Bo: Finns en hel del boenden att hitta på hotels.com och booking.com, allt från billigare pensionat till Grand Hotel vid piren i Sopot. Finns även många sajter på polska inriktade på billigare boenden men dessa förutsätter nästan att man kan polska.
Ta sig runt: Kollektivtrafiken är väl utbyggd, fungerar bra och är billig. Taxi är relativt billigt, men tyvärr är bilbarnstolar ovanliga. Dock kan det vara väldigt mycket folk sommartid, framförallt om man ska upp till Hel-halvön. Varma dagar kan det ta 3-4 timmar att åka buss eller bil de 5-6 milen upp till Jurata. Båt eller tåg är bästa alternativ ut till Hel-halvön. Personligen väljer jag alltid att hyra bil för att ta mig runt i trestaden. Kostar från ca 1800 kr för en vecka på exempelvis
Hyrbil.se har hyrbilar över hela jorden. Boka hyrbil här.
Om du inte nödvändigtvis måste ut till Jurata så rekommenderar jag åka kusten västerut istället, exempelvis Jastrzebia Gora, Karwia, Debki eller Leba. Det är jättefin sandstrand hela vägen, men fler tillfartsvägar så det blir mindre trafik. I Leba kan man även besöka de vandrande sanddynorna, som jag tror ska vara Europas största öken.