ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-05-16, 23:30

AndreasF

Standard Amazonas
Hej!

Jag har grymt svårt att hitta information om Amazonasbåtarna (antingen från Brazilien, eller från Peru).
Någon som har varit och utforskat Amazonas som vet hur det brukar gå till?
Är sådär sugen på att behöva beställa en komplett paketresa med något svenskt bolag för att få tillfälle att utforska regnskogen =)

/Andreas
Svara med citat

Gammal 2007-06-10, 18:43

Nyken

Nykomling
Nyken är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard
http://www.brasilienexperten.se/L2_1.htm

Finns många brasilianska resebolag som arrangerar resor ut i djungeln, och säkert till ett billigare pris än om du ska åka med svenskt, se bara till att du får en guide som pratar flytande engelska.

Var där för ett par år sedan, minns inte riktigt allt, men tror vi åkte flyg till Manaus, ifrån Rio. Där bodde vi en natt, besökte en opera, gick runt lite på stan, ja sen fanns det nog inte mycket annat att se i just den staden.

Andra dagen, hämtning vid hotellet ut till en båt, därifrån färdades vi till en "punkt" där 2 floder möts, Rio Negro och tror det var Amazonas, riktigt läckert, då det är lite speciellt just vid denna del.

Tror att det var Rio Negro sen som vi färdades på, då runt denna flod finns inte de omtyckta mosquitos, som däremot finns vid den andra floden.

Vi bodde i Bungalos ute i djungeln, och därifrån så gjorde vi dagsturer, ut och fiska pirajor, ut på en djungelö, där vi gick runt och fick se nya olika växter. Besökte också två "indian" öar. Se soluppgången och delfiner. En kväll åkte vi också ut och fångade små krokodiler.

Vid bungalon fanns massvis med papegojor, riktigt läckert.

Det var det jag kan komma ihåg, tror vi var där 2-3 nätter.

PS. oj såg nu att ditt inlägg inte direkt var nytt, hehe, synd jag inte blev medlem tidigare
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8