|
Bra priser i Gydnia Gdansk
|

2006-01-09, 15:13
|
|
|
Bra priser i Gydnia Gdansk
Kan verkligen rekommendera shoppingresa till Gdynia-Gdansk.
Jag har varit där flera gånger och handlat, antingen tagit båten från Stockholm eller Skåne.
Priserna är ofta hälften än här, speciellt byggmaterial, färg och verktyg är svinbilligt!
Hör av er här om ni vill ha mer ingående tips på hur man hittar till rätt butiker!
|
|
|

2006-01-09, 18:48
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Szczecin
Jag var nere och köpte vitvaror förra sommaren.
Åkte till Szczecin och det var väldigt smidigt.
Szczecin ligger vid tyska gränsen, man kan ta färjan till Tyskland från Skåne på tre timmar, åka bil nån timme och sen är man där. Samma väg tillbaka och du klarar resan på mindre än ett dygn.
Ett hett tips är att skaffa hytt på färjan!!! annars är man väldigt trött när man ska köra bil igen på morgonen
Priserna är ungefär häften mot i Sverige och det är samma märken och nästan samma modeller. Alla vitvaror jag köpte fungerar fortfarande utmärkt!
|
|
|

2006-01-09, 18:59
|
|
Eller så kan man åka färja direkt från Ystad till Swinoujscie i Polen som ligger några mil från Szczecin. Det finns 2 rederier som kunkurrerar om kunderna; PolLine och Polferries. Resan tar 7-9 timmar och det går 2 avgånger per dag åt varje håll.
Polferries har även en färja som går från Köpenhamn till Swinoujscie 4-5 gånger per vecka.
Det rederi som sattsar mest på Polenshopping är nog Stena Line från Karlskrona. Dom ger sina resenärer en karta med alla butiker i gdansk - gdynia området så man ska hitta lätt samt en prisguide så man vet ungefär hur mycket man sparar på alla produkter. Klart värt att åka om man behöver handla.
|
|
|

2006-03-08, 07:42
|
Reg.datum: mar 2006
Rykte: 0
|
Hej!
Jag undrar om någon har lagt märke till utbudet av guldbutiker? Jag funderar nämligen på att åka till Polen och handla ett speciellt smycke. Prisnivån är inte det primära, snarare undrar jag hur många butiker som det finns att kolla i.
(Men är det någon som vet något om priser på smycken är det naturligtvis välkommen information det med!)
|
|
|

2006-03-08, 07:45
|
|
Utbudet av guld är ungefär som i Sverige, d.v.s. det finns en eller två guldbutiker i varje köpcentrum. Prisnivån är ungefär den samma, finns saker som är billigare och dyrare. Det man främst ska sattsa på i Gdansk området är Bärnsten, det säljs överallt till bra priser. Ett område med mycket smyckesbutiker är gamla stan i Gdansk.
|
|
|

2006-03-08, 07:54
|
|
Ok..
Det jag främst är ute efter är ett krucifix. Det är svårt att hitta i Sverige som ju inte är ett katolskt land. Därför tänkte jag att Polen kanske har mer att välja på. Svårt att veta dock, jag har ju aldrig varit där.
Å andra sidan vill jag gärna uppleva Polen av en massa andra anledningar också, har hört mycket berättelser av min svärmor som är polska. Tyvärr var det många år sedan hon flyttade hit så hon kan inte svara på hur det står till med butikerna. Men det skadar väl inte att åka dit och kika runt antar jag. Tack för svaret!
|
|
|

2006-03-08, 08:10
|
|
Krucifx ska inte vara några problem att hitta. Åka dit och titta ska du absolut göra tycker jag. Nu vet jag inte var du bor men från sthlm kan man flyga för under 300 kr t/r och en kryssning kostar ca 500 kr t/r.
|
|
|

2006-03-10, 10:57
|
|
billigt vs dyrt
jag håller med om att det är jättebilligt, men mans ka akta sig för att köpa kläder. Det kan verka billigt, men om amn tänker sig i svenska priser så är kläder fkatiskt väldigt dyrt. H&M som annars är så billigt i sverige är jättedyrt i polen, ibland nästan det dubbla priset.
Jag antar att det ses som en lyxbutik i polen.
Däremot kontorsmaterial kan man köpa OTROLIGT billigt, pennor, papper, tidningar, block...
Bra inför studiestarten!
|
|
|

2006-03-13, 21:56
|
|
|
Var kan man hitta.....
Kan man på internet i förväg kolla upp va dom har för vitvaror i Polen ?Isåfall var? Funderar på att köpa mina vitvaror där. Ev tar vi en lastbil från Sverige, kan nog bli 5 familjer som ska inhandla.
Tips om butiker o webplatser mottages tacksamt!
|
|
|

