|
Billiga resor till Polen?
|

2007-08-12, 09:32
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Det finns olika paket och priser beroende på när man bokar, när man reser och hur många man åker. Kolla www.polferries.se
|
|
|

2007-08-12, 14:45
|
|
|
resa
är det non som vet billigaste feriebolag från karlskrona till gdansk?
|
|
|

2007-08-12, 16:30
|
|
|
|

2007-08-18, 07:09
|
Reg.datum: jul 2007
Rykte: 0
|
FLYGA! - självklart
Med flyg får man direkt mål. Bokar man i rätt tid (helst före eller efter högsäsong) då är det billigt. Tar man båt och blir, blir man trött efter lång resa. Det flera och flera flyg till Polen och Krakow
Senast redigerad av Kristoffer N den 2009-10-23 klockan 17:38.
|
|
|

2011-03-21, 08:48
|
|
|
Billigaste vägen med bil?
Hej!
Jag och min sambo ska ner till polen i sommar, vi sitte och letar efter den billigaste väg ner till polen. Det spelar ingen roll hur långt det är. Vi åker från Karlstad så det är ju en bit ner.
Någon som har förslag och lite priser vad det kostar..?
|
|
|

2011-10-31, 12:38
|
Reg.datum: okt 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av rosi
Hej!
Jag och min sambo ska ner till polen i sommar, vi sitte och letar efter den billigaste väg ner till polen. Det spelar ingen roll hur långt det är. Vi åker från Karlstad så det är ju en bit ner.
Någon som har förslag och lite priser vad det kostar..?
|
Vi åkte förra sommaren via erbjudande på Groupon, tror det var Karlskrona-Gdynia-färjan, sedan vidare till Warszawa. Erbjudandet var ju förstås lite av en tillfällighet, men resa och hotell kostade i princip "ingenting" (om jag minns rätt ca 1200-1500 kr per person inkl allt). Var där för första gången och det var jättefint!
|
|
|

2011-10-31, 12:39
|
|
Glömde att skriva att vi blev tipsade om att Krakow är ännu bättre, så det är inplanerat till nästa polenresa!
|
|
|

2011-11-03, 00:50
|
Reg.datum: maj 2011
|
Krakow
Det stämmer. Krakow är jätte fint. Det är mycket kultur där nere: mänga härliga kyrkor och gamla bygnader. Judisk kvater Kazimierz med många krogar är spännande. Om ni åker samma väg via Karlskrona nästa gång besök Gdansk också
|
|
|

2011-11-03, 12:22
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas68
Det stämmer. Krakow är jätte fint. Det är mycket kultur där nere: mänga härliga kyrkor och gamla bygnader. Judisk kvater Kazimierz med många krogar är spännande. Om ni åker samma väg via Karlskrona nästa gång besök Gdansk också
|
Tack för tipset! Ska absolut besöka Kazimierz. Om du (eller någon annan) har fler tips för Krakow, skriv gärna.
Jag har precis blivit bjuden på resa till Polen av min käresta via denna resa så kommer spendera en natt nära tyska gränsen (Świnoujście), förmodligen åka över till Tyskland och bila runt en dag i Vorpommern, sedan vidare ner i Polen, kanske ända ner till Krakow! Vädret kommer väl förmodligen inte vara det bästa men skönt att komma iväg på en mindre tripp ibland. Och även om det är nära så är det ändå exotiskt (för mig).
Senast redigerad av babiih den 2011-11-09 klockan 11:51.
|
|
|

2011-11-09, 11:41
|
|
Tomas68, om du har tips om Gdansk, ställen att se där, tipsa gärna. Jag har vänner som besökt staden många gånger som jag kan fråga, men det är alltid bra med fler idéer och erfarenheter.
|
|
|

2011-11-09, 11:53
|
|
Någon som har tips på bra och billiga biluthyrare i Gdansk/norra Polen? Hertz osv finns väl säkert, men det kanske finns bättre alternativ...
|
|
|

2011-11-17, 23:44
|
|
|
|
|

2011-11-17, 23:46
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas68
|
Vet inte varför länken ser så konstigt ut. Firman hette Autotex
|
|
|

2011-11-17, 23:58
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
När man ska posta inlägget finns en kryss ruta under inlägget "Hämta titlar från externa länkar", när den är förkryssad hämtas titeln från sidan man länkat till.
Vad gäller billiga hyrbilar så rekommenderar jag www.hyrbil.se som förmedlar bilar från de stora kända bolagen som hertz, budjet, europcar men till ett lägre pris.
|
|
|

2011-11-18, 00:07
|
|
Gdansk
Citat:
Ursprungligen postat av babiih
Tomas68, om du har tips om Gdansk, ställen att se där, tipsa gärna. Jag har vänner som besökt staden många gånger som jag kan fråga, men det är alltid bra med fler idéer och erfarenheter.
|
Är man i Gdansk måste man se alla sevärdheter som alla guideböcker beskriver förstås: Gamla Stan, Mariakyrkan, Artushovet, domkyrkan i Oliwa. Jag kan även rekommendera några ställen dit inte många turister hamnar. Mellan järnvägsstationen och varvet finns ett intressant och engagerande museum som heter Roads to Freedom som berättar hela Solidaritets och Lech Walesas historia. Man får se t.ex. en gammal mataffär där endast senap och bröd såldes. Polacker är verkligen duktiga på att bygga livliga museer. Varvet går att besöka. Man får gå in genom huvudingången på varvsområde. Inte många vet om det att det finns sådan möjlighet. Personalen ställer inga frågor. Inne kan man besöka en utställning till om Solidaritet. Men det finns även roliga cafeer i gamla ruinerade varvsbygnader som t.ex. Cafe Buffet där unga och konstnärer samlas och konstig musik spelas. Man går rakt fram och svänger till vänster tills man ser skyltar Buffet. Personalen där visar vägen till f.d. Walesas verkstad.
Sopot - en stad med fina stränder, pir och många krogar och pubar är också ett måste. Jag gillar en krog som heter Kinsky. Den finns i huset där Kinsky föddes. Många fina bilder av Kinsky på väggar. Ägaren pratar svenska
|
|
|

2011-11-21, 12:10
|
|
Många bra tips! Tack!!!
|
|
|