ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-02-19, 01:25

rebecca_

Medlem
rebecca_ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Standard Någon som flygit till Chile med Air France?
Hur är dom på flygningar utanför Europa?
Trånga plan antar jag.
Svara med citat

Gammal 2006-02-19, 03:12

Samuel

Medlem
Samuel är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Jag har flugit till USA med Air france via Charles DeGaulles (en mycket förvirrande flygplats), flygresan var väl OK men inget annat flygbolag har någonsin misshandlat mitt baggage lika mycket som Air france, min aluminiumväska var alldeles bucklig och den hade rest jorden runt två gånger innan utan större blesyrer... Min brorsas väska fick ett litet hål, det skulle de kompensera... hm... ska fråga honom hur det gick. Allmänt tycker jag nog att du kan välja ett annat bolag om det inte är dyrare det vill säga.

Just det, de lyckades klanta till det med min "svägerskas" vegetariska måltid också, men det var resebyråns fel påstod de, på resplanen stod det markerat "vegetarisk" på ena rutten men inte den andra. Man kan undra om de tänkte att hon planerat sluta vara vegetarian under resan

Gammal 2006-02-19, 03:26

rebecca_

Medlem
rebecca_ är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Oj ...
OK, det var Air France och Lufhansa som var billigast.
Hur trångt var det i planet?
Fanns det en risk att dom framför er kunde fälla sina säten bakåt på er?
Sånt är jobbigt.
Svara med citat

Gammal 2006-03-30, 00:38

Samuel

Medlem
Samuel är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Bättre sent än aldrig...

jo visst fick jag ett säte nerfällt på mig... ibland är det synd att man är lång...
jag brukar bromsa folk när de "backar sätet... sätter mina knän i stolen... de brukar tro att det är nåt fel på stolen P.S. det gäller att kunna göra det diskret...

Gammal 2008-09-29, 01:53

Gäst

Standard Aldrig mer Air France
Har åkt med AirFrance två gånger (t/r) och det var minsann de första och sista gångerna. 3 av rutterna har mitt baggage försvunnit!!!

Åk aldrig via Paris med AirFrance, det är nämligen nästan alltid där som baggaget försvinner. Sedan är dem inte så glada att kompensera dig för detta heller. ALDRIG ALDRIG AirFrance säger jag bara!!!
Svara med citat

Gammal 2009-04-07, 00:11

Veleidoso

Nykomling
Veleidoso är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard ehm
Jo för det är verkligen flygbolagen som lastar flygplanerna, jobbar själv på luftfartsverket. Och jag garanterar att det inte är flygbolagen som misshandlar eller tappar bort väskorna
Svara med citat

Gammal 2009-04-07, 03:08

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Vem som lastar flygplanen är ganska ointressant (i Paris i det här fallet). Det är alltid flygbolaget som är ansvarigt, så det är upp till dem att se till att resväskorna kommer till rätt plats och på rätt tid. Om det är problem i Paris (oavsett vem som sköter jobbet) så är det Air France's ansvar. Och på den punkten får Air France ett mycket dåligt betyg. Jag känner ett halvt dussin personer som samtliga flugit med Air France via Paris det senaste året, och i samtliga fall blev deras väskor försenade. Minst ett dygn, och upp till tre dygn.
Senast redigerad av malama den 2009-04-07 klockan 06:42.
Svara med citat

Gammal 2009-04-07, 09:14

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Självklart är flygbolaget ansvarigt för att bagaget kommer fram, men som sagt är det inte flygbolaget självt som lastar bagaget, och hur lastningsbolagen sköter sig går inte alltid att direkt koppla till flygbolaget. Hur lastningspersonalen jobbar kan variera mycket från flygplats till flygplats, oberoende av vilket flygbolag man flyger med.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8