ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-09, 13:22

PiaCJ

Standard Prisnivån i Rio de Janeiro
Vi ska åka till Rio de Janeiro i februari 2011 och jag har försökt hitta information om prisnivån där, men inte lyckats. Jag har förstått att det är billigare än i Sverige, men hur mycket billigare? Är det någon som nyligen har varit där och kan ge lite prisexempel på mat, dryck, kläder, taxi, tunnelbana, buss etc. Vad kostar det att åka linbanan till Sockertoppen? Information om detta samt all annan information som kan vara till nytta emottages tacksamt.
Svara med citat

Gammal 2010-12-03, 13:49

Gaby

Standard
Jag och min sambo ska också åka till Rio i februari 2011 och vi funderar på hur mycket pengar det kan gå åt. Är det verkligen ingen som kan ge lite exempel på vad saker och ting kostar. Skulle även vilja veta vad det kostar att åka upp till Sockertoppen och Jesus-statyn, och buss-, tåg- och taxiresor. Man vill ju gärna åka omkring och se sig om och det kan vara bra att veta ungefär vilka kostnader man kan räkna med när det gäller olika transportmedel.
Svara med citat

Gammal 2010-12-24, 00:42

Gäst

Standard
Vi skall också till Rio de Janeiro i feb/mars 2011. Priserna höjs cirka tredubbelt under karnevaltiden 5-10 mars, så då ligger priserna på samma nivå som i Sverige. Att ta sig till Sockertoppen och Jesussatyn kan man göra med tåg som tar 20 minuter och det kostar cirka 200 kronor. Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8