ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-31, 02:08

caymanwalk

Nykomling
caymanwalk är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Thumbs up Spanska i Amazonas
Har nyligen kommit hem från en resa i Amazonas. Var där och pluggade spanska och en kurs om Amazonas växt- och djurliv. Gjorde flera exkursioner längs amazonasfloden, volontärjobbade bland annat med att hjälpa till med att bygga skolor för barnen i indiansamhällen.

Jag var i den colombianska staden Leticia vid Amazonasfloden precis där Colombia, Peru och Brasilien möts. Har aldrig varit en fågelnörd men det var svårt att inte bli fascinerad av fåglarna i en stad som har över 700 fågelarter inom radie av 5 kilometer. Annat roligt var kayman-safari, fiska piraya, se de rosa delfinerna, träffa alla sorters vilda apor, paddla kayak och vandra i naturreservat i de tre länderna.

Det här var mitt livs resa. Kolla in skolans hemsida om du vill uppleva ett liknande äventyr Learn Spanish in Colombia. Amazon Spanish College, Spanish language school, Study Spanish, Leticia, Amazonas
Bifogade bilder
Filtyp: jpg apa_bebis.jpg (27.2 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg floden_flygplan.jpg (13.2 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg ocelot på träd.JPG (186.9 KB, 0 visningar)
Svara med citat

Gammal 2010-02-16, 00:48

cake

Nykomling
cake är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Standard Hej
Hej, jag ska åka till sydamerika i sommar 2 månader och har tänkt spendera större tiden i amazonas. Jag flyger nog till bolivia och sedan in i peru och kanske ecudaor.
Är det svårt att ta sig till ställena i amazonas som till exempel där du va?
Vilka länder passar bra att åka till om man vill in i amazonas?
Några tips på ställen man kan åka?

Platsen där den spanska kursen var vid gränsen verkar häftig. Är det en stad? Hur tar man sig dit? Måste man flyga?? kostar det att ta sig dit?

många frågor...
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 22:06

Gäst

Standard
Her er mitt reisebrev fra min tur til Amazonas i Januar:

ColombiaReiser - Tur: Familietur i 2010

Vennlig hilsen

Ingvar
Svara med citat

Gammal 2010-03-15, 15:23

Gäst

Thumbs up Lätt att resa till Leticia
Hej Cake,

Jag har också varit i Leticia på The Amazon Spanish College. Det är lätt att ta sig dit. Flygbiljetterna Bogotá- Leticia är väldigt billiga. Betalade ca 380 kr enkelbiljett eller ca 750 kr på flygbiljetten tur och retur. Jag bokade själv via Aires hemsida AIRES - Las mejores ofertas en tiquetes aereos

Leticia är en liten stad med ca 45 000 invånare. Staden ligger precis vid amazonasfloden och regnskogen. En mäktig upplevelse. Jag tyckte det var schysst att bo med en familj nära skolan. Från Leticia är det lätta att se olika delar av Colombias, Peru och Brasiliens del av amazonas t ex besöka naturreservat och indiansamhällen.
Svara med citat

Gammal 2010-12-27, 06:31

karolcrisper

Nykomling
karolcrisper är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Arrow Manaus Amazonas
Vi var paa en fire-dages tur med Amazing Tours Agency i junglen, og vi nood det virkelig. Leonardo Mendes og Manuela er meget venlige og hjaelpsomme og alt var i orden. Hytten paa vandet var meget hyggelig og der var en rigtig god stemning. Guiden var super god, venlig og vidste meget om junglen. Alle aktiviteterne var sjove og interessante. Vi blev behandlet rigtig godt gennem hele turen, og det var en god oplevelse. Saa vi kan varmt anbefale dette firma.

Amazon Jungle and River Expeditions with Manaus Jungle Tours
leonardo@amazingtours.com.br
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8