|
|

2009-03-06, 19:47
|
Reg.datum: maj 2007
Rykte: 0
|
Brasilien i juli
hejsan! håller på att kolla runt på lite olika resor till sommaren (bla. thailand) har lust att åka lite längre bort än typ runt medelhavet
fick då syn på brasilien och tyckte det verkade va otroligt fint där
började då leta hos olika resesällskap och hittade otroligt billiga resor dit (sista minuten) dock så var dom resorna nu i mars
sökte då i juli men då kom det inte upp några resor
så det jag undrar är om det inte finns charter resor till brasilien på sommaren?
såg förresten att det regnar mycket där när vi har vinter och inte så mycket regn när vi har sommar,, det är konstigt om dom har högsäsong när vi har vinter
har ni några tips om vart man ska åka om man vill ha en relax semester,, behöver absolut inte finnas massa discon och sånt, men gärna restauranger och barer och där det sitter solk och dricker ett par öl på kvällen
någon som har varit i brasilien och vill hjälpa mig lite?
mvh Andreas
|
|
|

2009-03-09, 18:37
|
|
massa visningar men ingen som skriver nåt
har förresten tagit reda på att nordöstra brasilien är att rekomendera om man åker mitt på sommaren, tex Natal eller pipa
någon som har varit där och vill berätta lite?
fördelar, nackdelar, dyrt billigt? ja vad som helst egentligen
sen är jag väldigt sugen på att åka till amazonas,, finns det i närheten om man bor i pipa eller natal och går det guidade turer och så dit
tips mottages varmt
/Andreas
|
|
|

2009-03-23, 07:50
|
|
tycker verkligen inte om att bumpa min egen tråd men eftersom jag inte har fått ett enda svar så gör jag det ändå... är det verkligen INGEN här inne som har varit i brasilien under juli månad som kan berätta lite om hur det är där då?
|
|
|

2009-03-23, 09:27
|
|
|
Hej!
Jag var med mina döttrar i Brasilien för tre år sedan dock i april.
Vi startade med att bo i Ponta Negra helt ok billig och god mat lång strand, tog sedan en buss till Pipa där var det lite dyrare men vi stormtrivdes, simmade med delfiner surfade mm. Skulle gärna åka tillbaka vädret var väldigt bra om man gillar värme kom sköna tropiska regn oftast korta solen är extremt stark hade faktor 50 ibörjan och skugga men vart jättebruna (såg vi när vi kom hem.) Det går ingen charter på sommaren men flyg till Natal finns året om.
Skulle oxå vilja höra med någon som vart där under sommarhalvåret hur väder mm är, då vi kan tänka oss att åka tillbaks till Pipa eller Barra de Cunha.
Ha det bäst
|
|
|

2009-03-23, 09:52
|
|
|
Glömde lite saker som tex när vi var där så pratade väldigt få engelska men det funkar bra ändå människorna vi träffade var härligt hjälpsamma och supertrevliga. Ena dottern spelar fotboll så hon tyckte Brasilien var paradiset för i princip alla spelar fotboll på stränderna, Speciellt på helgerna, den andra tävlar i kampsporter så aven hon hamnade i paradiset då de har en väldigt härlig speciell kampsportdans som de oxå tränar på stränderna. Maten är väldigt god och man fick mycket kommer bara ihåg att det var dyrare i Pipa men fortfarande billigt om man jämför med Sverige ca 150-300kr för oss tre en middag.Stämningen i Pipa var skön allt från lyx till hippies de byggdes en del men var fortfarande en ganska liten by med en massa resturanger och barer med internetcafe där surfare kollar in bästa vågen som ska komma.
Kan varmt rekommendera Brasilen det finns en massa fina stränder med sköna människor god mat och öl.
|
|
|

2009-03-23, 15:56
|
|
heh och tusen tack för dina svar, låter ju onekligen väldigt trevligt där
men det var ju en liten miss att det inte finns charterresor dit på sommaren,, men det kanske inte blir dyrare att boka flyg och hotell för sig?
hur är det med brottsligheten i natal,pipa och ponta negra? läste att man inte kunde gå ner till stranden när det var mörkt tillexempel för då var risken stor att man blev rånad
jag är väldigt fotointresserad och har tänkt att ta endel sol upp och med bilder, funkar inte de?
vet du sen om det finns guidade turer till amazonas eller någon annan regnskog i närheten?
tacksam för svar/andreas
|
|
|

