ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-16, 19:02

marbonerling

Nykomling
marbonerling är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Standard Förlorat pass
Tänkte flyg till Krakow från Skavsta under nästa vecka.
Bolaget är WizzAir.
Problemet är att jag just insett att jag inte hittar mitt pass och har ingen större lust att lägga ut 980 för ett provisoriskt pass.
Det jag hittar är dock ett pass som har giltighetstid kvar men som är anmält som försvunnet eftersom jag inte hittade det inför min förra resa. Slarvigt ja, helt klart.
Kollas passnumret på nåt vis så att man flaggas vid eventuell passkontroll eller kör man bara visuell kontroll?
Vid visuell kontroll borde det väl kunna funka, passet gäller ju enligt tidsangivelserna och det står ju inte "borttappat" på det - eller tänker jag fel nu??
Svara med citat

Gammal 2011-09-16, 19:05

bettina1337

Nykomling
bettina1337 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard tror ej de
Jag brukar flyga till Gdansk och tror fan inte de kollar noggrant, de blippar ju inte passet i någon grej utan tittar bara på namnet i passet och biljetten, kör bara =)
Svara med citat

Gammal 2011-09-17, 00:37

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Eftersom Polen är medlem i Schengen så är det ingen gränskontroll mellan länderna. Enda gången man visar passet är i samband med boarding och då görs bara en visuell kontroll att namn på boardingkort och pass stämmer överens.

Wizzair flyger inte till Krakow utan till Katowice, men det kanske var det du menade.

Även jag flyger till Katowice med Wizzair kommande vecka
Svara med citat

Gammal 2011-10-01, 07:51

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Du kan inte ha flera aktiva pass på samma gång, när du beställer ett nytt spärras det gamla.
Svara med citat

Gammal 2011-10-04, 07:41

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av tasaray Visa inlägg

Du kan inte ha flera aktiva pass på samma gång, när du beställer ett nytt spärras det gamla.
Det går faktiskt alldeles utmärkt, jag har 2st pass eftersom jag åker både till Vitryssland och USA, de sistnämnda är väl inte superpolare med de förstnämnda och även om det förmodligen inte är några problem så tänkte jag byta passet, men på polisstationen sa de då att om man skriver ett brev med en anledning (nåja, skrev något på ett blankt A4) så kunde man ha två med samma utgångsdatum.

Har man däremot spärrat ett pass kanske det kan bli problem, det har jag inte 100 koll på =}

Trevlig resa!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8