ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-11, 18:00

gladaludde

Nykomling
gladaludde är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Ort: I am from Stockholm in Sweden but at the moment in Brasil, amazonas for a volunteer group and I love

Rykte: 0

Thumbs up Brasilien voluntar, nar kommer du?
Hamnade efter 3 manaders resande i Sydamerika, i Norra Brasilien, rattare sagt Amazonas, och foll direkt for ett voluntarprojekt har som jag nu jobbat i 3 veckor och jag stormtrivs.

Jag vaknar klockan 6 pa morgonen och ger mig ut med nagra lokala indianer pa jakt efter dagens foda, forsta dagarna var det grymt svart med insekter, djur, skavsar mm men efter nagra veckor sa vande jag mig sjalv och min kropp. Har sett amazonas i filmer innan men den ar grymt maktig och tystnaden pa natten ar skrammande da man ar van vid buller och bilar fran storstaden dygnet runt, har hor man bara vilda djur pa natten och aven fiskar i floden som plaskar till nar de fangas av nagon Puma eller vildkatt.
Vid 10 tiden haller jag engelska lektion med cirka 10 brakiga men underbara barn som verkligen vill lara sig men som ar mer intresserade av min daliga portugisiska och vita skinn an att prata engelska, maste ha mera diciplin pa dem nu heheh........

Jag befinner mig just nu i Belem i Norra Brasilien, ska vara har nagra dagar, kanske se en bio, svara alla mina vanners email och kontakta familjen hemma som sakert ar jatteoroliga, laste ocksa om otacka saker i Chile.
Efter detta ska jag tillbaka ock stanna nagra manader till tankte jag.....

Undrar nu om nagon vill folja med, lara engelska, jaga krokodil eller piraya, se varldens konstigaste faglar och djur, ja helt enkelt leva djungel liv ihop med mig och varldens underbaraste manniskor

Hor av dig

Ludde
Svara med citat

Gammal 2010-11-16, 00:01

Gäst

Standard Jag kommer ...
Hej Ludde,

Ar verkligen intresserad att aka till Brasilien och vara voluntar. Du kan garna kontakta mig genom email annaceorosz@hotmail.com och berattar nar du ar dar igen..

Anna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8