www.wizzair.com ta flyg till Poznan eller Katowice och sen tåg. Båda städerna ligger ungefär 150 kilometer från Wroclaw. Annars ta en bil, resa med Skandlines färjan från Trelleborg till Sassnitz och vidare genom Tyskland. (Då kan du använda motorvägar ändo till Wroclaw.
www.michelin.com )
Jag vet inte säga vad finns att rekomendera för Jag har mina platser som Jag gillar särskilt (studerar där ett par år). De som finns i alla resehandböcker är:
1. Ratusz (Rådkus) Om du har tur det blir nån fin konstutställning.
2. Stare miasto (Gammal stan) Wroclaw är en studentstad (130 000 studenter) så de säger att man kan studera fem år och trotts allt ska inte erfara alla krogar och restauranger som finns där

3. Hala ludowa\stulecia (Unesco minnesmärke) och en stor park som ligger runt detta)
4. Panorama Raclawicka (Jättestor tavla som finns i en rund byggnad och presenterar viktigt slag. )
5. Wyspa Slodowa Wyspa Piaskowa - Små öarna på Odra flod med många fina promenader att koppla av.
PS: När kommer du precis? Jag bor i ... Stockholm nu men Jakommer tillbaka den 14de september och tror att Jag kan avsätta lite tid för guiding av dig i min stad.
Om du har några frågor skriv på
fraczku@yahoo.se
Dessa saker som jag kan inte förklara på svenska då kommer jag att förklara på engelska.
Har det bra!