|

2010-07-28, 01:22
|
|
|
Hej
Jag kan rekommendera dig resebyråer i ecuador du kan ta hjälp av. Dock ta sig helt själv genom ecuador kan vara en helt annorlunda äventyr.
Boende. kommer du undan billigt om dina standard är låga. Mat och liknande är väldigt billigt, samt transport.
MEN resan till galapagos är en helt annan historia, och gillar du natur och vill njuta av en del öar och inte en rekommenderar jag att du köper en resa med något reseföretag i quito runt Amazonas Avenyn. Och de kan kosta pengar. och då gärna en tur på 8 dagar som är vanligt, och man kan kalla dem för all inklusive. Ett företag som har bra kvalite och service är Galasam, alt metropolitan touring, dock är den sista ett väldigt stort bolag och jag tycker inte du får valuta för pengarna.
Vill du ha en varierande resa i Ecuador och ha kul rekommenderar jag,
Djungel resa minst 5 dagar inom någon nationalpark, och se till att de är gärna med ekologisk tänk och mycket vandringar annars kommer du aldrig att se några djur.
Kusten ska du nog hålla dig till mindre orter i Manabi provincen där finns de gott och plats i stränderna, och vill du festa och ha en med party strand är nog Salinas eller atacames att föredra.
Och när de väl gäller anderna.... ta tillfäller och klättra upp för någon vulcan... besök även banos och otavalo...
En sån här resa kostar minst 25000 kr om du hittar de absolut billigaste, men skulle kunna tippa på 40000kr är en bra budget.
Have fun alla som ska till ecuador
a.k.a
Ecuador Guide El Chueco
|
|