2006-03-14, 07:06
|
|
|
|

2006-04-15, 11:42
|
|
|
Re: Bra priser i Gydnia Gdansk
Citat:
|
Ursprungligen postat av Gr8
Kan verkligen rekommendera shoppingresa till Gdynia-Gdansk.
Jag har varit där flera gånger och handlat, antingen tagit båten från Stockholm eller Skåne.
Priserna är ofta hälften än här, speciellt byggmaterial, färg och verktyg är svinbilligt!
Hör av er här om ni vill ha mer ingående tips på hur man hittar till rätt butiker!
|
hej på dej
Jag blev jette gald att det finns någon som kan hjälpa med inköp av bygg material från polen . jag håller bygga till mit första våning.
jag ska åka ditt för första gång att köpa näsatn mycket. som fönster, dörrar,kök, värme braskamin. , verktug, och mycket andra så tyckte jag att du kanshe kunde hjlpa mig med cina råd.
var eller vad ska vändamig i gydina eler gedansk? jag ska ha med mig en stor lätt lastbil. jag hoppas du ger mig många. jag åker på tis 060428
Jag är hjärtigt tacksamt.
min e-post är: Sinna_khanzadeh@hotmail.com
|
|
|

2006-05-05, 20:50
|
|
|
Byggvaror
Hej
Jag undrar om någon kan hjälpa oss och hitta billiga byggmaterial.
Villka butiker säljer det?
Tack på förhand
|
|
|

2006-07-13, 11:31
|
|
|
polen
hej
vi är 4 personer som ska till gdank i polen
och undrar om nån vet det billigast resan dit.. med bil..???
Tacksam för svar.
//kickan
|
|
|

2006-07-13, 11:42
|
|
Varifrån vill du åka?
|
|
|

2007-02-18, 18:13
|
|
|
Marksten
[b]Inköp av marksten i Polen!
Finns det någon som kan hjälpa oss med Polska internet sidor där vi kan hitta markstens försäljare?
Tack på förhand!
/U
|
|
|

2007-03-14, 10:54
|
|
|
hur funkar det med garanti?!
Hej,
jag är på väg ner till Gdansk med en lastbil för att köpa vitvaror och klinkers och laminatgolv. Jag har varit ner och kollat priser tidigare och det var ju jätte bra priser! Nu undrar jag bara hur det är med garanti på sakerna man köper. Jag kommer köpa märket electrolux på de flesta vitvarorna. Om de skulle gå sönder täcker garnantin så att man kan få de lagad eller utbytt i sverige? Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig!
/Ann-Sofi
|
|
|

2007-05-06, 15:30
|
|
|
Samtransport
Hej! jag letar efter någon som åker till Plen med lastbil som kan ta med sig mer grejer hem. (mot betalning naturligtvis)
Jag behöver ganska stort utrymme i en lastbil.
|
|
|

2007-05-09, 13:23
|
|
|
Snickerifabrik i Polen
Hej
vet någon nåt företag i Polen som kan tillverka kök och bokhyllor efter ritning?
|
|
|

2007-05-10, 14:45
|
|
|
Re: hur funkar det med garanti?!
Citat:
|
Ursprungligen postat av annsofi79
Hej,
jag är på väg ner till Gdansk med en lastbil för att köpa vitvaror och klinkers och laminatgolv. Jag har varit ner och kollat priser tidigare och det var ju jätte bra priser! Nu undrar jag bara hur det är med garanti på sakerna man köper. Jag kommer köpa märket electrolux på de flesta vitvarorna. Om de skulle gå sönder täcker garnantin så att man kan få de lagad eller utbytt i sverige? Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig!
/Ann-Sofi
|
har kontrollerat med bl.a. Elektrolux och de säger att 1 års garanti gäller på deras varor inköpta i Polen. Garantiarbeten utförs av deras serviceorganisation i Sverige.
|
|
|

2007-06-22, 12:12
|
|
|
Är det någon som har en uppfattning om ungefär hur mycket billigare det är att köpa vitvaror i Polen. Lönar det sig om man räknar med transport fram och tillbaka mm.
Ska totalrenovera min lägenhet och funderar på en polenresa för att komma undan lite billigare. Vad ska man köpa i Sverige resp. Polen?
Vitvaror (Kyl, frys, diskmaskin, ung, spishäll)
Diskho, blandare
Köksinredning (ska köpa från Kvik)
Golv (laminatgolv)
Färg
Badkar, handfat mm
Kakel
Tack på förhand!
Mvh
Micke
|
|
 |