ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-10-28, 14:48

Cecilia A

Smile Resa i vår, Maderialiknande?
Hej!

Finns det någon där ute som har tips på en Madeira liknande resa? Vi kom precis hem från en resa till Madeira som var helt magisk, romantisk och underbar på alla sätt. Vi har tänkt att resa i april-maj och självklart hägrar det i tankarna att åka tillbaka till Madeira men vill gärna undersöka alternativen.

Krav/önskemål:

* Det ska finnas mer än bara sol och bad, gärna lite att göra och shopping.

* Det ska vara minst 22 grader och gärna många soltimmar per dag

* Resebudget ca max 10.000 för flyg och hotell alltså utan mat och fickpengar (tips på både och är mycket välkommet.) Men max gärna lite billigare såklart.

* Vacker natur och gärna en liten stad att strosa i.. (som funchal )

* God mat

Är väldigt öppen för alla förslag och om det är lite udda resmål eller stora länder specificera gärna lite namn på orter och hotell!

Mvh Cecilia och Johan
Svara med citat

Gammal 2008-02-13, 15:37

LadyFritte

Nykomling
LadyFritte är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 0

Standard
Varför inte Azorerna, största ön heter Sau Miguel. Vacker natur, ca 23 grader året runt. Varma källor att bada i. Shopping sådär, kanske i huvudstaden Punta del Gada. Hyr gärna bil och åk runt ön. Var där i början av oktober för några år sedan.
Svara med citat

Gammal 2008-02-26, 10:20

Gäst/ Sofia

Smile Malta!
Jag tycker ni ska åka till Malta! Jag och min man åkte dit i början av sept 07 utan att veta ett dugg om det, visste knappt var Malta låg! Vi fick en glad överraskning! Det var underbart varmt klimat, bra prisnivå, shopping (i Sliema finns Zara, Mango o flera kända kedjor), bad och lite kultur. Det var europeiskt fast med arab/afrikansk touch, lite annorlunda. Ni ska bo i St Julien el Sliema, jättefin strandpromenad mellan dessa små orter, fullt med folk som strosar på kvällen. Mycket fina restauranger i St Julien, både prisvärda och exklusiva. Riktigt lyxigt är det i Hilton området i St Julien.
Ovanligt med alla dessa klippbad, var faktiskt roligare än vad vi trodde. Fina stränder finns, men man måste ha bil, eller ta bussen som vi gjorde. Fin strand finns vid Radissonhotellet uppe vid Golden Bay. Roliga färgglada bussar av gammal amerikansk skolbussmodell, jättekul! Bra kommunikationer överallt! Vi köpte veckokort och skumpade runt med bussarna överallt, perfekt. Vi gillade Malta jättemycket, mysigt och trevligt. Ovanligt resmål som man inte känner till. Jag tror att ni kommer att gilla det lika mycket som vi.
Sofia
Svara med citat

Gammal 2009-03-05, 18:42

Eva I.

Standard Tips om resa
Hej,
jag tycker ni kan kika på Azorerna, San Miguel! En pittoresk stad med en fin hamnpromenad och små torg. Väldigt genuint och inte så exploaterat. Små boutiquer och caféer. Tror att det bör vara i slutet maj för att nå 22 grader varje dag... (Kolla!). Prova turridningen med häst! Funkar även om man inte kan rida. Finns en svensk gårdsägare, kanske känns skönt (?). Rider i genuin bymiljö och in i "djunglen". Åk ut en fin dag med gummibåtarna och se på delfinerna - också döläckert! Finns en hel del trevliga utflyktsmål till. //Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8