2009-03-23, 16:21
|
|
|
Hej igen!
Älsdta dottern fotar väldigt mycket hon fick en massa bra bilder hon drog iväg själv iofs mest på dagen men även någon solupp/nedgång. Det finns vissa ställen man bör undvika efter mörkret lagt sig ex i Ponta Negra skulle man helst inte vara på stranden närmst en hög sandbacke i slutet på ena änden av stranden det pågick en del affärer där. (Går ej att missa den om man står på stranden så syns den) När vi var i Pipa så vart en rånad och avklädd han vaknade upp på morgonen på en strand men som jag ser det så drack han alldeles för mycket så det räcker långt med sunt förnuft. Man ska inte ha värdesaker framme eller lämna fönster öppna mm det förekommer påhälsningar på hotellrummen ibland kanske lite mer än andra ställen vi vart på.Indien,Bali,egypten mm.I ponta Negra fanns det en svensk som startat en bra utflyktsbyrå googla på Viking tour i Ponta Negra stod nåt om regnskog indianer mm. Pousadas eller hotell i Pipa en hysat bra sida med fina bilder är www.pipia.com.br From april så kunde man pruta på hotellpriser vet ej hur det ser ut på sommarn, vi bodde på ett jätte mysigt litet ställe precis på stranden ca 100:-natten.
Nu är det fotbollsträning ha det bra
|
|
|

2009-03-23, 16:36
|
|
tack så mycket igen för alla bra tips, låter ju kul om de finns guidade turer.
beställde ni charterresa eller bokade ni flyg och hotell för sig? om ni gjorde det sistnämnda, bokade ni då alla nätter i förväg eller letade ni hotell när ni kom ner?
jag är ganska flexibel så för mig spelar det ingen roll,, men vill ju helst ha det billigaste
hur gjorde ni med pengar? växlade ni allt här hemma som ni la i safeboxar på hotellet eller växlade ni allt eftersom där nere?
är det billigare där nere jämfört med grekland,spanien,turkiet och liknande länder?
tack så länge
|
|
|

2009-03-23, 20:55
|
|
|
Jag fick tag på en tokbillig ospec med fritidsresor 3v vi hamnade på ett helt ok hotell i Ponta Negra, därifrån buss till Pipa kliver av träffar folk från planet som kom ifrån Pipa en mamma driver en liten rörelse hyr ut några toppenfina rum på den vägen blir det oftast för oss. Det var väldigt MYCKET billigare när vi var där om jag jämför med Grekland som jag åker till varje sommar. Det finns bra boende från (då)100:- och uppåt Kanske lite dyrare idag
Br r stod i ca 3.20:- jag hade med som tur var en hel del real för automaterna fungerade sådär, en gång när jag skulle växla dollar så hade de stänkt tidigare för att pengarna var slut. Idag kanske kort funkar bättre men jag rekommenderar att beställa ganska mycket i deras valuta + ev lite dollar. Kolla med en som bor där i närheten av Pipa, Ola eller Terese
De driver ett fint hotell precis vid havet i Barra de Cunha de kan säkert tipsa om läget idag kom jag på nu deras sida Resort Brasil Natal/RN - Blue Dream Resort - Barra do Cunhaú eller www.vikingtours.com.br Runt Pipa är det mysigare och vacker natur om du ska prova och surfa eller kite så är det helt rätt ställe. Flyg kan du hitta till en rimlig peng bussarna från Natal till Pipa var superfräscha och billiga. Kolla flyg med odenresor en kanontjej där jessica@odenresor.se Kommer inte ihåg om det var något mer du undrade över. Brasilien ångrar man inte, om man har möjlighet så ska man åka om jag jämför greklansresa 2v kontra flyg Natal och fixa boende själv så blir det billigare med 3v i Brasilien.
Ha det bra
|
|
|

2009-04-09, 02:12
|
|
nu har jag letat massor men det verkar inte finnas charter resor på sommaren till brasilien, synd eftersom jag hade hoppats på att få tag i en billig sista minuten
beställer man flygstol och boende för sig brukar väl det vara dyrare än en sista minuten resa
men jag kollar varje dag på destination.se och tänker fortsätta med de hela våren och sommaren för ut och resa ska jag, dock kanske inte just till brasilien även om det hade varit roligt, är ochså väldigt sugen på afrika så det kanske blir dit om jag hittar något intressant
mvh Andreas
|
|
|

2009-07-06, 15:54
|
Reg.datum: dec 2008
|
Hej!
Det här blir ett lite sent svar, men jag tänkte ändå berätta om mina erfarenheter. Jag var i São Paulo i februari i år och köpte endast flygstol + hittade ett vandrarhem där. Totalt resa + vandrarhem i två veckor med frukost 9000 ca. Och det är inte så konstigt att det inte finns några charterresor till Brasilien nu eftersom det är deras vinter nu och mycket regnoväder och låga temperaturer. När jag var där i februari var det högsommarvärme, 35 grader varenda dag i stort sett.
Hoppas att du har hittat någon resa ändå!
/Gabriella
|
|
|

2010-10-01, 10:55
|
Reg.datum: sep 2010
|
Natal=varmt
Natal ska man åka till i juli där är det varmt och skönt åreom, snart ny och större flygplats då blir det billigare att åka dit.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|