ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-04-16, 00:37

Gäst

Standard Flyga genom Quito
Jag ska flyga till Chile i sommar och kommer flyga genom Quito. Enligt tidtabell kommer jag ha 8 timmar mellan flygningarna i Quito, hinner man åka till stan på den tiden? Krävs det nått visum för att lämna trasitområdet? Hur kommer man smidigast till stan? taxi?
tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2008-10-25, 23:42

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Ingen aning om du kan lämna flygplatsen. Men den ligger mitt i stan, så tidsmässigt är det inga problem. Man landar mitt bland husen. Väldigt häftigt och läskigt på samma gång.
Svara med citat

Gammal 2008-10-25, 23:49

El Menchia

Globetrotter

Smile
Hoppsan, här var det inte tätt mellan inläggen! Jag såg inte att inlägget var från april och att resan begav sig i somras..
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 13:50

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Quito är en stad jag absolut vill besöka! En annan sak att tänka på är att den är belägen på över 9000 fots höjd (dvs. runt 2800mtr) och luften är tunnare, viss risk för höjdsjuka finns alltså. Kan vara bra att ta det lugnt då, med det sagt inte att du inte kan se stan, men inte planera in alldeles för mycket aktiviteter så du får springa runt.
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 14:36

El Menchia

Globetrotter

Standard
Jag kände inte av någon höjdsjuka eller tunn luft heller i Quito. Jag var uppe på högre höjder i Ecuador än i Quito och då kunde man känna tunnheten i luften. Det är ganska perfekt för övrigt att åka till Ecuador så här års. Runt jul/nyår - fint väder och vår i kustregionen. Se upp för bomber och granater bara :-) Hemmagjorda nyårssmällare briserar lite här och var.
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 16:34

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av El Menchia Visa inlägg

Jag kände inte av någon höjdsjuka eller tunn luft heller i Quito. Jag var uppe på högre höjder i Ecuador än i Quito och då kunde man känna tunnheten i luften. Det är ganska perfekt för övrigt att åka till Ecuador så här års. Runt jul/nyår - fint väder och vår i kustregionen. Se upp för bomber och granater bara :-) Hemmagjorda nyårssmällare briserar lite här och var.
Alla upplever inte problem, men man bör vara aktsam om man inte varit på så hög höjd tidigare bara =}
Svara med citat

Gammal 2010-02-25, 13:45

cake

Nykomling
cake är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard
Hej, har ni fler tips på platser att besöka i ecuador?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8