ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-08-15, 12:50

Gäst

Question Monte Gordo
Ingen enda som kan säga något om Monte Gordo ? Tänkte mest på restaurang- och shoppingmöjligheterna. Är det endast en gågata i MG ? Försöker hitta lite info om MG men är inte mycket jag hittat. Tacksam för någon kommentar från någon som varit där.
Svara med citat

Gammal 2009-08-15, 16:48

Gäst

Standard Monte Gordo
Hej!

Vår familj + kompisfamilj var förra sommaren till Monte Gordo, Blue Village Dunamar. Vi hade en mycket bra vecka med fantastiskt bad. Stranden är kanon! Själva Monte Gordo utforskade vi inte så värst mycket. På kvällarna tog vi en promenad längs huvudstråket. Kanske stannade vi för öl, glass...

Vår uppfattning av Monte Gord är att det är en turistort - varken bättre eller sämre än någon annan. Väntar ni er grym shopping eller historiska kvarter tror jag att Monte Gordo är lite fel.

Jag vet att Fritidsresor har en informationsbroschyr på sin sajt "reslust".

Vi skulle lätt kunna åka tillbaka till Monte Gordo och Blue Village Dunamar (nästa år Blue Star).

På våran sajt semesterpatrullen.se finns det reseberättelse och lite bilder från vår tripp sommaren 2008.

Jag hoppas jag hjälpt er något...

Med vänliga hälsningar!

Martin
Svara med citat

Gammal 2009-08-16, 12:06

Gäst

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!

Vår familj + kompisfamilj var förra sommaren till Monte Gordo, Blue Village Dunamar. Vi hade en mycket bra vecka med fantastiskt bad. Stranden är kanon! Själva Monte Gordo utforskade vi inte så värst mycket. På kvällarna tog vi en promenad längs huvudstråket. Kanske stannade vi för öl, glass...

Vår uppfattning av Monte Gord är att det är en turistort - varken bättre eller sämre än någon annan. Väntar ni er grym shopping eller historiska kvarter tror jag att Monte Gordo är lite fel.

Jag vet att Fritidsresor har en informationsbroschyr på sin sajt "reslust".

Vi skulle lätt kunna åka tillbaka till Monte Gordo och Blue Village Dunamar (nästa år Blue Star).

På våran sajt semesterpatrullen.se finns det reseberättelse och lite bilder från vår tripp sommaren 2008.

Jag hoppas jag hjälpt er något...

Med vänliga hälsningar!

Martin
Tusen tack för detta Martin. Nej vi söker inte grym shopping utan lugnt och skönt och bra strand så Monte Gordo verkar vara perfekt för oss. Och en o annan öl såklart ... hör liksom till semestern ... Tack igen ...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8