ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-02, 20:44

Molluiui

Nykomling
Molluiui är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Exclamation Farligt resa ensam tjej i Brasilien?
Hejsan!

Jag har precis fått veta att mitt resekompis måste ställa in vår resa till Sydamerika. Från början var det meningen att vi skulle resa runt genom wwoof (WWOOF - World Wide Opportunities on Organic Farms) och avverka så många länder som möjligt under två månader. Jag vill fortfarande väldigt, väldigt gärna resa men förstår att backpacka som ensam tjej inte är det klyftigaste i Sydamerika. Dock undrar jag nu om det skulle kunna vara säkert att åka till bara en gård i Brasilien? Jag är inte alls orolig för tiden när jag väl är framme - men resan från flygplatsen dit har jag ingen aning om hur jag ska resonera om. De flesta i min närhet avråder. Jag har rest en hel del innan runt om i världen, men har aldrig varit i Sydamerika förut. Vad tycker ni som har erfarenhet?

Det här är vägbeskrivningen jag fått:

The farm Fazenda Abracadabra is located
in South BAHIA
400 km south of Salvador de Bahia.
Go to UBAITABA or ITACARE
then, take a local bus to the village of AGUA FRIA
(or 4x4 from the market).
Once in Agua Fria
it is a 3 km walk.
Go up-hill behind the church.
First crossroad, Go Right (park here if rainy weather)
Second crossroad Stay Left
Welcome Home

Gårdens hemsida (Fazenda Abracadabra)

Är jättetacksam för alla råd - jag vill åka så fort som möjligt, alternativt hitta något annat sätt att uppleva Brasilianska vildmarken utan mycket pengar.

Molly
Svara med citat

Gammal 2010-06-05, 13:34

Ensam

Standard Ensamtjej/kvinna
Jag reste själv som ensam kvinna till Brasilien nov2008 komm tillbaka maj 2009 om de är fraligt beror nog på hur du reser var du vista. Och om du går om kring och viftar med värde skaker och pengar blir gensat mer farligt men som sagt skulle inte på stå de farligt om man använder sitt sundaförnuft.

Men de gäller ju även här hemma i sverieg at man får välja vart man vista när man är på olika platser etc etc.

Jag komer defindift att åka ensaM I GEN DEN 31OKT 2010 TILL DEN 29MAJ 2011 HAR DESUTOM BOKA RESOR I LANDET I bRASILIEN DENNA GÅNG.
Svara med citat

Gammal 2010-09-19, 18:33

Gäst

Smile Ska också åka ensam med min 4 åriga dotter
Hejsan

Jag ska också åka till Brasilien på egen hand från nov 2010 till maj 2011. Har en bekant som jag ka hälsa på och bo hos i Trancoso som verkar vara helt undebart. Också Bahia regionen. Vore trevligt att kanske möta upp någonstans någon gång. Här är min e-post adress maila gärna vid intresse, lina_stenback@hotmail.com . Vad avser om det är farligt eller inte är det nog så att man lämnar alla värdesaker hemma och håller sig med sällskap eller i hemmets trygga vrå när det är mörkt. Man hör ju inte om gringos som blir mördade precis men rånade. Man får ju se till att vara försiktig men jag har också rest mycket och så är det ju överallt speciellt när det är tydligt att man är "turist". Jag har tre vänner som blivit rånade i Barcelona denna sommaren så man behöver inte åka långt... Vi kommer ha fantastiska resor!! Ta hand om Er och njut!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8