ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-05-06, 14:24

Alexander.tserpelis

Nykomling
Alexander.tserpelis är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Standard Plugga spanska !
Jag är intresserad av att studera spanska i sydamerika, kanske i costa rica , buenos aires , santiago? någon som har tips ? vilket land och vilka skolor är bra? hur länge bör man studera för att få goda kunskaper i spanska? och kanske dra vidare ut i sydamerika efter det med goda språk kunskaper / Alexander
Svara med citat

Gammal 2011-05-31, 10:28

amanda1989

Nykomling
amanda1989 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Standard
Hej!
Jag är också intresserad av att plugga spanska i Costa Rica, Panama mfl. Jag var in på Åk som Volontär | Lär dig spanska i Sydamerika | El Puente, där kan man kombinera sin språkresa med andra "lokala"saker. Kika in där :-) //Amanda
Svara med citat

Gammal 2011-07-19, 19:29

ANL

Nykomling
ANL är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Standard
Har lite planer på samma sak själv, dra iväg under vintern, Santiago verkar nice. Får gärna pm:a om du kommer längre med dina planer. Mvh Adam
Svara med citat

Gammal 2011-07-22, 10:26

Pflykie

Nykomling
Pflykie är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Standard
Hej!

Jag befinner mig i en liknande situation som dig, jag är 23år och funderar på att ta ett litet break från vardagen samt dra iväg till sydamerika för att plocka upp min halvdana spanska, våren 2012. Min destination och utgångspunkt är i nuläget Cartagena de indias, norra colombia, dvs kusten mot karibien.

Än så länge är jag själv, den som är intresserad för att höra mer om mina planer får gärna höra av sig.

Ha det fint.
Svara med citat

Gammal 2011-08-10, 13:20

Gäst

Standard Skolor chile/argentina
Pluggade spanska i både Buenos Aires och Santiago på en skola som heter ECELA. De har skolor i flera städer i Argentina, Chile och Peru! Jättebra skola, alltid aktiviteter att göra och människor att prata med! Rekommenderas verkligen!
Svara med citat

Gammal 2011-08-10, 13:41

1AlexKuba

Nykomling
1AlexKuba är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Skicka ett meddelande via MSN till 1AlexKuba
Standard Spanska på Kuba
har läst intensiv spanska på kuba , biljigt o bra , super, genom sv.kubanska förening har jag studerat
Svara med citat

Gammal 2011-09-20, 03:15

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard Guatemala
Det går som sagt att läsa spanska på många ställen. Skulle vilja tipsa om Guatemala och Quetzaltenango, jag betalade 1400 sek för en veckas studier inklusive mat och husrum (TUITION AND FEE SCHEDULE).
Det finns dock många andra skolor i staden för liknande priser.
Fördelen med denna skola var att jag fick privatlektioner (istället för klassundervisning) med en universitetsutbildad lärare 5 timmar, 5 dagar i veckan. Det gick även att involvera sig i volontärarbete efter klasserna.

Fördelen är att undervisningen verkligen blir indivinduellt anpassad. Boka inte längre än en vecka åt gången då du ska spendera mycket tid med samma lärare och det är lätt att byta skola/lärare om man inte skulle trivas (jag hade dock en toppenlärare)
Svara med citat

Gammal 2011-10-14, 00:01

Gäst

Standard
Jag är inne på att läsa i Buenos Aires till våren.
Funderar på kulturstudier.se, då blir det mer som att studera en termin,
betydligt dyrare såklart men csn-berättigat och ger högskolepoäng
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8