ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-12-09, 14:11

Isabellle

Nykomling
Isabellle är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Standard Warszawa i Januari, TIPS?!
Jag & sambon drar på en impuls-weekend till Warszawa andra veckan i Januari.
Har lite frågor kring staden..

1. Priser på alkohol i butik/på krogen, shopping varuhus/marknader, mat på restaurang ( någorlunda inhemska) osv. Alltså det vanliga man lägger pengar på utomlands..

2. Tips på billigt men bra spa som ligger centralt, för typ en vanlig massage, ansiktsbehandlng m.m.

3. Något annat sevärt eller som man måste göra? (Förutom allt historiskt o kulturellt man ska se)

4. Ska bo på Mamaison Residence Diana Warsaw nära gamla stan, nån som bott där/ i närheten?

Tacksam för alla svar eller tips på annat!
Svara med citat

Gammal 2010-12-09, 14:36

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
1. Sprit i butiker är billigt. Från 2.5 PLN för en öl och 20 PLN för 1L vodka. På krogen/restuarang är det lite dyrare, men ofta kan man hitta öl ute från 4 PLN på de lite sunkgare haken, och från ca 6-7 PLN på lite dyrare ställen.

2. Jag har ingen erfaranhet av SPA i Warszawa men min första tanke var att kolla med några stora/bra/erkända hotell, så tror jag ni blir nöjda med behandlingarna.

3. Jag tycker Warszawa är en bra shoppingstad. Det finns gott om gallerior och shoppingcentrum, framförallt en bit utanför citykärnan. Annars så finns det gott om museer i Warszawa. Polackerna älskar histroia, så mycket av sevärdheterna är kopplade till historien. Sommartid finns det en hel del fina parker att besöka, men vintertid är det nog mindre kul.
Svara med citat

Gammal 2010-12-13, 04:20

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Glömde tipsa om "Copernicus Science Centre", ett helt nyöppnat ställe vid floden Wisla som har massa utställningar om vetenskap, människan, tekniken med möjlighet att själv göra olika experiment. Det öppnade så sent som en månad sedan och jag har själv inte varit där än, men jag tror det kan vara väldigt häftigt.
Copernicus Science Centre - Wikipedia, the free encyclopedia
Home*| Copernicus Science Center
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8