05

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Har bara arbetat i Sverige. Hade en timlön på 100kr/tim och sålde jag fyra abonnemang på ett arbetspass så fick jag 500kr/tim extra.

Jag arbetade 16.00-21.00 och sålde jag fyra abonnemang under dessa fem timmar så fick jag alltså 600kr/tim = 3000:- på fem timmar.

Sålde jag åtta abonnemang så fick jag en timlön på 1200kr/tim vilket då blir på fem timmar 6000:-.

Arbetade samma tid Mån-Fre. Alltså 25 tim/veckan och höll jag fyra abonnemang per arbetsdag så hade jag tjänat 15.000:- på en vecka och 25 arbetstimmar.

Tog väl ut en lön på allt från 18.000-27.000:- efter skatt varje månad.

Gammal 2010-05-01, 16:40

Budgetresande.se

Medlem
Budgetresande.se är inte uppkopplad
Budgetresande.ses avatar

Reg.datum: feb 2010

Standard
Jag har arbetat som telefonförsäljare i Barcelona. Har du några frågor är det bar att ställa dem!
Svara med citat

Gammal 2010-05-02, 16:05

jfeelix

Nykomling

Standard
Okej låter ju sjukt nice, men tror att min lön kommer bli betydligt lägre även om jag säljer en hel del.
Ska arbeta för ett företag som heter One contact och vet att dem har ett kontor det råkar inte var där du jobbade budgetresaren? Vad var det för ålder på dem som jobbade i Barcelona? Hur stor blev lönen som du tog ut varje månad ungefär och klarade man sig bra på det?
Svara med citat

Gammal 2010-05-02, 17:20

Budgetresande.se

Medlem
Budgetresande.se är inte uppkopplad
Budgetresande.ses avatar

Reg.datum: feb 2010

Standard
Jag har jobbat för både One Contact och Transcom. På One Contact fick jag ut ungefär 1000-1200 euro per månad i Barcelona. Man klara sig på det men det blir ju inget lyxliv. Det är inte så att man bara kan spendera utan att tänka på pengar och fortfarande få det att gå ihop.
Svara med citat

Gammal 2010-05-06, 18:47

jfeelix

Nykomling

Standard
Mm det är lite det jag är inställd på. Hur Var One contact som arbetsgivare och jobbade man i grupp eller individuellt? Vad var det för människor som jobbade där osv. tacksam för alla svar
Svara med citat

Gammal 2010-05-15, 20:10

laurab

Standard one contact
hej! jag har precis haft anställnings intervju med one contact lissabon., får svar i veckan om jag får jobbet eller inte. Jag har tidigare arbetat för one contact i barcelona (fast som kundtjänst och inte sälj) Så det här med sälj är helt nytt för mig.
Kul att se att de är fler som sökt jobbet! nu hoppas jag bara på att jag får de

/Laura
Svara med citat

Gammal 2010-12-09, 22:36

Kai H

Cool One Contact Barcelona
Heia,

jeg jobbet på One Contact på den norske avdelingen vi solgte barberhøvler, ufattelig kjedelig jobb, men hadde en Norsk Teamleader som gjorde jobben til noe morsomt ufattelig hvordan han klarte det....men....men.

Lønna var helt ok, men sammenligner man med Norge så er det jo tragisk, men levde ok der nede og spiste og bodde bra. Mange fine opplevelser.

Alt i alt vil jeg rekommendere det, men tror det kommer an på hvem man har som arbeidskamerater eller team leader om man skal trives der.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8